Results 1 to 3 of 3

Thread: ang pajero:P

Standard

Default ang pajero:P

går detann og få frihjulsnav? til en pajero kort type 86mod? for er så sinnsykt kjip og måtterygge hver gang jeg tar den ut av 4wden;O
    Last edited by kimtommy; 07-09-2010 at 22:18.

Super Moparerator HardKåre's Avatar

Ja. Du får kjøpt nye av bl.a bgnor, ellers så får du manuelle nav fra endel lange pajeroer, L200 og L300.
    RC______ọ_ọ_
    /__/│__ \____\,____
    │ _ │- ´│ _ [o][][][o]
    ‾(o)_)‾‾‾(o)_)--o-)_)

Super Moparerator HardKåre's Avatar

Før du evt bytter ut dine automatiske med manuelle nav: Husk at det eneste du oppnår med å rygge ut navene er at drivverket fra forhjul og bak til transferkassen står i ro i stedet for å bli dratt med av hjulene. Hvis du IKKE rygger ut de navene du har i dag, så tilsvarer det å kjøre med manuelle nav i inngrep. Dvs at du slipper å rygge 2m for å koble fra drivverket fremme, men du må i stedet gå ut og skru fysisk på begge hjulene for å koble fra. Hva er enklest?

2 fordeler med å montere manuelle nav: Du risikerer ikke at navet kobler fra hvis du står fast og må rygge deg ut. (Har jeg faktisk aldri opplevd selv, men har hørt folk som har byttet av den grunn) Dessuten, hvis du har manuelle nav innkoblet så kan du sjalte mellom 2 og 4wd i fart da mellomakslene har samme hastighet.

1 fordel med å beholde dine gamle auto-nav: Du slipper å gå ut av bilen. JEG har auto-nav.
    RC______ọ_ọ_
    /__/│__ \____\,____
    │ _ │- ´│ _ [o][][][o]
    ‾(o)_)‾‾‾(o)_)--o-)_)

Bookmarks