Page 1 of 5 123 ... LastLast
Results 1 to 25 of 122

Thread: xjrebel`s hobbyamatør garasje

  1. #1
    Modified
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    Noresund,Buskerud
    Posts
    374

    Default xjrebel`s hobbyamatør garasje

    Da får jeg starte en garasjetråd her,det er desverre gått tapt endel bilder på den forrige pc`n min og på mobiltelefonen.Men jeg får ta det som er etterhvert.De bilene vi har nå er som følger;91 mod Jeep Cherokee 4.0 HO,98 mod Cherokee 2.5 TD,98 mod Subaru Legacy stv. og 67 mod Ambassador DPL 290 V-8 aut.Bildene er tatt henholdsvis aug.09 og aug.10.også et par bilder av av sommerbilen og subaru`n.
    Attached Images Attached Images         
    Last edited by Xjrebel; 08-25-2010 at 20:40.

  2. #2
    Promodified
    Join Date
    Feb 2009
    Location
    Mysen Rock City
    Posts
    917

    Default

    Alright

    Nå skjer det ting her
    92 Explorer på 35" STT's

  3. #3
    Shop builder sivrt's Avatar
    Join Date
    Mar 2007
    Location
    Froland
    Posts
    2,211

    Default

    Enig med Butcher`n.. Detta har vi venta på..
    Chevy Silverado 6,6 Duramax `02
    Jeep XJ 2 door 4.0 HO `98:7" og 35" X-Terrain.

  4. #4
    Modified
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    Noresund,Buskerud
    Posts
    374

    Default

    Jada da er jeg igang..Mln andre cherokee er som nevnt en 98 mod 2.5 TD,den er litt rufsete i lakk og karosseri,men mekanisk er den ok.Nå ser det ut som om jeg ikke trenger å bruke den så mye fremover så det blir litt bodywork og kanskje en liten jobb med heving.Har liggende nye fjærer og Koni justerbare dempere.2-2.5" heving er passe her mener jeg.
    Attached Images Attached Images  

  5. #5
    Modified
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    Noresund,Buskerud
    Posts
    374

    Default

    Idag begynnte jeg på jobben med å fjerne noe rust på bakluka på 98`n,det er stålluke på 97 og nyere.glassfiber på eldre..selvfølgelig rust l bunnen,det er brukt noe fugemasse i mellom ytre og indre panel og der har vel saltvannet ligget i årevismen ikke så galt allikevel.Først et drag med wirewheel på vinkelsliperen og så sandblåsing,da ble det litt mer oversiktlig.skar ut et hjørne og lagde et nytt som jeg sveisa inn.Skal hente lakk imorgen så da blir det litt lakk i helga.Fargen heter Deep Amethyst Pearlcoat#Ay971CU.Noen mindre flekker er det andre steder også,men ikke hull enda ser det ut til..
    Attached Images Attached Images      

  6. #6
    Promodified
    Join Date
    Feb 2009
    Location
    Mysen Rock City
    Posts
    917

    Default

    Godt du har noe å drive med:)
    92 Explorer på 35" STT's

  7. #7
    Standard
    Join Date
    Jul 2010
    Location
    Hønefoss
    Posts
    129

    Default

    Godt å se at du har noe å henge fingerene i Blitt ordentlig grom den heisa cherokee,n. stå på

  8. #8
    Modified
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    Noresund,Buskerud
    Posts
    374

    Default

    ja,her skjer det ting hele tiden,ikke alltid Jeep da men..blir vel endel å lage privat når jeg kommer igjen om en måned ca.

  9. #9
    Modified
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    Noresund,Buskerud
    Posts
    374

    Default

    da har nok en helg gått unna,har bare drevet med sliping og flekklakkering på cherokee`n,det tar lang nok tid det,så imorgen det blir sprøyting av hulromsspray i dører og kanaler.blir også rubbing og polering av hele bilen regner jeg med.Da anser jeg karrosseriet som ferdig i denne omgangen.
    Attached Images Attached Images       

  10. #10
    Modified
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    Noresund,Buskerud
    Posts
    374

    Default

    Fikk en idè før helga at jeg skulle lag meg ei skliplate til eksosanlegget,den delen som er mest utsatt for hekting ihvertfall,nemlig mellom catalysatoren og lyddemperen,hadde noen remser med flattstål som var 76mm breie,skjøtet disse ved siden av hverandre og rett og slett sveisa de fast i bakkant på demperen,Foran ved traversen lagde jeg en brakket som jeg skrudde fast og brettet deretter opp platene som en skitupp.Det sklir vel lettere over stokk og stein med den på plassFikk jo noe stål til overs som jeg brått fant ut at jeg kunne bruke til en grei beskyttelse av fremre,nedre kontrollarmer.Tok å skar av ørene på fjærskjakler til bakfjærer,skar et spor ned til hullet på den ene så jeg slapp å ta ut bolten helt.Dro bolten så langt at den fluktet helt med brakketen på akselen,slipte bort en liten kant på braketten og satte skliplata oppunder og inn med bolten,og skrudde til..ferdig!
    Attached Images Attached Images    

  11. #11
    Modified
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    Noresund,Buskerud
    Posts
    374

    Default

    Jeg har et sett felger i 10x15" Rockcrawler til Jeep med 4.5"(114.3mm)boltsirkel som jeg kunne tenke meg å bytte mot tilsvarende type i 8x15" med 0 innpress.Skal ha 31" dekk på 98`n etter litt heving,og da går det fint med 8" med originale breddere.BTW.. felgene har 3.75" backspace.
    Attached Images Attached Images   
    Last edited by Xjrebel; 08-30-2010 at 15:09.

  12. #12
    Modified
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    Noresund,Buskerud
    Posts
    374

    Default

    jeg har leita endel rundt på diverse nettsider idag etter at sivrt spurte etter roof/tailgate spoiler til xj`n sin,men det ser ut som det er vanskelig å få tak i,og noe sånt fikk jeg også lyst til å ha på min 98 mod.Kom da på at jeg kanskje har et emne jeg kan modifisere til dette bruket.Denne spoileren er laget i tynt rustfritt stål og endestykker i støpt sink.Er fra tidlig 70-talls AMC Gremlin.Med litt kreativt tilpassings arbeid kan det bli bra tror jeg
    Attached Images Attached Images    

  13. #13
    Promodified
    Join Date
    Feb 2009
    Location
    Mysen Rock City
    Posts
    917

    Default

    Sweet
    92 Explorer på 35" STT's

  14. #14
    Modified
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    Noresund,Buskerud
    Posts
    374

    Default

    Idag har jeg fått det for meg at jeg måtte lage noe til Jeep`n..igjen.Utgangspuhktet er et orignalt diffcover til D30.2/3 av coveret ble kledd med 3mm stål(hardox 500) fordelt på 6 tilpassede biter.Helsveiset alle skjøter.slipte ned og syntes det så bra ut.Men så fant jeg et 5x 25 flattjern og fikk det for meg at jeg kunne forsterke yttligere med noen remser i hytt og pine,resultatet synes på bildenekunne selvfølgelig kjøpt meg et gromt deksel,men,men..det er stadig gromt å lage noe selv også
    Attached Images Attached Images     

  15. #15
    Modified
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    Noresund,Buskerud
    Posts
    374

    Default

    har da fått lakkert og montert diffcoveret med mattsvart og litt skygging med sølvspray.
    Attached Images Attached Images  

  16. #16
    Modified
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    Noresund,Buskerud
    Posts
    374

    Default

    I går var jeg på Jeep treff på Kongsberg for å prøve bilen litt utenfor gårdsplassen her.Den fungerte helt greit til jeg plaska oppi et myrhull med framakselen og ble hengende der.Men ellers så virket alt helt som jeg håpet på.Det er gøy med en bil som fungerer når det er slutt på veien også
    Attached Images Attached Images     
    Last edited by Xjrebel; 09-06-2010 at 20:15.

