Results 1 to 2 of 2

Thread: Volvo Felt offroad med veltebur

Original

Default Volvo Felt offroad med veltebur

Sjekker om det kan være interesse for et offroadprosjekt.
    Det er en Volvo Felt 1962 modell som jeg har hatt siste 9 årene. Det er veldig god fremkommelighet på de her. Karosseriet har aldri sett bra ut så lenge jeg har hatt den. Hytta er forsåvidt et OK utgangspunkt, men planet er ikke noe å ha. Så det må sveises eller byttes. Jeg velta med bilen i fjor, og det ble ikke noe penere etter det.
    Men den starter, bremsene funker, elektrisk funker, og det følger med diverse deler. Drivverk fungerer upåklagelig. Alt av kryss og foringer med nipler har fått fettpressa på besøk stadig vekk.
    For en som er glad i å sveise er det muligheter for å relativt raskt komme igang med offroadkjøring!
    For å få den minimum klar til skogen må det stives opp i karosseri og få inn en frontrute, samt sveise på et støtdemperfeste bak. Anbefaler videre arbeid med veltebur.
    For å få den EU-godkjent er det en del mer jobb selvsagt men ingenting er umulig. Håper å selge bilen hel, evt. blir det vurdert delesalg etterhvert.
    Siden jeg selv ikke har garasje har jeg innsett at det blir vanskelig å få gjort noe selv.

Jeg har hatt skilt på den i alle år og brukt den kombinert til småkjøring og offroadkjøring. Skiltene er ikke levert men EU-kontroll skulle blitt gjort for noen år siden.

Det står på 35" M+S hjul og jeg har også originale stålfelger med all terrain 33".
    Velteburet er 45mm kaldbøyde rør og er sveiset fast i ramma. Jeg har fått testet at det fungerer, alle i bilen overlevde!
    Jeg har et stk 45mm 6m rør og to stk 38mm 6m rør for strevere til førerhus og til å stive opp buret ellers. Anbefaler noe på sidene og diagonal/kryss i tak og bakside.
    Både heldører og halvdører følger med, 3 seter sofa til å sette baki og stoler fra Summit.
    Motor er en B20 med MISAB innsug og Weber 36DCD36 på. Jeg satt inn ny elektronisk tenning, kabler og coil som nesten ikke er brukt.
    Motoren starter og går helt OK men kan være tungstartet antakeligvis pga jeg ikke har fått justert forgasser og tenning riktig.
    Elektrisk fungerer men må kobles om med noen brytere.
    Har mer deler som ikke jeg har oversikt over.

OK så er den ikke akkurat et smykke, men med delene og bur osv tenker jeg det i alle fall bør være fornuftig med 10.000 for alt sammen.
    Eventuelt et enklere oppsett kun med 33" hjula, standard forgasser og tenning... flere muligheter her!
    Ring/SMS 91199952

Bilder kommer om noen strakser

Original

Name:  valp2.jpg
Views: 1578
Size:  73.5 KB

Name:  valp3.jpg
Views: 784
Size:  66.4 KB

Name:  valp1.jpg
Views: 826
Size:  72.1 KB