Page 1 of 5 123 ... LastLast
Results 1 to 25 of 122

Thread: xjrebel`s hobbyamatør garasje

Modified

Default xjrebel`s hobbyamatør garasje

Da får jeg starte en garasjetråd her,det er desverre gått tapt endel bilder på den forrige pc`n min og på mobiltelefonen.Men jeg får ta det som er etterhvert.De bilene vi har nå er som følger;91 mod Jeep Cherokee 4.0 HO,98 mod Cherokee 2.5 TD,98 mod Subaru Legacy stv. og 67 mod Ambassador DPL 290 V-8 aut.Bildene er tatt henholdsvis aug.09 og aug.10.også et par bilder av av sommerbilen og subaru`n.
    Attached Images Attached Images         
    Last edited by Xjrebel; 08-25-2010 at 20:40.

Promodified

Alright

Nå skjer det ting her
    92 Explorer på 35" STT's

Shop builder sivrt's Avatar

Enig med Butcher`n.. Detta har vi venta på..
    Chevy Silverado 6,6 Duramax `02
    Jeep XJ 2 door 4.0 HO `98:7" og 35" X-Terrain.

Modified

Jada da er jeg igang..Mln andre cherokee er som nevnt en 98 mod 2.5 TD,den er litt rufsete i lakk og karosseri,men mekanisk er den ok.Nå ser det ut som om jeg ikke trenger å bruke den så mye fremover så det blir litt bodywork og kanskje en liten jobb med heving.Har liggende nye fjærer og Koni justerbare dempere.2-2.5" heving er passe her mener jeg.

Modified

Idag begynnte jeg på jobben med å fjerne noe rust på bakluka på 98`n,det er stålluke på 97 og nyere.glassfiber på eldre..selvfølgelig rust l bunnen,det er brukt noe fugemasse i mellom ytre og indre panel og der har vel saltvannet ligget i årevismen ikke så galt allikevel.Først et drag med wirewheel på vinkelsliperen og så sandblåsing,da ble det litt mer oversiktlig.skar ut et hjørne og lagde et nytt som jeg sveisa inn.Skal hente lakk imorgen så da blir det litt lakk i helga.Fargen heter Deep Amethyst Pearlcoat#Ay971CU.Noen mindre flekker er det andre steder også,men ikke hull enda ser det ut til..

Promodified

Godt du har noe å drive med:)
    92 Explorer på 35" STT's

Standard

Godt å se at du har noe å henge fingerene i Blitt ordentlig grom den heisa cherokee,n. stå på

Modified

ja,her skjer det ting hele tiden,ikke alltid Jeep da men..blir vel endel å lage privat når jeg kommer igjen om en måned ca.

Modified

da har nok en helg gått unna,har bare drevet med sliping og flekklakkering på cherokee`n,det tar lang nok tid det,så imorgen det blir sprøyting av hulromsspray i dører og kanaler.blir også rubbing og polering av hele bilen regner jeg med.Da anser jeg karrosseriet som ferdig i denne omgangen.

Modified

Fikk en idè før helga at jeg skulle lag meg ei skliplate til eksosanlegget,den delen som er mest utsatt for hekting ihvertfall,nemlig mellom catalysatoren og lyddemperen,hadde noen remser med flattstål som var 76mm breie,skjøtet disse ved siden av hverandre og rett og slett sveisa de fast i bakkant på demperen,Foran ved traversen lagde jeg en brakket som jeg skrudde fast og brettet deretter opp platene som en skitupp.Det sklir vel lettere over stokk og stein med den på plassFikk jo noe stål til overs som jeg brått fant ut at jeg kunne bruke til en grei beskyttelse av fremre,nedre kontrollarmer.Tok å skar av ørene på fjærskjakler til bakfjærer,skar et spor ned til hullet på den ene så jeg slapp å ta ut bolten helt.Dro bolten så langt at den fluktet helt med brakketen på akselen,slipte bort en liten kant på braketten og satte skliplata oppunder og inn med bolten,og skrudde til..ferdig!

Modified

Jeg har et sett felger i 10x15" Rockcrawler til Jeep med 4.5"(114.3mm)boltsirkel som jeg kunne tenke meg å bytte mot tilsvarende type i 8x15" med 0 innpress.Skal ha 31" dekk på 98`n etter litt heving,og da går det fint med 8" med originale breddere.BTW.. felgene har 3.75" backspace.
    Last edited by Xjrebel; 08-30-2010 at 15:09.

Modified

jeg har leita endel rundt på diverse nettsider idag etter at sivrt spurte etter roof/tailgate spoiler til xj`n sin,men det ser ut som det er vanskelig å få tak i,og noe sånt fikk jeg også lyst til å ha på min 98 mod.Kom da på at jeg kanskje har et emne jeg kan modifisere til dette bruket.Denne spoileren er laget i tynt rustfritt stål og endestykker i støpt sink.Er fra tidlig 70-talls AMC Gremlin.Med litt kreativt tilpassings arbeid kan det bli bra tror jeg

Promodified

Sweet
    92 Explorer på 35" STT's

Modified

Idag har jeg fått det for meg at jeg måtte lage noe til Jeep`n..igjen.Utgangspuhktet er et orignalt diffcover til D30.2/3 av coveret ble kledd med 3mm stål(hardox 500) fordelt på 6 tilpassede biter.Helsveiset alle skjøter.slipte ned og syntes det så bra ut.Men så fant jeg et 5x 25 flattjern og fikk det for meg at jeg kunne forsterke yttligere med noen remser i hytt og pine,resultatet synes på bildenekunne selvfølgelig kjøpt meg et gromt deksel,men,men..det er stadig gromt å lage noe selv også

Modified

har da fått lakkert og montert diffcoveret med mattsvart og litt skygging med sølvspray.

Modified

I går var jeg på Jeep treff på Kongsberg for å prøve bilen litt utenfor gårdsplassen her.Den fungerte helt greit til jeg plaska oppi et myrhull med framakselen og ble hengende der.Men ellers så virket alt helt som jeg håpet på.Det er gøy med en bil som fungerer når det er slutt på veien også
    Last edited by Xjrebel; 09-06-2010 at 20:15.

Shop builder sivrt's Avatar

Godt å se at oss med XJ ble representert på Kongsberg i år også. Jeg hadde dessverre ikke anledning til å komme i år, ble moroløp i Gjerstad istedet.
    Chevy Silverado 6,6 Duramax `02
    Jeep XJ 2 door 4.0 HO `98:7" og 35" X-Terrain.

Promodified

Ser jo ut som om du har kost deg masse her da
    92 Explorer på 35" STT's

Modified

Veldig trivelig på Kongsberg,ingen tvil om det,men så jævlig synd at jeg må "leie" inn sjåfør på offentlig veibegrenser mulighetene til å komme seg til alle treffene rundt om,men noe skal jeg få med meg.Takk til Bibbi som stillte opp igår
    Det var bare min XJ på dette høsttreffet,men det funket knall det

Modified

De ble noen timer med oppshineing på 98`n igjen idag.Nå var det skjermbreddere og listene på dørene som skulle gjøres reine og svarte.Jeg vasket all plastikken med tynner og silikonfjerner før jeg lakkerte med bumper paint fra biltema,så får jeg se hvor lenge det holder..

Promodified

blei penere svart ja--

fant forresten noen gamle bilder av 91 modellen din her...

Sammen med min:)
    92 Explorer på 35" STT's

Modified

Det var i påsken i år de bildene ble tatt,bra det da har jeg de også,borte det meste av bilder tatt før juni iår

Promodified

Har et par til her..
    92 Explorer på 35" STT's

Modified

Nå har jeg fått bytta fjærer på 98`n,de gamle som satt der har vært med i 220000km,det var jo spesiellt bak det var merkbart at de var slitne,reserveløsningen i vinter var lengre sjakler for å beholde høyden.
    Til 91`n kjøpte jeg i vår OME fjærpakker som ga 45mm+og litt senere kjøpte jeg et ekstra blad som skulle inn den pakka,men det monterte jeg ikke før nå.
    Den ekstra fjæra er nå nr.2 fra toppen og den har fått et par turer gjennom valsen på jobben,ca 80 mm høyere pilhøyde enn da BG Nor leverte den.Har bytta til originale sjakler igjen også.Har da fått en heving på 2.5"bak
    Foran bytta jeg ut originalfjærene med de nye ZJ V8 fjærene jeg hadde en liten stund på den andre Xj`n +en 2" spacer.Det ser ut som det er riktig i forhold til høyden bak,så ca 2.5" løft der også.På bildene ser framfjærene veldig komprimert ut på de øvre ringene,men de holder høyden etter montering,så de vel smidd på en spesiell måte av en ukjent grunn??De er forresten produsert av MOOG.Må vel handle meg lengere dempere,de ble litt snaue,samme med bakre bremseslange.Foran har jeg bare flyttet festene ned.

Promodified

Se her ja.. blir fott med litt høyde på den også:)
    92 Explorer på 35" STT's

Page 1 of 5 123 ... LastLast

Bookmarks