Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 26 to 45 of 45

Thread: Årets campingkonferanse

Promodified

Quote Originally Posted by jan terje View Post
    Det er synd denne diskusjonen beveger seg bort i fra fakta og at det i stedet skal hagle med personangrep-jevla idioter
    Når jeg selv var aktiv var jeg i mot alle disse regelendringene til jeg selv fikk råd til å kjøpe utstyret. Det bør alle ha forståelse for.
    Når vi først er inne på Bernt, hvorfor skrev du følgende i en lignende diskusjon på offroad.no 3/7-1982:

"Jeg synes fortsatt karosserikravet skal være som orginalt bare vi får lov til å endre det. Videre vil jeg hevde å ha flere med meg, bla. min nabo Rune Larsen, i et fortsatt krav om fritt utløp for skrellespann og ditto buhund."

Hvorfor skifter du mening nå? Etter kun 25år?

JAN TERJE
    nå må du slutte å dra ut sitater fra gamle innlegg!!!!
    Har bare jobbet med Rune Larsen, har du vært inne å forandret på gamle innlegg av meg???
    Aner eg konturene av en organisasjon der korupsjon og sexuel trakassering er et av virkemiddlene.
    Synes og at det med å bringe inn ekvipasjer med DK på skiltene må være fulstendig på Hardangervidden.
    Ikke forstår eg språket og så drikker de øl og det driver ikke seriøse utøvere av camping med.
    Kor ble det av kosen og grilldressene...?
    Her godkjennes strikkedresser over en lav tøysko mens vi andre får kjeft?
    Kor e logikken???
    Ut på tur aldri sur :smile:

VETERAN vaktmester's Avatar

for å prøve å spore debatten inn på campingen igjen, er det stemning før konferansen for å åpne for dansk deltagelse i sporten?
    Har jo registrert en ulmende motstand, men det har vel helst kommet fra de som frykter de spesialbygde ProtoCampene fra Jylland?
    Vi er tross alt nå i 2009 og da må vi vel bare ta inn over oss at slike voldsomme bygg er kommet for å bli, og kansje kan dansk deltagelse inspirere nordmenn til å bygge selv? Eller kansje de fleste går for å kjøpe ferdig bygg fra Danmark, selv om flere er undermotoriserte.
    Dette er ikke noe problem, alle deltakere er velkommen, stiller danskene med sine tøffe protocampere vil det være helt greit så lenge de betaler for seg. Danskene har årelang tradisjon for dopingbruk og bestikkelser, dette er sterkt undervurderte sider ved norsk campingtrail.
    Målet kan være en gang i fremtiden at det blir en EUROCAMPING, det er allrede foreslått fra tyskland at det bør søkes om EM i camping i 2010, eneste kravet var at det innføres en bobiltrail med veltefare og timeout for dotømming

Hilsen Lasse
    protobobilist
    Lasse Vaktmester
    MEDLEM I AMCAR

Standard

Hei. Som mulig ny deltager i vilken klasse stiller jeg vis jeg monterer vinkelaksel-sveiv seperator på portapottien. blir dette i pro klassen??? lurer?
    Mvh Big-jack

RÅver 3,9L Portaler Pit Bull 39,5"

Quote Originally Posted by bobbas View Post
    ER vi sikret viss vi legger inn sprinkling fult eller delvis å hvor stor kapasitet må det være
    Quote Originally Posted by Big_jack View Post
    Hei. Som mulig ny deltager i vilken klasse stiller jeg vis jeg monterer vinkelaksel-sveiv seperator på portapottien. blir dette i pro klassen??? lurer?
    Disse to tiltakene er så like men alikevel så omfattende at det må klasses inn i Modified boggi hvis karosserikravet blir tilfrdstilt.

Hilsen Lasse
    Campingkonsulent
    Lasse Vaktmester
    MEDLEM I AMCAR

jan terje
    Gjest

Talking

Quote Originally Posted by vaktmester View Post
    Disse to tiltakene er så like men alikevel så omfattende at det må klasses inn i Modified boggi hvis karosserikravet blir tilfrdstilt.

Hilsen Lasse
    Campingkonsulent
    He he..... Her må jeg nok arrestere deg Vaktmester.....
    Det du skriver stemmer forsåvidt, men du er ikke den eneste som glemmer at Campingboka ALLTID overstyres av Campingplasshovedboka...
    Og der står det følgende i §23-2 ledd:

" Om Campingtrial utstyret ikke innehar minimum ett stk lyseblå grilldress og Kramgoda Låtar 428 så skal dekktrykket diagonalt være likt hoved portalluftfyllerens minstemål målt fra hjulbuens øvre bærebjelke (her untatt utstyr som har tjenestegjort i offentlig etat) Videre anbefales byste og selvspikket stakittgjerde."

He he..... Her må jeg nok arrestere deg Vaktmester.....
    Det du skriver stemmer forsåvidt, men du er ikke den eneste som glemmer at Campingboka ALLTID overstyres av Campingplasshovedboka...
    Og der står det følgende i §23-2 ledd:

" Om Campingtrial utstyret ikke innehar minimum ett stk lyseblå grilldress og Kramgoda Låtar 428 så skal dekktrykket diagonalt være likt hoved portalluftfyllerens minstemål målt fra hjulbuens øvre bærebjelke (her untatt utstyr som har tjenestegjort i offentlig etat) Videre anbefales byste og selvspikket stakittgjerde."
    Dette er jo helt riktig, bortsett fra at grilldressens farge skal være mellomblå og alternativene på kramgoa låter er uteglemt, det er opptil 428.
    Jeg gjør oppmerksom på at på prislisten (heretter kalt smøreskjemaet), pkt 2, åpnes det en rimelig mulighet for lyseblå grilldress, da dette er fargen til det tibetanske landslaget.

Hilsen Lasse
    Smørbar
    Lasse Vaktmester
    MEDLEM I AMCAR

jan terje
    Gjest

Dette er jo helt riktig, bortsett fra at grilldressens farge skal være mellomblå og alternativene på kramgoa låter er uteglemt, det er opptil 428.
    Jeg gjør oppmerksom på at på prislisten (heretter kalt smøreskjemaet), pkt 2, åpnes det en rimelig mulighet for lyseblå grilldress, da dette er fargen til det tibetanske landslaget.

Hilsen Lasse
    Smørbar
    Beklager, her skal jeg korrigere dere så ser jeg jammen i Campingplassboka fra 2008 OG ikke i revidert utgave fra Februar 2009.
    Men uansett tror jeg dette gir et bilde av problemene som kan oppstå om man leser regelverket uavbrutt.

Beklager, her skal jeg korrigere dere så ser jeg jammen i Campingplassboka fra 2008 OG ikke i revidert utgave fra Februar 2009.
    Men uansett tror jeg dette gir et bilde av problemene som kan oppstå om man leser regelverket uavbrutt.
    Riktig, studier av regelverk kan være skadelig i lengden, det er også veldig viktig at det ikke foretaes tolking, det gir hodepine.
    Jeg har løst dette, og det kan være ett eksempel til etterfølgelse: Jeg lager mine egne regler etter hvert som jeg trenger, uten å engang prøve å lytte til omgivelsene.

Hilsen Lasse
    Regelsnekker
    Lasse Vaktmester
    MEDLEM I AMCAR

Prototype

sitter med en utgave Campingplassboka fra 2000 å her er reglene så vanskelige at jeg tolker dem på eget vis er denne utgaven gåt ut på dato
    ==< Support Your Local NEW D.O.R.K. >==
    --------------South West----------------

Default Regler

Reglene fra 2000 er helt ok å bruke, det er spesielt flott at du lager dine egne tolkninger også. Det eneste som vil være litt spesielt med å bruke en så gammel bok er at den er på 15 sider, mens boken som kommer ut i 2010 er 678 sider.

Hilsen Lasse
    USERIØS OFFROADER
    Lasse Vaktmester
    MEDLEM I AMCAR

jan terje
    Gjest

Reglene fra 2000 er helt ok å bruke, det er spesielt flott at du lager dine egne tolkninger også. Det eneste som vil være litt spesielt med å bruke en så gammel bok er at den er på 15 sider, mens boken som kommer ut i 2010 er 678 sider.

Hilsen Lasse
    USERIØS OFFROADER
    Men det kan kompenseres ved at man har flere bøker fra 2000, man vil fx. ha 1500 sider med regler i 2000 utgaven om man har hele opplaget på 100 stykker.

Det er lett å samle disse om man ønsker, de selges på e-bay og andre forum, kommer sikkert til salgs her også på Dorkefinn.

Hilsen Lasse
    ELLER???????
    Lasse Vaktmester
    MEDLEM I AMCAR

Prototype

heldig for meg innehar jeg "Dansk Camping Træil 1987" og har bygget etter deres gjeldene regelverk.
    - kan det søkes disp.slik at jeg kan kjøre i Norge , eller kan jeg lage reglene selv?
    Attached Images Attached Images  

jan terje
    Gjest

Er det instruksjonsboken vi ser til høyre i bildet eller er det ballast? Da må den i såfall sikres bedre etter de svenske reglene som vi ikke følger i Norge.

Prototype

Er det instruksjonsboken vi ser til høyre i bildet eller er det ballast? Da må den i såfall sikres bedre etter de svenske reglene som vi ikke følger i Norge.
    jeg har brukt boka til ballast ja ,det kom kanskje ikke helt frem i mitt forrige innlegg.
    jeg har ikke kommet frem til en endelig løsning angående sikring, men her tenkte jeg å tøye regelverket og knyte det rundt?

jan terje
    Gjest

Håper resurspersonen Vaktmester får med seg ditt inspill siden knappen han bruker nå ikke gir den informasjon han faktisk ikke vet at han burde sett.

Default Endelig

Fant jeg dorkforumet igjen, Geir du kan lage dine egne regler hvis du ikke har råd å kjøpe fra det rikholdige utvalget vi har på smøreskjemaet vårt. En lite kjent fordel med dette er at du risikerer å bli plassert i en egen klasse, (se pkt. 218 i smøreskjemaet, 3100,-) med en seiersgaranti. Ellers er det en god ide å ha litt ballast i ett så smekkert og strømlinjeformet bygg.

Hilsen Lasse
    Ingen høy stjerne
    Lasse Vaktmester
    MEDLEM I AMCAR

Promodified

Fant endeligt igjen dette emnet, har akkurat kommet hjem fra konferansen full av inntrykk og gode opplevelser :-)
    Men litt trist over at campingdressene ble strøket, vet ikke om eg har så mye til overs over å sette opp fortelt i bunad.
    camping boken blir vist tynnere og .... må vist begynne å bruke boggi vognen nå....
    Ut på tur aldri sur :smile:

Prototype

er denne klassen falt helt ut i 2012 sesongen?

ELVISIMITATOR/SKUESPILLER Offroadguru Solli's Avatar

Nytt av året er at det åpnes for campingbiler i 2012, der det vil bli lagt opp til en egen Hymer Cup faktisk.
    Sent from my WC Backfire using Tapettalk

Page 2 of 2 FirstFirst 12

Bookmarks