Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 45

Thread: Årets campingkonferanse

VETERAN vaktmester's Avatar

Default Årets campingkonferanse

Det er igjen tid for campingkonferanse, årets evenemang er lagt i nærheten av en stor flyplass, en kjempeforbedring fra fjorårets som var i ytre huttaheiti.
    Men selvfølgelig er denne konferansen lagt til siste helgen i vestlandets høstferie, det skulle bare mangle, østlandets var jo ferdig, så da er det bare fritt frem.
    Men for å få frem det viktigste, det meste er avgjort på forhånd, det gjelder f. eks. stedene mesterskapet i camping skal arrangeres, når det skal arrangeres. Reglene, derimot de blir som i fjor, bare dobbelt så mange, blandt annet blir det påbudt med brannsikker pyjamas, støtsikker nattlue for bruk i alle senger uten polstrede kanter. Boggivognklassen kan kun kjøres på samme camping som singelakselklassen hvis man betaler dobbelt så mye.

Hilsen Lasse
    Campinist
    Lasse Vaktmester
    MEDLEM I AMCAR

Promodified

Planlegger litt for neste sesong og har noen spm.
    Må vi bruke brannsikre øreplugger eller holder det med teltpluggene?
    Hva med telt?
    Blir det tillat eller er grensen på min 38kvm fremdeles gjeldene..
    Ut på tur aldri sur :smile:

jan terje
    Gjest

Quote Originally Posted by BerntS View Post
    Planlegger litt for neste sesong og har noen spm.
    Må vi bruke brannsikre øreplugger eller holder det med teltpluggene?
    Hva med telt?
    Blir det tillat eller er grensen på min 38kvm fremdeles gjeldene..
    Har du spørsmål av slik enkel karrakter eller forslag til regelendringer så ta det riktig vei gjennom resurspersoner.
    At du synker så dypt som her med å kreve teltplugger i ørene i boggivognklassen allerede fra sesongen 2013 er helt bak mål.

jan terje
    Gjest

Fulstendig program for konferansen finner dere her:

http://campingtrialmedogutenboggi.be...kettiforteltet

Promodified

Må jo ha lov til å spørre uten å bli hengt ut på denne måten.
    Er tross alt en viktig konkuranse og siden teltplugger koster 95,- for pakken og ørepluggene kun 5 så er det greit å vite liksom.....
    Veier og mindre med øreplugger, så eg sliter ikke så mye på skoene og kan da reise på flere stevner....

Edit: den linken virker ikke

jan terje
    Gjest

Må jo ha lov til å spørre uten å bli hengt ut på denne måten.
    Er tross alt en viktig konkuranse og siden teltplugger koster 95,- for pakken og ørepluggene kun 5 så er det greit å vite liksom.....
    Veier og mindre med øreplugger, så eg sliter ikke så mye på skoene og kan da reise på flere stevner....

Edit: den linken virker ikke
    Du minner om et par jeg kjenner som diskuterer trialregler for bil
    Det som er typisk for deg og dine likemenn er at dere ikke protesterte på innføring av portaltoalettrullholder i Modifisert som kostet over 140 kroner, men når kravet kommer om rene øreplugger til kroner 5 så bryter helvete løs. Har det egentlig noe å bety? Dere driter jo i reglene likevel og manipulerer arrangørene til å godta visvas.

Prototype

Quote Originally Posted by vaktmester View Post
    Det er igjen tid for campingkonferanse, årets evenemang er lagt i nærheten av en stor flyplass, en kjempeforbedring fra fjorårets som var i ytre huttaheiti.
    Men selvfølgelig er denne konferansen lagt til siste helgen i vestlandets høstferie, det skulle bare mangle, østlandets var jo ferdig, så da er det bare fritt frem.
    Men for å få frem det viktigste, det meste er avgjort på forhånd, det gjelder f. eks. stedene mesterskapet i camping skal arrangeres, når det skal arrangeres. Reglene, derimot de blir som i fjor, bare dobbelt så mange, blandt annet blir det påbudt med brannsikker pyjamas, støtsikker nattlue for bruk i alle senger uten polstrede kanter. Boggivognklassen kan kun kjøres på samme camping som singelakselklassen hvis man betaler dobbelt så mye.

Hilsen Lasse
    Campinist

brannsikker pysjamas
    -> hvordan skal denne være merket? jeg har enda pysjamasen min bestemor strikket i 1987,og jeg fikk til jul i 1989. kan denne isåfall brukes?

støtsikker nattlue
    -> jeg begynner å bli i overkant irritert når dette dukker opp (helt nytt for meg) , må man nå begynne å lese regelbøkene for å delta???
    -> kan bobleplast brukes som polstring? isåfall regner jeg med det er Postens bobleplast som må brukes

.

.

.

jan terje
    Gjest

Når det gjelder sesongen 2010 så er kravet at merkelappen skal være av stålsatt legering med kontrafei. Det er dog viktig å merke seg at fra sesongen 2011 vil det utelukkende tilates lavprofildekk på vognens støttehjul om man triller den fra campingens ytre deler av felles arealer. Dette som en tilpassning til svenskenes tolkning av ET reglene som ikke stemmer i det hele tatt i følge tyskerne.
    Last edited by jan terje; 10-07-2009 at 10:08.

Prototype

jeg synes kravet om merking i kontrafei er noe forbannet tull, vi snakker jo her kun om campingvogner, ref.krav til campingvogn 8.43.1: "gass til kokeapparat skal være avkoplet FØR man starter" og jeg ser brannfaren som svært liten.

Promodified

Brannfaren er mindre med telt !!!!!!
    Det kan bare bæres vekk hvis det begynner å brenne eller hvis konkurentene snorker slik som trådstarter!!!!!

Nokk et alvorlig personangrep men synes det er viktigt å ta det opp da det er sinnsykt mye styr når støttelabber og gass må kobles vekk for å flytte seg noen meter.

Og er enig med Geir eg feier bare utover.
    Nokke kontra fei kommer ikke på tale då kjøper eg heller støvsuger, koffor skal det være så sinnsykt vanskeligt!

Quote Originally Posted by Geir View Post
    brannsikker pysjamas
    -> hvordan skal denne være merket? jeg har enda pysjamasen min bestemor strikket i 1987,og jeg fikk til jul i 1989. kan denne isåfall brukes?

støtsikker nattlue
    -> jeg begynner å bli i overkant irritert når dette dukker opp (helt nytt for meg) , må man nå begynne å lese regelbøkene for å delta???
    -> kan bobleplast brukes som polstring? isåfall regner jeg med det er Postens bobleplast som må brukes

.

.

.
    Som rassursperson vil jeg påpeke at disse reglene er unntaksvis mulig å fravike, campingtrailforbundet har under utarbeidelse en prisliste som gir mulighet for å godkjenne bestemors strikkepyjamas og postens bobleplast.
    Det er også innledet ett samarbeid med blindeforbundet om muligheten for å outsource teknisk kontroll.
    Det er ønskelig at så mange ekvipasjeledere kommer til konferansen da det er planlagt å starte en ekvipasjelederforening siden forbundet er kommet i beit for folk som kan jobbe gratis.

Hilsen Lasse
    BOOGIMAN
    Lasse Vaktmester
    MEDLEM I AMCAR

Prototype

Brannfaren er mindre med telt !!!!!!
    Det kan bare bæres vekk hvis det begynner å brenne eller hvis konkurentene snorker slik som trådstarter!!!!!
    Bernt da , nå må du ikke trekke inn telt i denne diskusjonen

CT reglementet er kun myntet på ,ja nettopp,Campingvogner.
    Jeg tror nok ikke det har ligget en tanke for åpning til å kjøre TT (Telt Trail) etter samme reglement.

nå synes jeg du sporet helt av her

Prototype

Det er ønskelig at så mange ekvipasjeledere kommer til konferansen da det er planlagt å starte en ekvipasjelederforening siden forbundet er kommet i beit for folk som kan jobbe gratis.

Hilsen Lasse
    BOOGIMAN

Jeg kommer.

Bernt da , nå må du ikke trekke inn telt i denne diskusjonen

CT reglementet er kun myntet på ,ja nettopp,Campingvogner.
    Jeg tror nok ikke det har ligget en tanke for åpning til å kjøre TT (Telt Trail) etter samme reglement.

nå synes jeg du sporet helt av her
    En ren telttrailklasse er ikke aktuell i forbundets regi, dette er utelukkende fordi at vi mener at det å ligge i telt er uaktuellt.
    Det vil på konferansen komme forslag om å ha en prøvesesong med egen klasse for light-camp, dette vil omfatte vogner som for eksempel mongocamp og combicamp, samt veteranutgaven Lillebror.
    Disse har en slik konstruksjon at ved veltefare kan det falle ut kjøkkenutstyr, kjøres denne klassen må steder med veltefare sperres av.
    I denne forbindelse vil det bli satt opp sperrebånd fra Larvik-Hønefoss- Drammen-Lillehammer-Svenskegrensen.

Hilsen Lasse
    INNESPERRET
    Lasse Vaktmester
    MEDLEM I AMCAR

Prototype

En ren telttrailklasse er ikke aktuell i forbundets regi, dette er utelukkende fordi at vi mener at det å ligge i telt er uaktuellt.
    Det vil på konferansen komme forslag om å ha en prøvesesong med egen klasse for light-camp, dette vil omfatte vogner som for eksempel mongocamp og combicamp, samt veteranutgaven Lillebror.
    Disse har en slik konstruksjon at ved veltefare kan det falle ut kjøkkenutstyr, kjøres denne klassen må steder med veltefare sperres av.
    I denne forbindelse vil det bli satt opp sperrebånd fra Larvik-Hønefoss- Drammen-Lillehammer-Svenskegrensen.

Hilsen Lasse
    INNESPERRET

her tror jeg vi er inne på rett spor Lasse.
    en prøveordning for å kunne delta med mongovogn/combicamp/lillebror vil gjøre det mye lettere med tanke på rekruteringen.
    -andre hinder kan jo legges til grunne for selve ferdighetskjøringen

*en gitt avstand rygges med bind for ørene
    *tilbrede 1stykk lunch i mongovogn uten tilløp (gass utkoples før start)
    *hjulskift på tid (ikke i fart pga veltefaren)
    *full snurredass

'

jan terje
    Gjest

Det er synd denne diskusjonen beveger seg bort i fra fakta og at det i stedet skal hagle med personangrep-jevla idioter
    Når jeg selv var aktiv var jeg i mot alle disse regelendringene til jeg selv fikk råd til å kjøpe utstyret. Det bør alle ha forståelse for.
    Når vi først er inne på Bernt, hvorfor skrev du følgende i en lignende diskusjon på offroad.no 3/7-1982:

"Jeg synes fortsatt karosserikravet skal være som orginalt bare vi får lov til å endre det. Videre vil jeg hevde å ha flere med meg, bla. min nabo Rune Larsen, i et fortsatt krav om fritt utløp for skrellespann og ditto buhund."

Hvorfor skifter du mening nå? Etter kun 25år?

her tror jeg vi er inne på rett spor Lasse.
    en prøveordning for å kunne delta med mongovogn/combicamp/lillebror vil gjøre det mye lettere med tanke på rekruteringen.
    -andre hinder kan jo legges til grunne for selve ferdighetskjøringen

*en gitt avstand rygges med bind for ørene
    *tilbrede 1stykk lunch i mongovogn uten tilløp (gass utkoples før start)
    *hjulskift på tid (ikke i fart pga veltefaren)
    *full snurredass

'
    Fantastisk, dette er helt i forbundets ånd..........
    Ferdighetsøvelser i forbindelse med dotømming er høyaktuellt, tidligere har det vært foreslått "Hinderløp med full PortaPotti" med 2 klasser: For ekvipasjer med trengte unger og den meget spennende lagkonkuransen: 4mann, ett kilo svisker til hver og 1 portapotti.

Hilsen Lasse
    Slutt på papiret.

P.S: Det er trange tider, bruk papiret på begge sider,
    Tenk på din venn, heng papiret på plass igjen.
    Lasse Vaktmester
    MEDLEM I AMCAR

Prototype

ER vi sikret viss vi legger inn sprinkling fult eller delvis å hvor stor kapasitet må det være
    ==< Support Your Local NEW D.O.R.K. >==
    --------------South West----------------

jan terje
    Gjest

Fantastisk, dette er helt i forbundets ånd..........
    Ferdighetsøvelser i forbindelse med dotømming er høyaktuellt, tidligere har det vært foreslått "Hinderløp med full PortaPotti" med 2 klasser: For ekvipasjer med trengte unger og den meget spennende lagkonkuransen: 4mann, ett kilo svisker til hver og 1 portapotti.

Hilsen Lasse
    Slutt på papiret.

P.S: Det er trange tider, bruk papiret på begge sider,
    Tenk på din venn, heng papiret på plass igjen.
    Hva med veltefaren?

skrellespann og ditto buhund."

Tror årsaken er at ditto rasen er utdødd, og vanlig buhund kun leveres uten skrellespann.

Hilsen Lasse
    IKKJELITELØGEN
    Lasse Vaktmester
    MEDLEM I AMCAR

jan terje
    Gjest

Mail fra forbundet;

"Klassen Light Boggivogn utgår i årets Norges Cup siden det ikke er registrert deltakere med leaset vogn."

Prototype

Quote Originally Posted by jan terje View Post
    Mail fra forbundet;

"Klassen Light Boggivogn utgår i årets Norges Cup siden det ikke er registrert deltakere med leaset vogn."
    ja di der inne er noe for seg selv stryker det di vill
    ==< Support Your Local NEW D.O.R.K. >==
    --------------South West----------------

Prototype

nå synes jeg det skal skytes i hofta før en trekker pusten

dagens rassurspersoner i ekvipasjemiljøet har ikke mye høy i hatten etter denne pågangen av uenigheter og angrep som ser dagens lys her i tråden.

Default Siste-siste

Pressemelding

Campingtrailforbundet har full rett til å stryke hvilken klasse de vil, da helst uten noen som helst grunn. Styret i forbundet har varslet at det vil strykes med hard hånd. Husmorforbundet støtter vedtaket og vil delta i alle aksjoner mot antistrykere og personangrep. Det vil være Husmorforbundets Torpedoseksjon som vil være utøvere i aksjonene.

Hilsen Lasse
    Personangriper
    Lasse Vaktmester
    MEDLEM I AMCAR

jan terje
    Gjest

for å prøve å spore debatten inn på campingen igjen, er det stemning før konferansen for å åpne for dansk deltagelse i sporten?
    Har jo registrert en ulmende motstand, men det har vel helst kommet fra de som frykter de spesialbygde ProtoCampene fra Jylland?
    Vi er tross alt nå i 2009 og da må vi vel bare ta inn over oss at slike voldsomme bygg er kommet for å bli, og kansje kan dansk deltagelse inspirere nordmenn til å bygge selv? Eller kansje de fleste går for å kjøpe ferdig bygg fra Danmark, selv om flere er undermotoriserte.

Page 1 of 2 12 LastLast

Bookmarks