![]() |
![]() |
|
![]() |
|
Etter nok ei fantastisk helg på Brokelandsheia hos AOK blei resultatet 2. plass i NC1 og 4.plass i NC2.
Tusen takk til arrangører og en spesiell takk til alle de flinke, ivrige og alltid blide funksjonærene
Litt skuffet over søndagens resultat men når ikke hodet virker blir det kleint. Kjørte port 1 feil vei i en bane og glemte å kjøre port 2 i en annen. Det er 350 prikker jeg godt kunne klart meg uten
![]()
---Insanity is contagious---
Siden vi har begynt med sånn tilhengertrial i Kristiansand var det på tide med hengerfeste på trialbilen
![]()
Sørlandscup runde 2 og 3 ble kjørt i Sokndal denne helga.
Det endte med seier i runde 2 og havari i runde 3. Innfestinga til styresnekka knakk og tok med seg et trykkrør i prosessen. Da ble jeg like godt heller codriver for Asbjørn i ProMod og tok med en velfortjent 1.premie der og
![]()
Midt i hektiske forberedelser til Norgescup i Nord-Trøndelag tok vi oss tid til å stille ut bilene på Gatebil-show på Shell Vige i Kristiansand.
Kom en haug med folk som aldri hadde sett sånne rare biler før og som syntes det var veldig kult at de kunne stables i høyda
Trucknor Kristiansand heiv seg rundt nok en gang og fikk bussen gjennom EU-kontrollen langt på overtid og i absolutt siste liten før vi reiser. Fantastisk service
![]()
Last edited by Brynjar; 06-22-2016 at 23:20.
Svein fant ikke noe mere utfordrende en en liten fortuskant altså![]()
Dere får ha lykke til i trønderriket og god tur![]()
Gauda..
NMK Kristiansand offroad
2013 Ford Ranger
1989 Toyota Hilux
Sj modified prosjekt
Han brukte nok litt tid før han kom seg opp der
Vi hadde en veldig hyggelig ettermiddag på Shell. Kjempetrivelige folk og god stemning![]()
Helgens Norgescuprunder i vakre Trøndelag endte med en 2. og en 3. plass. Pallen ble delt med Ronny og Monica Aslaksen begge dager
Tusen takk til arrangør, frivillige, konkurrenter, publikum og alle som bidro til en fantastisk fin helg!
![]()
Med fare for at det kan bli varmt nedi Europa ble det handla inn aircondition til bussen.
Det hadde jeg jo på ingen som helst måte planlagt plass til da bussen ble bygd så her blei rådyra gode..
Flytta ene skuffeseksjonen frem og monterte ac midtskips.
![]()
Det blir bra...
Sent fra min D6603 via Tapatalk
Toresailor
Team BB Offroad
Modified 2011
NMK Arendal Offroad og Arendal Offroad Klubb
http://www.knutsvikmyraoffroad.com
Endelig hjemme og på nett etter en fantastisk tur til Eurotrial i sør-Tyskland.
Ganske fornøyd med debuten i dette vanvittige sirkuset. En litt teit velt etter port 1 i en bane sendte meg på 11.plass etter dag 1.
Dag 2 kjørte jeg langt bedre, fikk færrest prikker av alle og fikk kjørt meg opp til en 5.plass
Vanvittig tøffe baner og et enormt stort arrangement med ca 130 biler fra 16 nasjoner.
Store gratulasjoner til Ronny Aslaksen som igjen ble europamester i Modified og til Asbjørn Aamland som tok 3.plass i ProMod.
Vi må og gratulere vår danske venn Rene Frederiksen med 2. plass i Modified
Svein Jarle fikk problemer med bilen og ramla ned på listene. Tore-Johan leverte et absolutt respektabelt resultat til å ha kjørt en ikke optimal bil med kranglende framsperre. Monica og Thomas endte på hhv 25. og 14.plass i Modified. Thomas kjørte og veldig bra på søndag.
![]()
Vi arrangerte Norgescup runde 5 og 6 på hjemmebane i helga.
Lørdag hadde jeg en grei ledelse helt til siste bane hvor motoren bestemte seg for å la registerreima hoppe over et par tenner. Da klarte den ikke dra meg forbi første port og de ekstra 200 prikkene sendte meg ned på 3. plass.
Søndagen var ikke helt min dag og det endte med 4 plass.
Må ha en gjennomgang ev hele bilen før Nordic Trial i Danmark om 2 uker..
![]()
Vi fikk kjørt både Nordic Trial og finalen i den danske cupen i helgen.
Det endte med 1.plass i søndagens cuprunde men en klønete førerfeil gjorde at det som kunne vært en seier i Nordisk blei til en 4.plass.
Gratulerer til Ronny som nå står om vinner av både Norgescup, Nordisk- og Eurotrial i 2016
Jeg hadde med min sønn som codriver for første gang, det syntes vi var stas begge to
Tusen takk til Toyota4WDclub DK og en spesiell takk til AB og Rene som har gjort en fantastisk jobb som arrangører.
![]()
Sørlandscup runde 5 og 6 ble kjørt i Svarstad i helga. Lenge siden vi har kjørt løp der nå og gleden over å få komme tilbake var stor.
Takk til alle de flotte folkene i 4x4 Drivers og alle som bidro til ei kjempehelg
Surra meg vekk i bane 1 lørdag og endte på 5.plass.
Søndag ble det 2.plass og dermed også 2.plass i Sørlandscupen sammenlagt.
Takk til Jon Vevstad for bilder.
Last edited by Brynjar; 04-12-2017 at 23:38.
Store planer her da, for 2018 sesongen ?![]()
Mikael Berberg - KNA Telemark
Tlf: 40634552
Her har det vært svikt i oppdateringene ja. Huff huff..
Joda, i år skal det kjøres Sørlandscup, Norgescup, Nordic Trial (DK) og ikke minst Eurotrial i Spania.
Bilen har det skjedd lite med siden 2017. Den fikk ny motor i vinter men ellers er det samme skuta som i fjor
Er vel innafor med en kjapp oppsummering av 2017-sesongen :
Blei 2.plass sammenlagt i Norgescupen og 2.plass sammenlagt i Sørlandscupen.
Hadde en kanonfin tur til England på sommeren og blei vel nr. 12 i Eurotrial. Lå på pallplass helt frem til nest siste bane - da blei jeg sittende i et dypt spor som bilen før hadde gravd og kom så vidt forbi port 1 før tia gikk ut. Det kosta dyrt.
Mange fine turer og vanvittig mye moro med gode venner
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Blei en del jobb etter en heller svak sesongstart med Sørlandscup på Brokelandsheia.
Fikk banka transferen nesten gjennom gulvet - måtte bytte hus på kassa og fikse festene.
Knuste begge kryssene på fremre mellomaksling - bygde helt ny.
La på litt ekstra beskyttelse på buret sånn i tilfelle..
Måtte bytte simmerringer i framakslingen, det lakk godt med olje på begge sider. Greit å få en oppsjekk på Longfieldene og, de har stått der i 5 år nå og viser null tegn til slitasje.
Fikk endelig på no ny gummi.. det har vært i planene noen år nåVeldig spent på hvordan de funker.
Bussen måtte på EU. Trengte et nytt styrestag og tetting av en liten kjølevannslekkasje bare. Så fikk den pimpa seg med nye kapsler
![]()
NC runde 1 og 2 vel gjennomført i "ekstremvarme". Grei oppkjøring foran Eurotrial i Spania
Veldig fornøyd med nye dekk og 1. plass i NC1.
Søndag ble det en 3.plass i NC2 - godt fornøyd med helga totalt
Takk til flinke arrangører og fantastiske funksjonærer hos 4x4 Drivers i SvarstadVi gleder oss til å komme tilbake!
![]()
Oppsummering av 2018-sesongen sånn på tampen av året :
1. plass Norgescup
2. plass Eurotrial
2. plass Nordic trial
3. plass Sørlandscup
Tusen hjertelig takk til venner&familie, sponsorer, funksjonærer, tilskuere, støttespillere og absolutt alle som er med å bidrar
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
Bookmarks