![]() |
![]() |
|
|
#251 |
|
Standard
|
Det lyder som du trænger til en stiv foraksel....jeg knækkede 4 CV led sidst år, så fik jeg nok....og indtil nu har jeg intet knækket i fortøjet. :):)
|
|
|
#252 |
|
Fotograf
|
Det blir nok kjøpt nå ja, avventer en dag eller to til på hvor jeg skal kjøpe den ifra... :)
|
|
|
#253 |
|
Modified
|
|
|
|
|
|
|
#254 |
|
Standard
|
Har Marfield 05 CV led på nu (fra Marlin Crawler)
|
|
|
#255 |
|
Fotograf
|
Nå har jeg funnet meg foraksel, og det blir bladfjærer. Longtravel heter fjærene, de innvidde vet da hva jeg snakker om
Bestiller et ferdig kit med hi steer og alt, hevesettet mitt demonteres i dag og sendes så snart jeg er ferdig. Da gjenstår det bare et par stk arb`er og nye armer til 4-linken bak. Så blir det 70% all-*** runner! oi... og en hel del arbeid... Vurderes ikke solgt lengre nå...
|
|
|
#256 |
|
Modified
|
dette blir skikkelig rått,hobbyen din har begynt og koste noe nå virker det som:)
|
|
|
|
|
|
#257 |
|
Standard
|
Velkommen i SAS klubben ;);)
Er det fra Marlin eller All-Pro du køber SAS kit? Det eneste jeg ikke helt kan li er at det er bladfjedrer..det virker, men er lidt gammeldags.. Jeg snakkede lidt med "Big Mike" (Marlin's søn) da vi var derovrer sidste sommer om hvorfor de ikke udviklede et SAS kit med skruefjedrer ligesom All-Pro har til Toyota Tacoma (den nye Hi-lux), han sagde at de fleste off-road'er var stadig den gamle type "mini truck" (Hi lux) men måske kome der på sigt et SAS kit til 4runner med skruefjedrer. Men det er et fedt projekt du kaster dig ud i, og det er bare en helt anden bil at køre terræn i med stiv aksler på. Forakslen på Marlin's "truck" bemærk at der er Dana 60 ender på
|
|
|
#258 | ||
|
Fotograf
|
Quote:
![]() Quote:
Gleder meg ihvertfall...
|
|
|
|
#259 | |
|
Prototype
|
Quote:
Da skjønner jeg ikke hvorfor alle Rock-crawler'ne i USA kjører med Air Shox, Coilovers, og vanlige spiraler..En bil med spiraler får jo mye bedre flex, og dermed følger bilen terrenget bedre. Så, hva mener du med at bladfjærer er bedre når du skal klatre på stein?
|
|
|
|
#260 |
|
let's wheel!
|
woho, dette gleder jeg meg til å følge med på
![]() er vel at det ikke er så mye utfjæring når en klatrer med bladfjærer som spiraler osv. Men alt varierer jo selfølgelig
|
|
|
#261 |
|
Old Toys Never die !
|
SAS kitet er helt suverent, det er en fornøylese å kjøre med, stødig og fint og ingen ekstra linkstag å tenke på. Som det sies må det jo både 4 link og panhard til for å få det ultimate coilkitet foran på denne bilen. (Hvis vi legger LJ70 til side som en løsning med alt for dårlig flex) Jeg regner med at Knut skal ha denne bilen på veien fortsatt og da er det i tillegg mye bedre å holde seg litt på "matta" selv om det er en stor operasjon. En stiv framaksel med Dana 60 ytterender blir noe dyr... selv om dollaren er gunstig om dagen. Alt kan gjøres med nok kroner.... men dette er uansett et fint prosjekt og det blir fint å se den første generasjon 2 runner med SAS !!
En annen ting er at bilen er like myk og fin som med spiralfjærer...... I know ! Holten... det er to forskjellig kategorier bil. Det er som Proto biler å regne, de rene rockcrawlerene, og blir kjørt på henger til og fra... Last edited by hoel-in-one; 07-30-2007 at 21:54. |
|
|
|
|
|
#262 |
|
Modified
|
At allpro oppsettet er behagelig å kjøre på kan jeg skrive under på
![]() Jeg er hvertfall utrolig fornøyd med min bil. Å når det gjelder dette med Dana60 ytterender ser jeg egentlig ikke noe vist i å koste på seg det, da man får kjøpt forsterkede stikk aksler å cv-ledd som tåler MER enn Dana60. Blir rått dette Knixen! Gleder meg til du kommer i gang
|
|
|
|
|
|
#263 |
|
Moderator
|
Du gir deg altså IKKE knut, det skal du ha
![]() Blir tøft!
|
|
|
#264 | |
|
Fotograf
|
Quote:
![]() Kan jo ikke gi meg, er jo morsomt å bygge spesielt om jeg bygger noe som gjør bilen bedre og ikke minst sterkere... Var litt misfornøyd med at problemet skulle være så uoverkommelig i Lapland... ![]() Det blir sikkert bra til slutt vil æ tru... :)
|
|
|
|
#265 |
|
Fotograf
|
Da er hevesettet demontert fremme, mangler dempere og panhard drop bak så blir det sendt til en ny lykkelig eier sørpå i morgen ;)
Så det nærmer seg stiv foraksel nå...
|
|
|
#266 |
|
Standard
|
Hei Knut,....skal si du jobber.:)
Jeg synes det er tøft at noen bygger "utradisjonelt"( og ja jeg vet det er vanlig konvertering i over dammmen og down under, men skjelden å se her) Lykke til:) PS! Håper jeg kan komme å ta en titt neste gang jeg er i Tromsø Mvh Roar
|
|
|
#267 | |
|
Fotograf
|
Quote:
Det er bare å ringe det Roar, hadde vært hyggelig!:) Husk å ha litt ekstra olje i bilen ![]()
|
|
|
|
#268 |
|
Fotograf
|
her er et bilde av bilen, senket foran igjen... Var litt tøft det også ;)
Og et bilde av en ifs diff som er til salgs, 5:29 gir med detroit true track. Selges rimelig, passer hilux og 4-runner...
|
|
|
#269 |
|
Modified
|
etter jeg hadde lj73 og min bror med geländevagen så har jeg begynt og mislike slike radiusarmer noe voldsomt. så jeg hadde også gått for bladfjører, dette prosjektet gleder jeg meg til og se mer bilder av og dere oppe i nord kjører jo og bruker bilene deres skikkelig også. stå på
|
|
|
|
|
|
#270 | |
|
Standard
|
Quote:
![]() ![]() ![]() He he he Mvh Roar
|
|
|
|
#271 | ||
|
Fotograf
|
Quote:
![]() Quote:
|
|
|
|
#272 |
|
Modified
|
Hoho, gjett om kjærringa di kommer til å kvæle dæ når ho finn det hær ut! :p
Men det ser spennanes ut, send mæ ei melding neste gang du e i garagen, så ska æ kommer bort å se på vidundere! |
|
|
|
|
|
#273 |
|
Modified
|
En ting te: Kom å hent delan dine snart!
|
|
|
|
|
|
#274 | |
|
Fotograf
|
Quote:
![]() Korsn dela??? Har bestilt nån på jobb hos dæ, men ingen fra Toyota har ringt å sagt de e kommet... ![]() ![]()
|
|
|
|
#275 |
|
Fotograf
|
Her er delene... dessverre på feil plass i landet...
|
![]() |
| Bookmarks |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |