Results 1 to 11 of 11

Thread: 2L - T koker å hiver fra seg vann.

Default 2L - T koker å hiver fra seg vann.

har en 91 mod 4-runner som koker etter å kjøre den litt. har byttet termostat å vannpumpa virker grei. har etterfyllt vann flere ganger å det kommer rent vann fra lufteventil mens det kommer skittent vann fra bunn på radiator. og jeg fyller på myyye vann. toyota sier det skal ca 6-7 liter vann på bilen, men jeg klarer å fylle nesten 10, å da er det litt vann på den fra før.
    noen sier att det er toppen som er gåen, men både vann og olje er rent så ingen forbindelse der. å vannet spruter ikke ut når jeg skrur av radiator toppa å kjører opp turtall. så etter min mening så er det ikke åpent mellom sylinder å vannkanal.

noe hjelp å få tro?

Prototype

Helt klart at du ikke har sirkulasjon på vannet gjennom raddisen.... (Går kjølevifta btw? ) Det kan skyldes gåen vannpumpe (selv om den virker ok) eller en blokkering et sted, enten i motorblokka eller pga en slange som klyper. Kjenn på slangen UT fra vannpumpa. Er den beinhard når motoren går, og mykere når motoren er stoppet har du garantert en blokkering et sted.

ELVISIMITATOR/SKUESPILLER Offroadguru Solli's Avatar

Bytt radiator. Og toppen overlever ikke koking dessverre.
    Sent from my WC Backfire using Tapettalk

å faen....

da trenger jeg ny topp... :'(
    noen som tilfeldigvis har en liggende å slenge?

Modified
    Hamar, Hedmark, Norway, Europe, Tellus, Milkyway

Quote Originally Posted by Offroadguru Solli View Post
    Bytt radiator. Og toppen overlever ikke koking dessverre.
    Nuvel.. Min har kokt 4 ganger, en av gangene ble det varmt nok til at motoren stoppa. Hver gang har den fått avkjøle seg, på med nytt vann(og ny radiator siste gangen, samt ny olje). Den sviver og går helt fint den dag i dag.

Men over til løsning: Jeg er helt enig i at du har blokkering et sted, enten i radiatoren eller i motoren. Ta av radiatoren å se om du får spylt vann gjennom den, og det kommer like mye vann ut som inn. Så gjør du samme på motoren, sett vannslangen inn og se hvor mye som kommer ut. Da får du lokalisert feilen.
    Hvor er veien sa du? Der? Da kjører vi her ;)

alt har spekt her nå så er litt vanskelig med vannslange. men skal se nå så det holder på å blir mildere. mener jeg har fått kjørt igjennom alt med vanlig vann. å ser liksom ikke noe feil. annet enn att når den blir varm å jeg kjører på trykk på turboen så blåser den ut vann og koker over..

2 meter fanskap Jan's Avatar

Høres ut som det er sprekt topp, eksosen går i kjølevæska
    Gærhølet 4x4 Klubben for uavhengige
    NO BULLSHIT FOUNDATION
    ==< Support Your Local NEW D.O.R.K. >==

2 METER FANSKAP

Prototype

Gåen termostat.... ta den ut og legg den i en kjele med varmt vann og se om den åpner seg...

Åpner den ikke er den en veldig effektiv plugg...

Modified

Regner med at det er viskosekoblinga i vifta di som har tatt kvelden.
    Når den er iorden, så slurer viskosekoblinga når motoren er kald, og henger bedre og bedre etterhvert som motoren blir varmere. Når motoren er varm, så skal viskosekoblingen være forholdsvis fast.
    Start opp motoren og kjør den driftsvarm, ta en planke og sett forsiktig ned på vifta. Holder du den igjen lett? Eller slår den planken unna? På min, så tok jeg tak i vifta med hånden og slengte den feil vei med driftsvarm motor. Satte på ei anna vifte, og alt iorden.
    Lars'ern

Norges største trosamfunn er folk som har kjøpt ett VAG produkt å tror de har fått en bra bil
    (sitat Volvo-Lars på http://volvoforum.no)

problem funnet. ingenting av det som ble fåreslått her var riktig. men takker uansett så mye for hjelp

problemet viste seg å være radiatortoppa... hvor pakningene hadde morknet å blitt delvis slitt bort så det ikke var tett.

Bookmarks