Results 1 to 17 of 17

Thread: Nye suzuki lj 1900td

  1. #1

    Default Nye suzuki lj 1900td

    Har startet med restaurering av JN`n har plukket den ned den var i elendig forfattning, alle rammefestene til karrosseriet var flyttet på,finnes ikke en cm av karrossen som er rett.
    Men den har vært en trofast sliter i 11 år, kjørt inn ca 70 pokaler på disse årene.


    Den "nye LJ" blir modified bil med Gelenderwagon aksler, Lada fordelingskasse,Passat 1900TD motor, Volvo automat. glassfiber og aluminium karosseri, er det som er planlagt....
    Ramma er sandblåst, rettningen i framakselen er snudd med god hjelp av Finn Erik, og sitter nå på ramma.




    Hilsen Svein
    Mjøsa offroadklubb.

  2. #2
    Avdanka biltrialfører Tommy's Avatar
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Froland
    Posts
    9,868

    Default

    Det betyr full satsing i Modified klassen neste år??
    Tommy Olsen
    tlf: 94141987
    tommy @ pirate4x4.no

  3. #3

    Default

    Blir nok det hvis den blir ferdig.........
    Hilsen Svein
    Mjøsa offroadklubb.

  4. #4
    FJOTTEN!! Ronny's Avatar
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Tvedestrand
    Posts
    1,345

    Default

    Det blir nok et kannon bra bygg
    Ronny Aslaksen Tlf: 99309065
    Team Aslaksen 4x4 Offroad
    sånn e-post greie: ronny4x4 ikke mellomrom @ gmail . com

  5. #5
    Standard
    Join Date
    Mar 2007
    Location
    Gjøvik
    Posts
    248

    Default

    Gratulerer så mye med 60-årsdagen i dag, Svein!
    Øyvind
    Formula aspirant #Sandman#

  6. #6

    Default



    Bremsene er på plass, dette er bakalsel blir hydraulisk håndbrekk.



    Her er det mange timer med grubbling.....
    Tok ut den nye motoren i helgen en 1900TDi Passat diesel, tatt ut komplett ledningsnettet til motor. det ble mye ledninger.
    Hilsen Svein
    Mjøsa offroadklubb.

  7. #7
    FJOTTEN!! Ronny's Avatar
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Tvedestrand
    Posts
    1,345

    Default

    Har det skjedd noe nytt
    Ronny Aslaksen Tlf: 99309065
    Team Aslaksen 4x4 Offroad
    sånn e-post greie: ronny4x4 ikke mellomrom @ gmail . com

  8. #8

    Default

    Skjer nok litt her....
    Er igang med å "pare" Passat motor og Volvo automatkasse, er veldig spent på hva som kommer ut av det utpå våren !!!!








    Motor å gear sitter nå sammen, det ble konvorter fra Volvo som er satt sammen med svinghjulet (lettet og dreid ned) fra Passaten.
    Mangler bare starter som må brukes fra Passat.Denne skaper en del hodebry, trenger starterhuset fra Passat eller Golf, så hvis noen sitter på en defekt gearkasse fra en av de så er jeg veldig innterresert i den. trenger bare feste der starteren sitter.
    Hilsen Svein
    Mjøsa offroadklubb.

  9. #9
    Standard
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    ELVERUM
    Posts
    109

    Default

    Artig at du videreutvikler gamle bilen.
    GARD H

  10. #10

    Default



    Ramma og aksler er lakkert i sølv met.





    Karrosseriet er delvis kommet på plass.
    Det blir nytt gulv, tunnel og det meste av karr.sidene, dette blir i aluminium.
    Blir noen uker med fri fra LJ`n nå da jeg er opperert i kneet igjen........
    Hilsen Svein
    Mjøsa offroadklubb.

  11. #11
    FJOTTEN!! Ronny's Avatar
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Tvedestrand
    Posts
    1,345

    Default

    God bedring med kneet
    Ronny Aslaksen Tlf: 99309065
    Team Aslaksen 4x4 Offroad
    sånn e-post greie: ronny4x4 ikke mellomrom @ gmail . com

  12. #12

    Default

    Quote Originally Posted by Ronny View Post
    God bedring med kneet
    Takk for det Ronny!!
    Det verste er nok det å se på alt som skulle vært gjort.......
    Hilsen Svein
    Mjøsa offroadklubb.

  13. #13

    Default

    En liten oppdatering på LJ`n: Det meste i motorrommet er på plass(det ble rimelig trangt der) Bremser er iorden, radiator er på plass og mye av karosseriet er ferdig.
    Venter bare på starter så skal den startes.
    Hilsen Svein
    Mjøsa offroadklubb.

  14. #14
    FJOTTEN!! Ronny's Avatar
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Tvedestrand
    Posts
    1,345

    Default

    Har det skjedd noe nytt her da svein. Vi trenger noen bilder nå
    Ronny Aslaksen Tlf: 99309065
    Team Aslaksen 4x4 Offroad
    sånn e-post greie: ronny4x4 ikke mellomrom @ gmail . com

  15. #15
    Jeeps are bils, not båts! Amund's Avatar
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Oslo
    Posts
    2,687

    Default

    Er high steer på geländewagen bare så enkelt som å snu originalarmene opp-ned?

    Blir en artig bil dette, utradisjonell blanding av deler
    Jeeps are bils, not båts!

  16. #16

    Default

    Quote Originally Posted by Amund View Post
    Er high steer på geländewagen bare så enkelt som å snu originalarmene opp-ned?

    Blir en artig bil dette, utradisjonell blanding av deler
    Vet ikke om det virker, har ikke fått prøvd det enda.
    Kappet bare av knokkelhusene, de ble liggende på sin opprinnelige side, snudde så akselen opp ned og sveiset knokkelhusene på igjen.
    Sliter noe vannvittig med startsperra på Passat motoren... noen her som har forslag om hvordan jeg kan koble ut hele dri....... Det er en Passat TDi 96 mod. motorkode 1Z.
    Kommer med flere bilder, men har problemer med å legge ut bilder fortiden.
    Hilsen Svein
    Mjøsa offroadklubb.

  17. #17

    Default

    Har nå skiftet motor til en TDk. Får ikke koblet ut startsperra, har gitt opp hele TDi opplegget. VAG har heller ikke program som kan koble ut sperra.
    Nå går motoren, men nå er det automaten som ikke virker må vel rive den ut igjen har en til så må vel prøve den. Men tiden går.......
    Hilsen Svein
    Mjøsa offroadklubb.

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •