Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 26 to 38 of 38

Thread: Hva er den ultimate Challengebilen...

Fotograf knixen's Avatar

Nei, tror ikke det. Tror mange velger utifra dele-tilgang og priser og da mener jeg både bil pluss offroad deler. Det er litt billigere å starte med en nesten gratis suzuki enn en nyere patrol... Man har som regel god plass i Trophy!
    used to have a runner...

"I used to go missing quite a lot... Miss Canada, Miss United Kingdom, Miss World." —British soccer bad boy George Best

Rett til himmels Kaare's Avatar

Har ingen planer om å delta i challenge eller trophy med min nåværende Patrol! Da er jeg konk før jeg har kommet gjennom 1. seksjon er jeg redd

jan terje
    Gjest

Dette må være fin bil til Challenge:

http://www.dba.dk/asp/soegning/detai...nceid=52066942

Standard

Land Rover Defender 90.
    Dette er den ultimate Trophy/Challenge bilen.
    Diesel som er lett trimbar, korte overheng, lavt tyngdepunkt, kort og lett kjørt, 235/85-16 org dekk dim ( man kan montere 33" innenfor 5% regelen), lang fjæringsvei, myyyye utstyr som kan kjøpes til bilen, lett dele tilgang osv osv.

Mvh Roar
    Attached Images Attached Images  
    ...litt lengre enn en hare hopper...

Wild Logger with Bogger Chevy-Sheriff's Avatar

Quote Originally Posted by knixen View Post
    Man har som regel god plass i Trophy!
    ....Hmmmm.....så en Chevy PickUp ville kunne ha plass nok å boltre seg på, sier du......hmmmmm......
    Sheriffen

Nordmarka Wild Truck Logging

har du tid.. truls t's Avatar

def 90 som plukk opp.. ett lite bur rudt hytta, en winch i hver ende og en passende snorkel.. off you go..

Promodified

Quote Originally Posted by Chevy-Sheriff View Post
    ....Hmmmm.....så en Chevy PickUp ville kunne ha plass nok å boltre seg på, sier du......hmmmmm......
    Kjøre Trophy med Huntern`? Det hadde jo vært småfett!!

Men må bilen ha skrevet inn alt av dekk, heving etc i vognkortet?
    Jon-Anders 970 970 41
    Never underestimate the predictibility of stupidity!

Quote Originally Posted by Red_Baron View Post
    Kjøre Trophy med Huntern`? Det hadde jo vært småfett!!

Men må bilen ha skrevet inn alt av dekk, heving etc i vognkortet?
    hva er vekta på Huntern.

Problemet er att det er olike regler fra en konkurranse till en annen, og i utgangspunktet så skall bilerne vare godkjente før vei kjøring. Men vad som går att få godkjent her till lans skiller sig i fra ex rusland der trohpy løp er stort med masse konkuranser. I russland er det trohpy der man får GPS positioner xå geller det att bruke minst mulig tid. endel steder er det vei, spår andre steder er det bare skog eller myr. Men en ting som funker er lett bil, mye motor, bra winsh, sperrer, og fjærvandring. Defender 90 er ett bra utgangspunkt, men er ganske dyrt i norge. Men den er lett att modifisere og ganske billige deler. Allt har med ekonomi att gjøre, jeg bruker bilen min till daglig, den må kunne ta mig till jobben, sønnen min till barnehagen mm og vare brukbar i terrenget. Om man ser i andre land så har konkuranserne blivit tuffe og proffe, biler i halvmiljonklassen og kommer på henger. I england så virker det som om du må ha den snabbaste winshen. Men om jeg hadde byggd en bil till dette føremålet så er ex hilux ett bra alternativ, den er lett og billig med sterke aksler men svak motor. Lj 70 brukes mye. Patrol er tungt. G- bil funker bra, men dyre deler. Jeep med 4l motor må bli bra men akslerne må bygges om om man skall ha litt størrelse på dekkene. Drømmen er en suzuki med sstoor motor og portaler men det er litt vanskligt med godkjenning da. Før mig så virker min bil bra till mitt føremål, det er den grønne defendern som er avbilded ovanfør. Men jeg kjør bare før morro skyld, men den går ganske bra alikevell.http://http://www.vimenn.no/fotogall...icle169294.ece
    Men jeg har litt mye fint karosseri. Hadde vart morro att kjøre ex Magam eller TAT. Det er en gjeng som skall till russland neste år, dessverre så får ikke jeg dratt men 2009 skall det bli ett eller annet. Sitter og lurer på hvordan jeg får lurt mig unden familjelivet i 2 uker i 2008, alle gode råd motas. Om det er nån som vill till rusland 2008 ta kontakt så kan jeg sette dere i kontakt med dem som skall dit, det er nå ca 4 biler i fra norge og en engelsk. Truls vill vel dra, det er morro att jage toyoter så att de kjører i stykker.

Mvh Jonas

hvis du kan finne en god grunn til å få fri fra fruen så må du si i fra.. en må jo finne på noe morsomt til neste år også....:):):)

Quote Originally Posted by truls t View Post
    hva er vekta på Huntern.
    rundt 2600kg.......:o......litt tung kanskje.......:o

Men den svømmer godt med 16" breie hjul da......:)

Jeg har en M8274 winch på hjemmelagd krybbe, som kan koples både foran og bak.....

6,2L diesel.....snart med turbo....220+ HK.....mulig også snorkel når denne motoren kommer i....
    Sheriffen

Rett til himmels Kaare's Avatar

Hva skal du med snorkel på den bilen? Krysse Tyrifjorden?

Quote Originally Posted by Rett til himmels View Post
    Hva skal du med snorkel på den bilen? Krysse Tyrifjorden?
    hehe.....hvis miljø-desperadoenes dystre spådommer slår til, og pol-isen smelter, DA er jeg hvertfall beredt.......
    Sheriffen

Page 2 of 2 FirstFirst 12

Bookmarks