![]() |
![]() |
|
|
#1 |
|
Modified
|
Etter å ha fundert og leitet lenge ble det endelig en Willys pickup på meg. En 1954 mod med L-226 maskin, den var omlakkert og muligens restaurert for 12 år siden og har derfor veldig lite rust. Ramma er så og si strøken. Karroseriet har litt flaking i lakken og overflate rust noen plasser jeg har kun funnet en plass med litt gravrust, kanten på førerdøra. Bilen blir nok på sikt plukket ned og omlakkert.
Min 54 Willys Pickup Last edited by sandviper; 02-11-2010 at 19:44. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Modified
|
Plukket av planke haugen på planet.
|
|
|
#3 |
|
Modified
|
Når jeg hentet bilen startet den greit, men den gikk skikkelig rævva, masse feiltenning pluggene var også nedsotet og fæle.
Tenningen er bygget om til 12v så regner med coilen er ok. Kjøpte 6 nye plugger, men ikke sikker på om det er de riktige. Nye plugg ledninger og ny coil ledning. Det viste seg att tidligere eier hadde byttet rekkefølge på plugg 2 og 3. Så fant riktig tennings rekkefølge (153624) og prøvde og fyre den opp. Etter en good stund begynte den sakte men sikkert og fyre igjen. Men går fortsatt ikke fint. I perioder hoster og harker den. Men kan også gå fint før den ramler på turtall og begynner og feiltenne igjen, hva kan det være. Noen som vet hvordan man stiller tenning og tuner forgasser på disse?
|
|
|
#4 |
|
Modified
|
Bak akslingene er en Timken kraftig sak som det desverre er vanskelig og finne deler til og umulig og finne sperre til.
|
|
|
#5 |
|
Modified
|
Lurer på om dette kan være orginal fargen?
|
|
|
#6 |
|
Original
|
Fin vogn du har skaffet deg der....har selv lurt litt på maken, men har ikke gjort ferdig ZJn enda så tiden strekker ikke til enda.
Finner du mere lakk under grønn/blåfargen....kan jo være originalfargen du ser der. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Modified
|
Jeg har prøvd å skrape litt, finner noe brunrødt under der igjen (ikke rust) som muligens er grunningen.
Kanskje orginal fargen er den samme som på denne
Min 54 Willys Pickup Last edited by sandviper; 12-14-2009 at 12:08. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Modified
|
I går kom det en Holley 2 porta forgasser med adapter i posten. Begynner å montere den etterhvert, men ønsker meg litt varmere vær først. Det må nok modifiseres litt for å få den til og passe men ved første øyekast ser det ok ut.
Elektronisk tenning fra Pertronix er også på vei. Med dette settet bytter man ut stift tenningen og erstatter det med elektronisk tenning og det fine med det er att alt får plass under fordeler lokket så det ser orginalt ut.
|
|
|
#9 |
|
Modified
|
Ikke veldig god plass til og skru i garasjen, men fikk prøve montert Holleyen.
Med fuel bowlen mot fører siden er det kun slangen til varme registeret som er i veien. Utover det må adapteret files litt på den ene siden, og jeg må ha nye kortere bolter for å feste adapteret til innsuget. ![]()
|
|
|
#10 |
|
Modified
|
Snøen er borte og jeg har funnet garasjen igjen :)
Jeg måtte modifisere adaptere litt, for å få nok klaring til gasspjellet på forgasseren. Boltene måtte også files litt. ![]() Adaptere på plass ![]() Staget fra gasspedalen koplet, må bare ha en låsesplint. Eneste modifikasjon som var nødvendig var og bøye litt på staget. Jeg har full vandring på pedalen.
|
|
|
#11 |
|
Modified
|
skjedd noe nytt spennende her?
|
|
|
#12 |
|
Modified
|
Nei det har igrunnen ikke det;)
Jeg sliter med å få startet den, men har ikke fått sett noe på det den siste tiden. Noen som har tips? Den fyrer for så og daue igjen med engang. Jeg har testet gnist og den er ok på alle plugger. Bensin får den også...
|
|
|
#13 |
|
Prototype
|
stopper den samtidig som du slipper startern eller`?
|
|
|
#14 |
|
Modified
|
ja igrunnen, kan av og til hoste et sekund ellr to før den dauer.
|
|
|
#15 |
|
Prototype
|
er det strøm på coilen når du slipper startern da?
|
|
|
#16 |
|
Modified
|
Det er jeg ikke sikker på, kan jeg måle det tro. Mellom pluss og minus med et ampere meter?
|
|
|
#17 |
|
Prototype
|
sett tenninga på å mål på + på coil og jord i chassiet. med et multimeter på volt
|
|
|
#18 |
|
Standard
|
Kom til å tenke på en ganske grom en jeg så på gardermoen i -06
|
|
|
|