Page 11 of 12 FirstFirst ... 9101112 LastLast
Results 251 to 275 of 282

Thread: Den daglige praten

Original

nå da??
    Attached Images Attached Images  

Super Moparerator HardKåre's Avatar

Hehe :) Dine sorger er desverre ikke over med dette, nå må du drive å følge med på motoren din en periode fremover... Hvis TD'ene koker så har de en lei tendens til at toppen sprekker... Så se etter olje i kjølevæska, kjølevæske i olja, hvit eksos, manglende effekt og trykk/bobling i radiator. Sjekk både varm og kald motor. Hvis du ikke finner noen av disse er det bare å kjøre på, men følg litt med som sagt den første tiden...
    RC______ọ_ọ_
    /__/│__ \____\,____
    │ _ │- ´│ _ [o][][][o]
    ‾(o)_)‾‾‾(o)_)--o-)_)

Modified

noen som har bilde av gen.2 med bug screen, panserbeskytter eller hva det nå heter?
    tenkte å kjøpe en slik, kjekt og sett bilde av det først
    1991 Pajero 3000 Fjallasport

Original

hallo hardkåre
    Toppen er ny den blei bytta på verksted rett over nyåret, bobler i ekspansjonstanken og manglende effekt stemmer bra, men noen ganger går den som den skal, virker som den ikke får nok diesel på en måte, har lagt opp nye drivstoff rør og lufta den, skrudd litt opp på pumpa også, den går jo egentlig ganske greit når den går som den skal, men har begynt å kødde litt, ser ikkenoe vann i olja, ikke hvit eksos heller, kunne ikke se noe i vannet heller når jeg tappet det for å bytte vannpumpa. glad for alle tips jeg kan få, temperaturen steig opp på det røda og fort ned igjen når jeg pressa den litt igår faktisk. lurer på hva som kan være galt

Toppen KAN sprekke selv om den er ny... ;) Ser du noen sammenheng mellom når bilen går dårlig og når den går bra? Kald/varm motor fex, bykjøring/landevei, mye gass/lite gass...
    RC______ọ_ọ_
    /__/│__ \____\,____
    │ _ │- ´│ _ [o][][][o]
    ‾(o)_)‾‾‾(o)_)--o-)_)

Original

virker som om den går bedre på kvelden når det er litt kjøligere, første gasspådrag er som regel greit, når jeg girer blir det dårlig drag, det virker som om den ikke får diesel (lugger og puttrer) på en måte. går bra på tomgang, går fint så lenge jeg ikke gir for mye gass, men dårlig respons fra moderat til fullt gasspådrag, det er en liten umbraco skrue med 10.mm mutter på toppen av dieselpumpa under intercooleren, den fikk jeg et tips om å skru på for å øke turbotrykk og dieselmating.. ???? (jeg veit ikke) muligens det er det som er problemet.

Original

Nei, du mater på turbotrykk med å endre lengden på staget under wastegaten. Jeg la stoppskiver under braketten til WG'en.

Men PASS PÅ å monter turbotrykksmåler før du justerer på turbotrykket.

Dieseltrykket justerer du opp i bakkant av pumpa. Sitter en skrue med en kontramutter under et metalldeksel du drar rett bakover.

Hvis du mater på med mer luft og mer diesel bør du også øke diameteren på eksosen, og montere åpent luftfilter....
    RC______ọ_ọ_
    /__/│__ \____\,____
    │ _ │- ´│ _ [o][][][o]
    ‾(o)_)‾‾‾(o)_)--o-)_)

Original

jeg har hatt skiver under brakketten til wg, men tatt de av igjen, har fortsatt turbotrykk på 1 - 1.1 bar etter justering på den umbraco skruen jeg snakka om. ser at du ikke har det på din. har du ikke intercooler? den skruen jeg snakker om sitter oppå den runde delen på dieselpumpa. hvordan får jeg mer luft?

Original

men uansett om jeg skrur skruen opp eller ned, skjer det ikke noe med turbotrykket, jeg får det ikke tilbake på 0.75 som er normalt trykk..

I wonder??????

Viddas konge SilverFox's Avatar

definer normalt trykk.. Disse motorene har jeg lagt merke til hatt ett veldig variert trykk orginalt.. 0.73- 0.85-0.90 har jeg vært borti på ett par bilder.. dette var helt orginale biler der ingenting var justert..
    Min gamle ladda med 0.7 orginalt. testa den opp mot 1.3 en liten stund, før jeg justerte ned til 0.96.. husker ikke hva jeg justerte matinga med.. en kvart omdreining? eller kanskje en halv? bynner å bli noen år siden dette ble gjort..

Pajeroen er solgt

Har et spørsmål angående di boltene som du strammer for å stramme torsjonen:
    Mine er visst en del slitt, selve hode på ene siden er veldig slitt, og har lyst å bytte ut disse.
    Tenkte å dra på tools å hente meg 2 stk bolter, 2 stk muttere og 2 stk kontra muttere:)
    Ser at de 2 mutterne som som står på bolten, er litt spesielt utformet, er denne formen vikti?:)
    Og hvilken type bolt må jeg gå for, må jo tåle en del moment di her :)
    og hvor mange mm er boltene? og hvor lang?
    1992 Pajero 2,5 TDI (kort)
    Alex 97790082

Tror at akkurat de dærboltene er noe jeg ville kjøpt originalt, evt brukt... Litt kjedelig hvis bolten smeller av i fart og venstre forhjul plutselig stopper mot innerskjermen...
    RC______ọ_ọ_
    /__/│__ \____\,____
    │ _ │- ´│ _ [o][][][o]
    ‾(o)_)‾‾‾(o)_)--o-)_)

Modified

noen som har mekket på vinsjer her?
    de såkalte kinavinsjene er gearene lik som på fks. warn sine?
    har en vinsj som fungerer litt men smmeller ut av gir ved motstand, hadde av giret og alt er i orden...
    den trykker inn innerste delen som de tre planethjulene står i fungerer giret.

så på sprengskissene til warn at de har ett lite "sun wheel" ytterst noe denne ikke hadde, lurer på om det mangler en del her...?

kan si at jeg prøvde å sette ei fjær for å holde den innerste delen inne og vinsjen fungerte bedre og lengre får den hoppet ut av gir igjen...

Quote Originally Posted by HardKåre View Post
    Tror at akkurat de dærboltene er noe jeg ville kjøpt originalt, evt brukt... Litt kjedelig hvis bolten smeller av i fart og venstre forhjul plutselig stopper mot innerskjermen...
    Ser den, men kan vell ikke være nåkka sånn hokkuspokkus bolt laga av vææærdens strekeste materile liksom:) men kan selvfølgeli ringe delelager å høre pris:)
    Alex 97790082

Modified

liten kose/testingstur før JAC
    har faktisk ikke fått prøvd bilen skikkelig etter at stabstagene er demontert..
    merkbart bedre grep nå
    ikke minst noe tryggere å kjøre på egenhånd når vinsjen er i orden

Quote Originally Posted by Kjetil1972 View Post
    liten kose/testingstur før JAC
    har faktisk ikke fått prøvd bilen skikkelig etter at stabstagene er demontert..
    merkbart bedre grep nå
    ikke minst noe tryggere å kjøre på egenhånd når vinsjen er i orden
    Tatt bort stabstag? foran ? :)
    Alex 97790082

Modified

og bak

Hvordan blir d i daglig bruk ?:)
    har vurdert d samme
    Alex 97790082

Modified

noe mykere og og legger seg mere i svinger men ikke verre enn at de neppe kommer på med det første igjen

noen som foresten vet hvor man kan få tak i polyforinger til oppheng av bakstellet, de fremmre..??

Modified

Jeg kjøpte mine på milner. Gode som gull de :-)
    Patrol Y60, styremedlem i NMK Kristiansand Offroad

Modified

har nye, ble byttet av verkstedet i høst..
    men tror det er mye å hente på å ha polyforinger der, må være mye bevegelse i de siden armene er såpass lang...?

1mm dødgang på de foringene må vel utgjøre 0,5-1cm på bakaksel..?

Modified

ja det skal du ikke se bort i fra. Du får kjøpt de foringene løse hos millner i allefall :-) Litt kjipt hvis ikke du skal handle noe mer enn det siden det er fastpris på frakta opp til 10kg.
    Patrol Y60, styremedlem i NMK Kristiansand Offroad

Modified

er stabstag påbudt?
    mener å erindre at det ikke var påbudt på biler under 3500kg..
    noen som vet???

Hva gjør du men din mitsub?:) Del med oss andre
    Alex 97790082

Page 11 of 12 FirstFirst ... 9101112 LastLast

Bookmarks