Results 1 to 3 of 3

Thread: HOW-TO; Subaru WRX-hovedsylinder

  1. #1
    let's wheel! ShuDuck's Avatar
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Telemark
    Posts
    4,596

    Default HOW-TO; Subaru WRX-hovedsylinder

    Original sylinder blir for liten med skivebremser bak så man må ha hovedsylinder med større volum. Original er 7/8" og Subaru er 1-1/16". Denne er bolt on. Man får de billig på Ebay UK

    Name:  SAM_0445 (Medium).jpg
Views: 921
Size:  68.4 KB

    Name:  SAM_0448 (Medium).jpg
Views: 503
Size:  60.1 KB

    Får man ikke med "push rod" må man forlenge den originale

    Her ser man de originale og pakningen, bruk denne som mal til ny pakning eller bruk flytende pakning.

    Name:  SAM_0472 (Medium).jpg
Views: 520
Size:  58.1 KB

    push rod`en trekkes bare ut. her i original lengde

    Name:  SAM_0475 (Medium).jpg
Views: 523
Size:  50.6 KB


    Den kan forlenges på flere måter, jeg valgte å sveise på en mutter å gjenbruke den originale gjenga delen. Man kan lage en ny gjenget del som er lenger.

    Name:  SAM_0477 (Medium).jpg
Views: 451
Size:  37.0 KB


    Sveis mutteren på og ved hjelp av en bolt som holder det på plass

    Name:  SAM_0481 (Medium).jpg
Views: 533
Size:  56.0 KB

    Skru på enden og test hvilken lengde du må ha. Uten fast pakning ble min 81.8mm. (her er pedalen i bunn)
    Name:  SAM_0483 (Medium).jpg
Views: 555
Size:  53.0 KB

    Når du har riktig lengde sveiser du denne delen fast

    Name:  SAM_0484 (Medium).jpg
Views: 457
Size:  53.9 KB


    Legg på flytende pakning og skru på sylinderen. Bruk O-ringen fra suzukisylinderen om du ikke har fra subaru. Røret til frambremsene kuttet jeg inn noen cm, og bakbremsene går til den justerbare ventilen.




    Name:  SAM_0489 (Medium).jpg
Views: 470
Size:  55.9 KB

    Name:  SAM_0500 (Medium).jpg
Views: 479
Size:  65.1 KB


    Subaru har samme type bryter for lavt væskenivå. Lodd sammen den originale kontakten med subarukontakten

    Luft bremsene og juster inn ventilen
    Last edited by ShuDuck; 03-14-2010 at 16:00.
    wut?

  2. #2
    Promodified
    Join Date
    Feb 2009
    Location
    Horten
    Posts
    777

    Default

    Kjempebra !!

    Jeg liker ikke ødelegge push-rod så jeg setter hellerinn en lengre skrue som jeg sliper toppenrund på og låser den med lock-tite. Og det er jeg glad for at jeg gjorde siste gang for da benyttet jeg ei mazdapumpe som var defekt og måtte leite frem ei wrx-pumpe som krver annen lengde på pushrod.

    Angående fordeling av bremsekretsene så har noen, min bla, sj en fordeling som er slik at den ene kretsen går på høyre foran og venstre bak og den andre på venstre foran og høyre bak. De kjennes lett igjen på at de har to rør bakover i stedet for ett som deler seg.

    Med et opplegg med kryssfordelt bremsesystem hf/vb-vf/hb kan en ikke koble slik shu viser her. Da må en inn med en dobbel justerbar ventil som det er lurt å plassere inn i sammen med fordelingen som sitter på innsiden av ramme under høyre forskjerm.

    Så er det som Shu skriver, juster og kjør.

    EDIT kommentar til svaret fra Shu: jeg legge inn det, har noen bilder hjemme. Jeg var også fristet til å koble om.
    Last edited by Nöcke Gunnar; 03-14-2010 at 17:39.

  3. #3
    let's wheel! ShuDuck's Avatar
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Telemark
    Posts
    4,596

    Default

    Hadde vært flott om du kunne tatt noen bilder og skrevet litt mer om det Gunnar? så får vi det med også Hvor får man f.eks dobbelt justerbar ventil?
    Det var kryssdelt system på min også, men har koblet det om, to bak og to framme(samt fjernet den orignale ventilen ved bensinfilteret bak). Dette står det om i skivebremser bak -How-to`en som er linket lenger opp.
    wut?

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •