Page 1 of 8 123 ... LastLast
Results 1 to 25 of 177

Thread: fullgass sin patrol y60

  1. #1
    Modified
    Join Date
    Oct 2007
    Location
    melåsberget/elverum
    Posts
    637

    Default fullgass sin patrol y60

    hadde egentlig ikke tenkt å lage meg noen tråd om denna bilen på nett, meeen....

    her kommer en liten tråd om patrolen og det som gjøres og skal gjøres med den.

    etter å ha kjørt mk2 hilux en stund dukket det opp en patrol til salgs med noen fine godkjenninger i vognkortet, og med muligheter til bakseter så da var ikke jeg vond å be.

    bilen er hevet 4,5" på fjører og 2" bl, org. vakum sperre bak, warn xd9000i. kjøpte bilen med helseipet maxxis creepy crawler 37.14.15.
    Attached Images Attached Images   
    Last edited by fullgass; 02-13-2011 at 21:00.
    patrol y60, 4,5" heving, 37"
    youtube`n

  2. #2
    Modified
    Join Date
    Oct 2007
    Location
    melåsberget/elverum
    Posts
    637

    Default

    noe av det som fristet mest med en y60 var flex, kjørekomfort, solide akslinger og selvfølgelig sprek motor (i forhold til hiluxen`s 2lt )
    Attached Images Attached Images   
    patrol y60, 4,5" heving, 37"
    youtube`n

  3. #3
    Modified
    Join Date
    Oct 2007
    Location
    melåsberget/elverum
    Posts
    637

    Default

    litt om det som er gjort.

    overhalt bremser bak, nye skiver, klosser og en ny caliper siden det var helt utslitt.

    montert safari snorkel

    montert 37.12,5.15 mtr fordi de fungerte mye bedre i snø og på vei.

    byttet lamper bak så jeg slipper å ha de som sitter i fangeren.

    demont breddere pga at jeg ikke ville knuse dem i vinter og at bilen mangler eu kont. så bilen gikk nesten bare offroad å sjelden på vei.
    Attached Images Attached Images    
    patrol y60, 4,5" heving, 37"
    youtube`n

  4. #4
    Modified
    Join Date
    Oct 2007
    Location
    melåsberget/elverum
    Posts
    637

    Default

    nå om dagen har jeg gått inn for å ta rusta på bilen. ramme og karroseri skal få seg en runde hver, sandblåsing, div. forsterkninger og ny lakk står på lista.
    den ser egentlig ganske stusselig ut om dagen, men får trøste seg med at det blir bra til slutt


    har også byttet reg.reim etter at den hoppet over et hakk på veiva, heldigvis gikk det bra.
    Attached Images Attached Images     
    patrol y60, 4,5" heving, 37"
    youtube`n

  5. #5
    Modified
    Join Date
    Oct 2007
    Location
    melåsberget/elverum
    Posts
    637

    Default

    planer for framtiden når oppussingen er nogenlunde ferdig er nedgiring av transfer, arb i framaksel og onboard air. men dette blir nok en stund til. bilen skal først bli bra og verdt å koste på.
    Last edited by fullgass; 07-06-2010 at 14:57.
    patrol y60, 4,5" heving, 37"
    youtube`n

  6. #6
    Modified
    Join Date
    Oct 2007
    Location
    melåsberget/elverum
    Posts
    637

    Default

    he he...
    Attached Images Attached Images  
    patrol y60, 4,5" heving, 37"
    youtube`n

  7. #7
    Avdanka biltrialfører Tommy's Avatar
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Froland
    Posts
    9,868

    Default

    På det siste bildet er bilen skikkelig snasen!!! he he
    Tommy Olsen
    tlf: 94141987
    tommy @ pirate4x4.no

  8. #8
    Modified
    Join Date
    Oct 2007
    Location
    melåsberget/elverum
    Posts
    637

    Default

    Quote Originally Posted by Tommy View Post
    På det siste bildet er bilen skikkelig snasen!!! he he
    jepp.. åsså lurer folk på hvorfor jeg absolutt skal ha store hjul på bilen
    patrol y60, 4,5" heving, 37"
    youtube`n

