Hei:)
Ørjan Haugen heter jeg og er en av di kule fra team G-uttan. Har blitt lurt in i Geländewagenverden av Mattis som jo har en av di tøffeste G-wognene i Norge(syns jeg da)(og Mattis selv):p
Klarte selvfølgelig å kjøpe en av historiens mest elendige biler når jeg endelig klarte å overtale min bedre halvdel til Geländewagenkjøpnewburn
Utgangspunktet
Har vært mye skruing, stygge ord og planlegging etter att drømmebilen endelig sto parkert utenfor leiligheten...........
Skiftet samtlige hjullager, cv-ledd og transferkasse for og nevne en del.
Idag har jeg lekt proffesjonell mekaniker igjenn(aner ikke hva jeg gjør men bedre å prøve å kanskje muligens gjøre rett en å gi opp før man har begynnt, ikke sant?)
For en tid tilbake sluttet bilen og gire opp til 4:e gir, noe som ikke er særlig gøy i GwBlir noe høy lydnivå i 3:e og 80km/h............
Prøvde det enkleste først såklart, med olje og filterbytte, viste seg att filtret lå løst i girkassen og da trodde selvfølgelig Ørjan att problemet var løst men, nei, så enkelt var det ikkeMerket den gang att tetteringen mellom filteret og kassen ikke var der, noe som ledet meg in på dagens ambisiøse prosjekt. Kassen giret nemmelig fortsatt kun til 3:e gir, var alltså noe annet som var galt der inne. Etter tips fra en hjelpsom og hyggelig mann på ett annet forum gikk jeg igang med å dele kassen. Med nedlastet automatkassemanual og ganske oppblåst ego gikk jeg idag tidlig igang med prosjekt demontering av girkasse......
Synes selv jeg var veldig flink siden jeg faktisk klarte og få kassen sammen igjen, att den dessuten girer mer eller mindre perfekt nå gjør selvfölgelig ikke meg deprimert nei![]()
Bookmarks