Results 1 to 4 of 4

Thread: Bermser/Servo 97 Tahoe

Default Bermser/Servo 97 Tahoe

Har fått litt trøbbel med Tahoen (6.5td)

Problemet begynte med at abs'n begynte å slå inn og bremsepedalen gikk til bunns når jeg nærmet meg full stopp og la over hjulene samtidig. Så begynte dette å skje uten at jeg la over også, men da også kun rett før full stopp. Regnet da med at dette var da manko på servoolje som jeg ha lest her tidligere ett sted og fyllte da etter litt (type überdyr GM olje). Etter dette har den blitt litt bedre på bremsene og pedalen går ikke legre til bunns, men abs'n slår inn en del likevel rett før full stopp, men nå har bil også begynt å "nappe" litt når jeg ligger i svinger i alle hastigheter. Kjennes ut som om servoen i ett lite øyeblikk fungerer alt for bra så du automatisk napper bil litt til siden når dette da du allerede ligger i en sving. Virker også som om jeg kjenner humper og ujevnheter mye bedre i rattet enn tidligere.

Har dette med styringa og bremsene årsak?

Noen som har vært borti detta?

Løsninger, ideer og tips?

Promodified

Har du likt slitte dekk foran og bak?
    Eyvind Kjelsberg Tlf: 913 08 null ni sju

Ja det vil jeg mene, er i allefall ikkeno skakksliting på dekka foran. Om det er noe mindre slitasje så er det litt vanskelig å se med det nakne øyne da bil står på relativt nye bfgoodrich a/t med bra med mønster, men kan evt måle de. Noe spes du tenkte på? :) Var heller ikkeno skakksliting på dekka som satt på før.

Promodified

Tenkte litt på at forskjell på rulleomkrets var så stor at ABS slo inn, hva med hjullager foran?
    Har vært borti at en giver i forbindelse med rattstammen/rattutslag har gitt dårlig kjørefølelse også.
    Eyvind Kjelsberg Tlf: 913 08 null ni sju

Bookmarks