  17. #17
    Shop builder sivrt's Avatar
    Join Date
    Mar 2007
    Location
    Froland
    Posts
    2,211

    Default

    Godt å se at oss med XJ ble representert på Kongsberg i år også. Jeg hadde dessverre ikke anledning til å komme i år, ble moroløp i Gjerstad istedet.
    Chevy Silverado 6,6 Duramax `02
    Jeep XJ 2 door 4.0 HO `98:7" og 35" X-Terrain.

  18. #18
    Promodified
    Join Date
    Feb 2009
    Location
    Mysen Rock City
    Posts
    917

    Default

    Ser jo ut som om du har kost deg masse her da
    92 Explorer på 35" STT's

  19. #19
    Modified
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    Noresund,Buskerud
    Posts
    374

    Default

    Veldig trivelig på Kongsberg,ingen tvil om det,men så jævlig synd at jeg må "leie" inn sjåfør på offentlig veibegrenser mulighetene til å komme seg til alle treffene rundt om,men noe skal jeg få med meg.Takk til Bibbi som stillte opp igår
    Det var bare min XJ på dette høsttreffet,men det funket knall det

  20. #20
    Modified
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    Noresund,Buskerud
    Posts
    374

    Default

    De ble noen timer med oppshineing på 98`n igjen idag.Nå var det skjermbreddere og listene på dørene som skulle gjøres reine og svarte.Jeg vasket all plastikken med tynner og silikonfjerner før jeg lakkerte med bumper paint fra biltema,så får jeg se hvor lenge det holder..
    Attached Images Attached Images     

  21. #21
    Promodified
    Join Date
    Feb 2009
    Location
    Mysen Rock City
    Posts
    917

    Default

    blei penere svart ja--

    fant forresten noen gamle bilder av 91 modellen din her...

    Sammen med min:)
    Attached Images Attached Images    
    92 Explorer på 35" STT's

  22. #22
    Modified
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    Noresund,Buskerud
    Posts
    374

    Default

    Det var i påsken i år de bildene ble tatt,bra det da har jeg de også,borte det meste av bilder tatt før juni iår

  23. #23
    Promodified
    Join Date
    Feb 2009
    Location
    Mysen Rock City
    Posts
    917

    Default

    Har et par til her..
    Attached Images Attached Images   
    92 Explorer på 35" STT's

  24. #24
    Modified
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    Noresund,Buskerud
    Posts
    374

    Default

    Nå har jeg fått bytta fjærer på 98`n,de gamle som satt der har vært med i 220000km,det var jo spesiellt bak det var merkbart at de var slitne,reserveløsningen i vinter var lengre sjakler for å beholde høyden.
    Til 91`n kjøpte jeg i vår OME fjærpakker som ga 45mm+og litt senere kjøpte jeg et ekstra blad som skulle inn den pakka,men det monterte jeg ikke før nå.
    Den ekstra fjæra er nå nr.2 fra toppen og den har fått et par turer gjennom valsen på jobben,ca 80 mm høyere pilhøyde enn da BG Nor leverte den.Har bytta til originale sjakler igjen også.Har da fått en heving på 2.5"bak
    Foran bytta jeg ut originalfjærene med de nye ZJ V8 fjærene jeg hadde en liten stund på den andre Xj`n +en 2" spacer.Det ser ut som det er riktig i forhold til høyden bak,så ca 2.5" løft der også.På bildene ser framfjærene veldig komprimert ut på de øvre ringene,men de holder høyden etter montering,så de vel smidd på en spesiell måte av en ukjent grunn??De er forresten produsert av MOOG.Må vel handle meg lengere dempere,de ble litt snaue,samme med bakre bremseslange.Foran har jeg bare flyttet festene ned.
    Attached Images Attached Images        

  25. #25
    Promodified
    Join Date
    Feb 2009
    Location
    Mysen Rock City
    Posts
    917

    Default

    Se her ja.. blir fott med litt høyde på den også:)
    92 Explorer på 35" STT's

Page 1 of 5 123 ... LastLast

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •