Page 1 of 72 1231151 ... LastLast
Results 1 to 25 of 1784

Thread: Knixens pearl Runner on 40s.. Nye bilder lagt ut

Fotograf knixen's Avatar

Red face Knixens pearl Runner on 40s.. Nye bilder lagt ut

Her er noen bilder av oppbyggingen av bilen min...

Første bildet er sånn den var da jeg kjøpte den.

Andre er med 35" mudzilla og bushwacker cut-outs...

et bilde slik den var med 37". Bilder av bilen med 38" mtz som jeg hadde en liten stund og til slutt med 36" irok og beadlocks som den var. Nytt bilde er nå lagt til nederst... med ny lakk og 38,5 TSL SX...

Utstyr som er montert;

SAS kit fra All-pro
    5" All-Pro bladfjærer foran
    All pro smørbare sjakler
    5" All-Pro bladfjærer bak
    Long slip kit på fremre mellomaksel
    Forlenget fremre mellomaksel
    Kortet inn bakfre mellomaksel
    Montert dobbelkryss på bakre mellomaksel
    Bilstein 5150 dempere 12" travel foran
    14" travel pro comp olje dempere bak
    Islandsbreddere
    cb radio
    Intercooler, med sveisede rustfri-rør
    k/n filter
    justert dieselpumpen
    shimset wastegate
    1,2 bar turbotrykk
    3" eksos
    Kappet i skjermer, torpedovegg (mye)
    trail gear winch mount, forsterket fester til denne
    byttet til tau på winchene og all-pro tau leder
    strøm til winchen bak lagt opp
    5:99 giringer
    nye hovedlykter fra roundeyes.com
    Safari snorkel
    Warn M8000 winch fastmontert foran
    Tabor 9k winch i avtagbar krybbe i reserve foran evt bak.
    dual transfer
    dual transfer adapter
    All pro mellomaksel handbrekk med travers
    all pro-rear bumper
    Nytt interiør type grått
    All-Pro innvendig bur, avtagbart
    Ny radiator med oljekjøler
    TG-rock sliders
    TG hydro assist styring
    TG tapped hovedsnekke
    Rørfanger fra addicted offroad
    Volvo portal aksler med 5,99 utveksling
    Vakumstyrte sperrer
    1 sett Dick Cepek bøtter
    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ ++++

Det gjenstår fortsatt litt arbeide;

Disse delene er kjøpt inn;

17x9,5 Pro comp stålfelger med beadlocks
    40x16/17 LTB dekk
    3 sett Dick Cepek ekstralys

39,5x13,5-15 Irok på 15x10 beadlocksfelger

Alan S9 antenne
    Monohøyttaler til cben

Dette skal gjøres;

sandblåsing av ramme bak, samt lakking av ramme, Påbegynt

DRØMMELISTEN

Links and coilovers!
    Warn 8274-50
    V8er
    Attached Images Attached Images           
    Last edited by knixen; 10-05-2009 at 01:09.

Publikumsvennlig Henning's Avatar

Tøff bil som jeg vet virker i skogen :)
    Min er lengre enn din

Prototype

jeg vil ha, jeg vil ha, jeg vil ha
    Jim Erlend Holten
    +47 40044799
    Surnadal

Moderator

Utrolig kult hva du har gjort med bilen, Knut! Stemmer det at starten på det hele var at vi møttes i parkeringshuset på Obs, med original Runner, og jeg mumla noen ord om offroad og sånt? I så fall blei det ekstremt dyre hunder! Eller starta offroadinteressen før det?
    I'm a TREK'er!
    zuki @ pirate4x4.no
    Now 1WD...

Fotograf knixen's Avatar

Talking

Quote Originally Posted by Zuki View Post
    Utrolig kult hva du har gjort med bilen, Knut! Stemmer det at starten på det hele var at vi møttes i parkeringshuset på Obs, med original Runner, og jeg mumla noen ord om offroad og sånt? I så fall blei det ekstremt dyre hunder! Eller starta offroadinteressen før det?
    Det startet faktisk prosjektet, jeg hadde akkurat kjøpt bilen og montert 31" AT dekk og AT sine fjærer bak og nye dempere. Vi pratet sammen og du fortalte om Mauken turen og at man måtte ha MT dekk for å være med. Da ble jeg utrolig misfornøyd med at jeg nettopp hadde kjøpt AT dekk... Dagen etter ringte jeg dekksjappa og klagde som F på dekkene de hadde solgt meg. (som sikkert var helt okei... ) Avtalte at jeg kunne komme å bytte dekk. Det tok litt tid før jeg faktisk gjorde det, men jeg bestilte 33" mudzilla som da skulle på bilen. Samme dag som jeg skulle bort å hente de, så for det en liten jævel i meg og jeg ringte bort å sa at jeg skulle ha 35" mudzillla i stedet Betalte bare 3300,- imellom 31" AT dekk på 8"alu felg mot 35" mudzilla på 10" felg. Det var bare å slå til for å si det sånn.. Så var det å dra over i en garasje i tromsdalen og ta frem vinkelsliperen for å gjøre plass. Dette er ganske nøyaktig 1 år siden. Så ble det bushwacker breddere jeg kjøpte fra Robert, aussielocker jeg kjøpte fra blom, winsj, islandsbreddere, diverse utstyr fra AT og litt av hvert... Så du kan si at den halvtimen der har kostet meg en ca ...altfor mye penger...

Så du skal ha mange slags takk zuki... ;)

Takk for hyggelige kommentarer... Kommer mer bilder snart...
    used to have a runner...

"I used to go missing quite a lot... Miss Canada, Miss United Kingdom, Miss World." —British soccer bad boy George Best

Moderator

Om det skal være takk eller "takk skal du faen mæ ha" skal vel være usagt, men det kule poenget æ satt og flirte av e e at en macho bil faktisk for en stor del blei til på grunn av ho frøkna på bildet under, samt dokkers hund som ikke e et spøtt mer macho ! Så hadde det ikke vært for et par FEMININE bikkje, hadde du enda kjørt original Runner! :p
    Last edited by Zuki; 02-01-2007 at 13:25.
    I'm a TREK'er!
    zuki @ pirate4x4.no
    Now 1WD...

Fotograf knixen's Avatar

He he... nei, setter egentlig utrolig stor pris på den samtalen vi hadde da... Så TAKK skal du faktisk ha...:)

Dessuten så vil jeg ha meg frabedt at du kaller bikkja for en feminin hund. Og sammenligning med tispa på bildet er jo fullstendig latterlig... Baileys er matcho som bare det, kanskje de tøffeste 2,7kg som går rundt på 4 ben...
    used to have a runner...

"I used to go missing quite a lot... Miss Canada, Miss United Kingdom, Miss World." —British soccer bad boy George Best

Moderator

Sku aldri sagt et ord, du har bygd den Runnern så tøff no at den stille zuk'en helt i skyggen! ;) Godt jobba Knut!!
    I'm a TREK'er!
    zuki @ pirate4x4.no
    Now 1WD...

Fotograf knixen's Avatar

He he... Klart du skulle sagt noe, kanskje noen synes denne infoen er morsom... ;)

Zukien din e vel en av de fineste jeg vet om, tin-top er kult!!! Kunne godt tenkt meg den for å si de sånn.... :)
    used to have a runner...

Modified

Artig lesning. Bra vervejobb, Zuki ;)

Fotograf knixen's Avatar

Talking

Quote Originally Posted by Knut G View Post
    Artig lesning. Bra vervejobb, Zuki ;)
    He he... ja han fortalte om mauken tur og alt... Jeg ble jo kjempeintressert...

Dagens nytt er at 1KZT-motor er bestilt...

Et etterlengta motorbytte... :)
    used to have a runner...

Fotograf knixen's Avatar

Smile

Bilde fra mauken turen i høst.

Jobbet med multimounten foran i går, den er sveiset ferdig men ikke borret hull til bolter og winch.

Manglet røret som skal festes i krybba, men har malt krybba og festet med dekkmaling90. Mulig jeg lakker krybba i samme farve som bilen...
    Last edited by knixen; 02-10-2007 at 12:01.
    used to have a runner...

Fotograf knixen's Avatar

Har gjort ferdig og montert multi-mounten foran. Tilpasset og montert ny kufanger. Tilpasset krybba til den nye kufangeren.

Bilder kommer snart... ;)
    used to have a runner...

Fotograf knixen's Avatar

noen flere bilder av bilen...

Bilde 2 er med ny kufanger... Ny bygd multimount foran...
    Last edited by knixen; 03-04-2007 at 22:32.
    used to have a runner...

Fotograf knixen's Avatar

Noe er gjort;

Begynte å sandblåse rammen, men i minus 10 så ble det is i vannutskilleren og det ble mye service arbeid på utstyret uten nevneverdige resulstater... Et par timer jobb og nesten ikkeno utført. Men lakket over det jeg fikk gjort... dette arbeidet fortsettes når det er pluss grader...

Har demontert framdiffen og den er levert for true-track montering. Håper denne er klar til i morgen...

Mandag hentes 1KZT motoren på Nor-Cargo og demontering av 2LT2 og montering samt lettere overhalling av ny motoren startes...

Noen bilder under, glemte selvsagt å ta bilde etter lakking...
    used to have a runner...

Fotograf knixen's Avatar

Ny motorn...
    used to have a runner...

Modified

ikke misunnelig på den motorn... neida................

Fotograf knixen's Avatar

og i dag som jeg virkelig er motløs... men men... får se etter i kveld...
    used to have a runner...

The G-wagen mafia boss mercemann's Avatar

Quote Originally Posted by knixen View Post
    og i dag som jeg virkelig er motløs... men men... får se etter i kveld...
    Må vel komme å hjelpe deg jeg Knut...

Fotograf knixen's Avatar

JÆVLIG BRA MATTIS!!!!

Spesielt siden jeg i dag har bestemt meg for at toppen på ny-motorn skal planes og no smått... Slik at jeg ikke gjør dobbelt arbeide, blir surt å sette den inn for så å ta den ut igjen rett etterpå...

Når måndelige innbetalinger på konto er på plass igjen så tror jeg nok at vi skal få motoren både strøken og i bilen...

Såvidt jeg kan se av Mauken videoene så har jeg aldri fått hjelp av deg da
    used to have a runner...

Quote Originally Posted by knixen View Post
    JÆVLIG BRA MATTIS!!!!

Spesielt siden jeg i dag har bestemt meg for at toppen på ny-motorn skal planes og no smått... Slik at jeg ikke gjør dobbelt arbeide, blir surt å sette den inn for så å ta den ut igjen rett etterpå...

Når måndelige innbetalinger på konto er på plass igjen så tror jeg nok at vi skal få motoren både strøken og i bilen...

Såvidt jeg kan se av Mauken videoene så har jeg aldri fått hjelp av deg da
    Ikke enda Knut.... Ikke enda

Har vel foresten en bil til deg om du gidder synke så lavt at du kan kjøre merce :p

Fotograf knixen's Avatar

Quote Originally Posted by mercemann View Post
    Ikke enda Knut.... Ikke enda

Har vel foresten en bil til deg om du gidder synke så lavt at du kan kjøre merce :p
    Hvilken bil da? Har forresten aldri sagt noe vondt om merce... liker merce jeg... Pappa hadde GD rundt 1990, den første bilen jeg kjørte alene. Veldig morsomt. Kunne godt tenkt meg noe sprekere enn det jeg har til å trekke vogn om sommeren... og som konebil...

Pris/detaljer...
    used to have a runner...

jaja sku bare

Quote Originally Posted by mercemann View Post
    Må vel komme å hjelpe deg jeg Knut...
    hehe men vi med toyota slæpp nu og kjøre ned av fjelle med et stepphjul på biln

Quote Originally Posted by hiluxturbo View Post
    hehe men vi med toyota slæpp nu og kjøre ned av fjelle med et stepphjul på biln
    Jeje... Men æ bærge mæ værtfall ned sjøl....

Fotograf knixen's Avatar

Føle du forveksle Land-Rover og Toyota gutta nå Mattis...

Siden jeg er forfullt av dårlig nytt for tiden så kan jeg jo si noen ord om akkurat det...

Først mistet jeg jobben for 1 uke siden, hvilket var helt urimelig og utrulig urettferdig. Historien rundt dette vil bli publisert etter at erstatningssøksmålet er avgjort ved dom...

Så demonterte vi toppen på 1kzt motoren jeg har kjøpt, og den trenger litt TLC før den kan settes på plass og så i bilen.

Jeg leverte framdiffen inn til montering av detroit true-track foran. Da viser det seg at lagrene jeg har fått er feil, de er for små og passer ikke. Jeg får heldigvis tak i nye lagre uten for mye pes, koster meg ikke så mye heller. Godt å ha gode venner...

Når verkstedet så skal montere denne sammen så oppdager han at kron-hjulet er på tur å ta kveld. En tann som er helt løs. Og den kan dermed ikke settes sammen. Jeg ringer alle som kan krype å gå i dette landet og får ikke tak i ny 4:56 giring. Toyota skulle ha 7500 for ny giring, Hoelern er fri, blom har men er usikker på tilstand.... Jeg får tak i 5:29, hvilket gjør at jeg må demontere bakdiffen også. Dette blir positivt til slutt ja, men jeg har tross alt nettopp mistet jobben og alt skal jo betales... Tross alt billigere enn å kjøpe fra Toyota, men mye mer enn jeg tross alt har tenkt til å bruke... Jeg demonterer bakdiffen, og er sånn halvt lovet at girene skal bli byttet i morgen. Håpe håpe... for tiden så går det vel neppe slik...

Heldigvis ble dette oppdaget slik at jeg slapp et havari... Men kontofonen SVARER MEG IKKE LENGRE...

I forhold til ic-rørene vi sveiset i dag, så blir dette utrolig bra! Går fra norsk rekord i slangeklemmer til ikke mer enn høyst nødvendig. Kommer et foreløpig bilde under. Men den store svarte 90gr bendet skal byttes ut med rør. Det blir kun 4 silikon slanger til slutt... ut av turbo, inn/ut av ic og inn på innsuget.

En forsmak under...
    used to have a runner...

Page 1 of 72 1231151 ... LastLast

Bookmarks