Results 1 to 5 of 5

Thread: Null gløding på 90 suburban 6,2.......

Default Null gløding på 90 suburban 6,2.......

Nå syntes jeg den stakkars gamle subb'n min hadde stått og fryst lenge uten å blitt startet, tittet på gradestokken i dag og fant ut at det ikke var så verst tempratur i sola, så da prøver vi.
    Visste at det ene batteriet er mer ell mindre defekt, så startkabler fra tahoen er tingen.
    Satte på kabler, HADDE gløding, fikk startet, hadde NULL lading da jeg tipper børstene må ha hengt seg opp ellno sånn i dynamoen.
    Prøvde å banke litt forsiktig på dynamo'n med en liten hammer (da det har funka før) det hjalp lite, ga motoren litt turtall (da det også har funka før) hjalp heller ikke.
    OK GRETT, tenkte jeg og skulle sette meg inn i den for å kjøre den tilbake der den skal stå, før den blei strøm-tom igjen.
    Rakk akkurat sette meg inn og smekke igjen døra da den døde. Neivel tenkte jeg, hvis det er sånn du skal være så.....Tok med meg kjerring og unger på butikken for å handle I TAHOEN (da den faktisk funker) tenkte jeg fyrer opp igjen subben da jeg kommer hjem igjen.
    Kommer hjem igjen, kjører tahoen inntil subben, kobler på kabler, får strøm, setter på tenning NULL glødelampe og NULL glødeplugger da jeg håpte kanskje bare pæra var gått, men neida, ville ikke starte da i det heletatt, prøvde fler turer, null gløding, og null starting på bilen, hadde jeg hatt gløding hadde bil starta da det er den mest lettstarta bil jeg noen gang har hatt (med v8 vel og merke.....)

Noen som har en idee om hva som skjedde her? Mener å huske det ikke er noe form for sikring på dissa, så da er det vel evt rele!?

Wild Logger with Bogger Chevy-Sheriff's Avatar

"inline fuse" her ja.
    En sikring på selve kabelen. Se på koplingspunkt på torbedoveggen.

Men det er jo bare å ta frem voltmeteret, så finner du fort ut hvor spenningen stoper

Er så lei de glødekontrollerne, så jeg har manuell gløding på alle mine 6,2ere
    Sheriffen

Nordmarka Wild Truck Logging

Standard

Går også an å teste om pluggene er ok ved å koble ledning fra plusspol til glødeplugg, for så å starte. (anbefaler krokodilleklemmer) Det funka på tahoen min da releet streika...
    full flex å bedlocks e det som trengs for å kom frem!
    ARB hjælpe på det å..Vidar Sørum
    92890422

Verkstedet er opptatt med 2 harleyer og ett stk. sandblåst blazer k5 karosseri som ikke er grunna enda, så mulig jeg venter med å se på den gamle haugen til det er varmere i lufta eller at jeg kjeder meg grensesløst en efta. :P
    Men kan jo starte med å finne igjen voltmeteret, kan fort bli en 14dagers jobb bare det........
    Tror det blir manuell gløding på blazern når den settes sammen igjen

Modified

E ikkje så gale men autogløding så lenge ein kobler tempføler så den attid gløder.

Bookmarks