Results 1 to 7 of 7

Thread: "sandblåsing" med høytrykkspyler

skrukæll sven's Avatar

Default "sandblåsing" med høytrykkspyler

Noen som har erfaring med det her? kjøpte meg en ny fomaspyler nylig, og på ekstrautstyrslista står det sandblåser.

Den koster ikke allverden, men jeg er litt skeptisk... ser for meg at dette blir mindre klin, men er det noe å bruke på stål? eller er det bare en sikkerhet for videre rustproblemer?

Standard

Talking vanntrykk.

Er vel heller mer beregnet på fjerne belegg, merker, maling og slike ting fra stein vegger ol. Litt gris blir det jo, men er mere pulver en sand egentlig, Vi brukte kalk sist gang vi hadde en sånn jobb. Men trenger ikke bruke sand heller, fjerner det meste så lenge trykke er høyt nok... 1500 bar og det det nesten glinser av det, men da trenger du kansje litt mer enn Foman din
    Mvh Big-jack

RÅver 3,9L Portaler Pit Bull 39,5"

Standard

om du tenker på å sandblåse en bil, f.eks med sand og vann tror jeg det er en dårlig løsning. vil jo begynne å ruste igjen mens du holder på.. om du sandblåser, med en vanlig sandblåser, så er det nok at du tar på den sandblåste flekken, for at det skal begynne å ruste igjen. så om du da spyler med vann samtidig så...
    Det finns kun 2 typer motorer, de med turbo, og de som skal turbo

skrukæll sven's Avatar

Er det jeg var redd for ja... tanken er ikke å bruke dette på karosseri, men på litt grovere deler som felger, fjærer, aksler osv... muligens også på ei ramme...

har tenkt litt på å "tørke" delene med en propanbrenner når jeg er ferdig, men er på litt vaklete grunn her...

Prototype Tom K's Avatar

Det kalles sandvasking, perfekt til fjerning av feks bunnstoff fra plastbåter eller maling fra betongmurer,
    They ain't scratches, they're beauty marks!

Standard

Ville uansett ikke brukt det på stål.. Om du holder på mye med stålarbei, så er det kanskje en ide og kjøpe en litt kraftig sandblåser? Min far kjøpte en, men vet ikke hva han ga for den, men tror ikke det var så ille mye.. Må ha litt kraftig kompressor da..
    Det finns kun 2 typer motorer, de med turbo, og de som skal turbo

Modified
    Lars'ern

Norges største trosamfunn er folk som har kjøpt ett VAG produkt å tror de har fått en bra bil
    (sitat Volvo-Lars på http://volvoforum.no)

Bookmarks