Er det noen biler som har ekstra stor servotank originalt?
Mistenker at den originale Volvotanken min ikke har nok volum til oppgaven..
Finnes jo greie "racingtanker" å få kjøpt men de koster..
![]() |
![]() |
|
![]() |
|
Er det noen biler som har ekstra stor servotank originalt?
Mistenker at den originale Volvotanken min ikke har nok volum til oppgaven..
Finnes jo greie "racingtanker" å få kjøpt men de koster..
---Insanity is contagious---
Mærkli, funket fint på standard bilen min, å mange andre jeg vet om, men ja, Passat har en som er større, hvis ikke kan man lage en av for eksempel en liten brannslukker eller noe annet i den størrelsen.
Har du pumpe intern eller ekstern tank?
Jens Erik Klausen
Tlf: 40013703
Klausen Racing
hvorfor tror du at reservoaret er for lite??
Tommy Olsen
tlf: 94141987
tommy @ pirate4x4.no
Jeg kjører pumpe med intern tank. Funker utmerket☺
Jens Erik Klausen
Klausen Racing
Mistanke.. har litt lite kraft i servostyringa og det hviner som om det skulle være problemer med kavitasjon.
Større tank = mindre kavitasjon og bedre kjøling av olja.
På oppoverbilen eller standardbilen?
Min enkle logikk tilsier at det kreves litt mer for å dytte 35" med 2-3psi rundt enn 31"..
Blir litt sånn prøving og feiling her.. jeg har jo fungerende servo, bare ikke god nok.
På standardbilen. Joda er nok tyngre men jeg hadde som sagt litt problemer når jeg kjørte med ekstern tank på min. Ble bedre med intern tank ivertfall
Jens Erik Klausen
Klausen Racing
Interessant.. hadde jo vært greit om det bare var så enkelt. Hvis jeg har plass til pumpe med intern tank da, det er jeg pinadø ikke sikker på..
Jeg måtte bygge om en festebrankett til dynamo eller hva det var for og få plass i bilen min siden pumpa orginal står så lavt
Jens Erik Klausen
Klausen Racing
Hva en god gammeldags CHevy pumpe med intern tank, så kan du borre opp utløp også? :) Fungerer fint på min med 35" Boggere og svær Dodge snekke.
Mikael Berberg - KNA Telemark
Tlf: 40634552
Skjønner ikke helt at det skal være så kleint.. Da jeg hadde 35" på Jeepen styrte jeg med lillefingeren på tørr asfalt.
Kan snekka være klain kanskje? Er ei Opel/GM snekke..
Har servo fra Isuzu Trooper og ekstern tank. Ganske lett med en gang så blir den tung etter et par minutter. Tung å styre når den er varm. Har kjøpt ny servo pumpe men ikke montert ennå. Lurer og på hva som er problemet ;)
Hva slags olje kjører du på Skjalg?
![]() |
![]() |
![]() |
Bookmarks