Har en 96 E-350 hvor overdriven,speedometeret og tripptelleren har sluttet å funke.
Hadde satt batteriene på lading i helga og når jeg koblet de på var den sånn.
Noen som har tips om hva det kan være?
Girer den rart og?Har trippen slutta å telle eller er alle talla borte?Det ser ut som om du har lada uten å ha batt kobla til bilen,men har du brukt buster eller lignene før du lada?
Girer veldig hardt og rart. Er helt blankt tripp feltet og speedometeret står på null uansett fart.
Tok av batteriskoene før jeg lada ja.Brukte 24 volts lader hvor jeg koblet + på det ene mot -på det andre.
Har ikke brukt booster.
Kan det være Vss sensoren på bakaksel som er defekt?
Ja det kan det men da tror jeg du skulle ha hatt tall i trippen.Det sitter en modul i spedometeret som regner om bakakselsignelet og genererer tripptalla.Den sitter før ecu og spedo/trip så alt det vil miste signalet dersom den dør.Skjekk sikringer mener det er en egen sikkring til spedo.Husker ikke om rabs/abs får signalet før eller etter modulen men det kan jeg prøve å huske å se på i morra.Eller senere i dag etter en titt på klokka.
Hadde ikke tid i går men har sett nå.Det er sikring 8 og 18 på boksen inne i bilen men læren om tingenes iboende faenskap sier vel at det ikke skal vere så enkelt.
Har sjekket sikringene flere ganger og byttet ut. Har bestilt speedocluster fra Phoenix og satser på at det blir bra. Er nok PSOM modulen som har kvelda.
Bookmarks