Her bilen som skal bygges på.
Her er inspirationen.
Et billede jeg har fundet her på forum..
Det er nok mest farven, højden og Roof rack jeg har set på.
![]() |
![]() |
|
![]() |
|
Her bilen som skal bygges på.
Her er inspirationen.
Et billede jeg har fundet her på forum..
Det er nok mest farven, højden og Roof rack jeg har set på.
Last edited by gufre; 03-26-2009 at 18:24. Reason: stavefejl
Første job med bilen er ny Topstykke og pakning. og så en grundig motorvask og samling af div. kabler og slanger, der ligger/hænger løst rundt omkring.
derpå montage af olietryksmåler og turbotrykmåler. Måske voltmeter til begge batterier.
Så bliver det 50mm body lift. lakering og undervognsbehandling.
Ja her går det godt. Det hele er efterhånden skilt ad.
Det næste er så selve topstykket. Desværre har den tidligere ejer, spændt Bolte så hårdt, at de trukket istykker, de er "runde" i "hullet"som jo burde være 6-kantet. Det har nok været utæt før og så har topboltene lige fået et træk mere
. Godt jeg har et andet topstykke, for dette er nok ikke godt mere..
Last edited by gufre; 03-28-2009 at 08:23.
man kan godt se det er et dansk værksted hehe![]()
henrik d sørensen
dk. tlf.(0045)26973344
"kermith_43@hotmail.com"
skal man først på toppen skal der stå nissan på blokken;-)Thefinger
Ser at det er snorkel på inspirasjonsbildet.. er det mulig å få snorkel til denne bilen eller må man bruke til en annen og bygge om....
Tommy Olsen
tlf: 94141987
tommy @ pirate4x4.no
Jeg vil gerne lige nævne at jeg fik gæster under operationen...
Jeg har set flere Pajero Gen 1 med snorkel. ved ikke hvor meget de har lavet om og tilpasset. Mener det er en safari jeg har set.
@ Tommy. Har sendt dig Mail. Men ikke fået svar???
Last edited by gufre; 08-15-2007 at 09:32.
man kan få safari snorkel til alle pajero modeler
henrik d sørensen
dk. tlf.(0045)26973344
"kermith_43@hotmail.com"
skal man først på toppen skal der stå nissan på blokken;-)Thefinger
er du nu sikker på det med gæsterne![]()
henrik d sørensen
dk. tlf.(0045)26973344
"kermith_43@hotmail.com"
skal man først på toppen skal der stå nissan på blokken;-)Thefinger
helt sikker..jobbet med at skille ad tog kun ½time. brugte dog ca 15 min mere til den nederste remskive, den sad virkelig godt fast. der måtte specialfremstillet aftrækker til. Så kom der 2 forbi og gav gode råd. Og inden længe var der 4 der kom med endnu flere gode råd, Jeg sikker på jeg talte til 4 :p
Billede af den fantastiske aftrækker, der mangler så lidt af beslaget på havelågen
![]()
Last edited by gufre; 03-28-2009 at 08:24. Reason: billede..
hvorfor har du ikke bare lagt en v6 i
henrik d sørensen
dk. tlf.(0045)26973344
"kermith_43@hotmail.com"
skal man først på toppen skal der stå nissan på blokken;-)Thefinger
Det ville jeg også helst.. men skal jo bruge den til og fra job, og V6´eren er meget tørstig. Og mit temperament passer også bedre til en lille diesel.
her
henrik d sørensen
dk. tlf.(0045)26973344
"kermith_43@hotmail.com"
skal man først på toppen skal der stå nissan på blokken;-)Thefinger
En lille opdatering på Operationen.
Toppen kom af. Kun en bolt måtte bores af. Rustet fast.
Læg lige mærke til hvad jeg bruger som klud
Se det oliekølevands blanding der er på karosseriet bag til.
MAN SKAL IKKE BLÆSE MED TRYKLUFT NED I HULLERNE.![]()
Jeg fik næsten det hele i ansigtet.
![]()
Last edited by gufre; 03-26-2009 at 18:19.
Så til nærbillederne
Grim revne i Topstykket, ved Cylinder nr. 3, ved ikke om det var der mine bobler i kølerne kom fra. Men jeg valgte at sætte det andet/nye topstykke på
Toppakningen var gennemvædet af olie. Og de små gummiagtige ringe (GUL PIL) var løsnet fra pakningen, Den på billedet manglede cirka " 3 timer"
(RØD PIL) metal ringen om cylinder nr 4, var flækket/revnet, og jeg tror det var der mellem de to pile at mine bobler kom fra
![]()
Last edited by gufre; 03-26-2009 at 18:25.
Så er der jo ikke andet for end at klikke skraldenøglen om så den skruer i istedet for af.
Jeg startede med at vaske mit nybrugte topstykke af og rengøre pakflader.
Så lige om lidt efter kaffe og rundstykker, vil jeg gå ud og samle det sidste..:)
Last edited by gufre; 03-26-2009 at 18:26.
Alt samlet.. :) og den spinner....
Men Den nye termostat jeg købte hos T-hansen passer ikke, den kan ikke komme lang nok ind i vandpumpen. Så i forsøget på at spænde den til, knækkede jeg flangen på slange studsen, der holder termostaten.
Jeg fremstiller en ny i rustfri imorgen, og finder en termostat der passer.
endelig... Næste opgave... slappe lidt af. Måske få indhentet lidt på jobbet.. spise is sammen med ungerne. Finde nylon stænger til body lift. Og bolte til body lift. tegne lidt på spilkofanger med gitter. roof-rack (Model Silverfox) hvis det er ok med Silverfox. Lygter. General Grabber AT2 str. 33/12.50R15
Rustarbejde. lakering. Der er nok at lave..
Så blev den endelig beskidt. en lille tur til vennebjerg med nissan4wd.dk
![]()
Last edited by gufre; 03-26-2009 at 18:39.
Så fik jeg indkøbt et sæt nye skærmforøgere. Tak til Jøkers Autoophug for hurtig betjening og gode pris.
Og nye bagfjedre + Bøsningssæt. Tak til Meca.
Ved ikke rigtig om jeg skal sætte et lag mere i. fra de gamle alså. Men tror jeg vælger en længere laske, og skruer Torsionsstængerne op.
![]()
Last edited by gufre; 03-26-2009 at 18:27.
Så har jeg købt endnu en topstykke... Hvorfor spørger i nok????
Fordi et ventilsæde er knust, og det kan ikke betale sig at "fryse" et nyt i og plane topstykket igen. Så den står stille igen newburn .
kan nok være det lyder mærkeligt, lyden af en M8 møtrik der ligger inden i cylinderen og så et "fuurmpt" når den ikke tænder blandingen, og losser det hele ud i udstødningen. Øv Øv Øv...
For S****.. Et ventil hoved er knækket af og stemplet er ødelagt.... hvad så..
anden brugt motor som jeg ikke kender eller et nyt stempel???
under alle omstændigheder skal motoren ud. F*#¤*&&!+ kan nok være jeg er sur. Og jeg har jo ikke noget at kører i imens. newburn, der går nok en uge mere.
Efter lang tid på værkstedet ruller den igen. Med et nyt stempel og et trykprøvet, plan-sleben og testet topstykke. Med 6mdr garanti;)
Her er et billede af det topstykke der var på da ventilhovedet knækkede af.
Desværre fik jeg ikke stemplet og ventilhovedet med hjem..
Kan godt forstå det lød grimt..
Last edited by gufre; 03-26-2009 at 18:28.
Ja så er der endelig sket lidt.
Plast skærmforøgere monteret.
33" dæk på 8,5"x15" Dots dakar fælge monteret.
Så venter bare hi lux sjekel kit til bladfjedre, Hvilke skal jeg købe nogen som kan give mig detajler.
Og så mere hævning på torsionen.
Og bodylift, venter nok til efter den er synet![]()
Last edited by gufre; 03-26-2009 at 18:28.
![]() |
![]() |
![]() |
Bookmarks