  9. #9
    Modified
    Join Date
    Oct 2007
    Location
    melåsberget/elverum
    Posts
    637

    Default

    har drevet litt med båten i det siste..litt vasking, mont. lensepumpe, fått motoren til å gå og satt i dvd spiller.

    også måtte audi`n til kjærringa få nye bremser bak... skiver, klosser og calipere.

    patrolen har det desverre ikke skjedd no mer med, venter på å få løftet av karroseriet, men skal prøve å få fyra opp vinkel sliperen i dag så jeg får begynt.
    Attached Images Attached Images   
    Last edited by fullgass; 07-17-2010 at 23:22.
    patrol y60, 4,5" heving, 37"
    youtube`n

  10. #10
    Modified
    Join Date
    Oct 2007
    Location
    melåsberget/elverum
    Posts
    637

    Default

    har kikket mye på disse bildene fra laplandtrophy http://www.laplandtrophy.1g.fi/kuvat...d+Trophy+2009/ må innrømme at det er noe jeg drømmer om å kunne delta på med ferdig bil
    patrol y60, 4,5" heving, 37"
    youtube`n

  11. #11
    Modified
    Join Date
    Oct 2007
    Location
    melåsberget/elverum
    Posts
    637

    Default

    har kjørt litt vinkelsliper på karrosen i dag.. mye "stål" som må fjernes.
    Attached Images Attached Images   
    patrol y60, 4,5" heving, 37"
    youtube`n

  12. #12
    Modified
    Join Date
    Jun 2009
    Location
    Sortland
    Posts
    316

    Default

    huhei.. her har du litt jo å gjøre ja
    Får jeg spørre hvilke snasne godkjenninger du har i vognkortet ?

    Når det gjelder dekk har jeg lyst å gjøre det motsatte av det som du har gjort...altså å gå opp fra 12.5 bredde. jeg synes patrol blir skikkelig bøs med litt mini "island"-stuk... 36/15.5 hadde vel vært bra tror jeg..
    Forøvrig ble jo din riktig så kul med mini cooper - dekka på
    ------------

    -92 Patrol Y60 2.8td (prosjekttråd)

  13. #13
    Modified
    Join Date
    Jun 2009
    Location
    Sortland
    Posts
    316

    Default

    btw... bra at du har valgt å legge ut en byggetråd da...er morsommere å holde på selv når man kan kikke litt på andre så jeg kjenner at dette virker positivt inn p mitt eget "prosjekt"
    ------------

    -92 Patrol Y60 2.8td (prosjekttråd)

  14. #14
    Modified
    Join Date
    Oct 2007
    Location
    melåsberget/elverum
    Posts
    637

    Default

    ang. godkjenninger så er det godkjent 4,5" fjørheving og 35.12,5.15.

    ja syntes sjøl at det var et nederlag å gå ned 1,5" på dekkbredde, men bilen ble 10 ganger bedre å kjøre på veg og fungerte myyye bedre ved snøkjøring, men tror nok at det er dekk typen som gjorde den store forskjellen å ikke bredden

    men det skal nevnes at jeg har veldig lyst på mtr eller km2 i 40" ;)
    Last edited by fullgass; 07-19-2010 at 12:01.
    patrol y60, 4,5" heving, 37"
    youtube`n

  15. #15
    Modified
    Join Date
    Jun 2009
    Location
    Sortland
    Posts
    316

    Default

    ahh.. med de godkjenningene er det absolutt verdt å legge jobb i å bevare bilen!
    ------------

    -92 Patrol Y60 2.8td (prosjekttråd)

  16. #16
    Modified
    Join Date
    Oct 2007
    Location
    melåsberget/elverum
    Posts
    637

    Default

    noe som jeg sterkt vurderer å gjøre når karroseriet er av er å flytte bakakslingen ca15cm bakover, vinkle opp akslingen og bruke spacere på radiusarmene forran siden dette gjør muligheten for større hjul senere bedre også er overhenget bak litt i overkant mye.. men dette får vi se om arbeidslysta tillater senere, foreløpig bare en tanke
    Last edited by fullgass; 07-19-2010 at 16:02.
    patrol y60, 4,5" heving, 37"
    youtube`n

  17. #17
    Rett til himmels Kaare's Avatar
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Ski, Norway
    Posts
    1,727

    Default

    Quote Originally Posted by fullgass View Post
    noe som jeg sterkt vurderer å gjøre når karroseriet er av er å flytte bakakslingen ca15cm bakover, vinkle opp akslingen og bruke spacere på radiusarmene forran siden dette gjør muligheten for større hjul senere bedre også er overhenget bak litt i overkant mye.. men dette får vi se om arbeidslysta tillater senere, foreløpig bare en tanke
    Hadde du klart å få papirer med godkjent på den løsningen, hadde det absolutt vært konge. Den ville sikkert bltt bedre til å klattre samtidig (en patrol med lang akselavstand klattrer bedre enn en med kort.

    Vedr dekk/hjul: Ingen ting er optimalt til alt selv om enkelte klarer seg mer enn bra nok til det meste bilen opplever. Tillater lommeboka det er det en drøm å ha flere sett med hjul - hvert til sitt bruk

  18. #18
    Modified
    Join Date
    Oct 2007
    Location
    melåsberget/elverum
    Posts
    637

    Default

    Quote Originally Posted by Kaare View Post
    Hadde du klart å få papirer med godkjent på den løsningen, hadde det absolutt vært konge. Den ville sikkert bltt bedre til å klattre samtidig (en patrol med lang akselavstand klattrer bedre enn en med kort.

    Vedr dekk/hjul: Ingen ting er optimalt til alt selv om enkelte klarer seg mer enn bra nok til det meste bilen opplever. Tillater lommeboka det er det en drøm å ha flere sett med hjul - hvert til sitt bruk

    spacerne forran bygger vel ikke mer en 1-2cm så skal vel godt gjøres at noen bemerker det. men selvsagt bak blir det litt mer omfattende og litt mer iøyenfallende med tanke på flytting av fjærfester, forlenging av lenkarmer etc.

    ja et sett hjul for vinter og et til sommer er vel det beste
    patrol y60, 4,5" heving, 37"
    youtube`n

  19. #19
    Rett til himmels Kaare's Avatar
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Ski, Norway
    Posts
    1,727

    Default

    Quote Originally Posted by fullgass View Post
    ja et sett hjul for vinter og et til sommer er vel det beste
    + et sett til gjørme, ett til snø, ett til sand, et til...

  20. #20
    Modified
    Join Date
    Jun 2009
    Location
    Sortland
    Posts
    316

    Default

    ...is
    ------------

    -92 Patrol Y60 2.8td (prosjekttråd)

  21. #21
    Modified
    Join Date
    Oct 2007
    Location
    melåsberget/elverum
    Posts
    637

    Default

    for meg så trenger jeg egenlig bare et sett mtr eller tilsvarende type og et sett for skikkelig gjørme f.eks. superswamper tsl sx
    patrol y60, 4,5" heving, 37"
    youtube`n

  22. #22
    Rett til himmels Kaare's Avatar
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Ski, Norway
    Posts
    1,727

    Default

    Quote Originally Posted by fullgass View Post
    for meg så trenger jeg egenlig bare et sett mtr eller tilsvarende type og et sett for skikkelig gjørme f.eks. superswamper tsl sx
    Optimist

  23. #23
    Modified
    Join Date
    Oct 2007
    Location
    melåsberget/elverum
    Posts
    637

    Default

    Quote Originally Posted by Kaare View Post
    Optimist
    selvsagt! må væra det for å pusse opp patrol
    patrol y60, 4,5" heving, 37"
    youtube`n

  24. #24
    Rett til himmels Kaare's Avatar
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Ski, Norway
    Posts
    1,727

    Default

    Quote Originally Posted by fullgass View Post
    selvsagt! må væra det for å pusse opp patrol
    Sant!

  25. #25
    Modified
    Join Date
    Oct 2007
    Location
    melåsberget/elverum
    Posts
    637

    Default

    endelig fått av karroseriet. var skeptisk en stund på om det skulle gå bra å gjøre det slik jeg gjorde det, men ingen ulykker så langt
    Attached Images Attached Images      
    patrol y60, 4,5" heving, 37"
    youtube`n

Page 1 of 8 123 ... LastLast

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •