Formulabilen vurderes nå solgt. Ved interesse eller spørsmål ta kontakt på tlf 40013703
![]() |
![]() |
|
![]() |
|
Formulabilen vurderes nå solgt. Ved interesse eller spørsmål ta kontakt på tlf 40013703
Jens Erik Klausen
Tlf: 40013703
Klausen Racing
Blir bra detta![]()
Jens Erik Klausen
Klausen Racing
Snart klar til løp den
Gauda..
NMK Kristiansand offroad
2013 Ford Ranger
1989 Toyota Hilux
Sj modified prosjekt
Tøft, noe mer info?type Motor, aksler, dekk?
Nestleder NMK Kristiansand Offroad
Man bygger biler, de kjøpes ikke.
Er fortsatt mye igjen men venter på litt deler :)
Er chevrolet 400 motor på 350hpTh350 girkasse og hilux transfer.
Bakaksel er hilux differential og ytterender og stikkaksler fra hj60 så den blir fullflytende.
Forakselen er bygd med hilux senter og resten custom. Bla MAN dobbelknuter for og få masse sving
Dekk er foreløpig ikke helt bestemt. Men blir mest sannsynlig de som står på. 35x12.5-15
Jens Erik Klausen
Klausen Racing
Tenkte og vekke denne tråden til live igjen :)
Skjer lite om dagen men kan ta en liten gjennomgang på hvorfor jeg fortsetter her og ikke i rockbouncer tråden.
Da jeg stillte ut bilen på formulaen i skien fikke også veid bilen. Det ble en liten overaskelse. Uten differ. Stikkaksler og masse annet veide den 1840kg. Noe som tilsier at den ville ha veid rundt 2.3 tonn ferdig. Og siden bilen da hadde blitt for stor og tung til og bruke i noen som helst konkuranse besluttet jeg og selge aksler og dekk fra bilen. Bilen vil nå få 14 bolt aksler firran og bak og vil få multipaddle dekk. Bigblock og powerglide blir nok beholdt men vurderer og bytte ut 205 transfer med divorced 208/241.
Meeeen siden jeg har solgt hus og venter på og overta et annet hus i løpet av våren blir det ikke mye som blir gjordt. Mem er godt i gang med og bygge aksler og felger som jeg kan gjøre på jobb på kveldstid :)
Jens Erik Klausen
Klausen Racing
Litt smått med noe bilder :)
Jens Erik Klausen
Klausen Racing
Hei
Hva er planen nå med bilen, "bare" formula eller også trail?![]()
Tom Stian Johannessen. Tlf: 92283967
Av og på bilbygger. Nestleder KNA Telemark Offroad 2019-
Blir nok bare formula nå. Bedre og evt få tak i en annen mer egnet bil for skauen:)
Jens Erik Klausen
Klausen Racing
Gir du opp Bouncer'n?🤷*♂️
Som ren rockbouncer. Ja. Men bilen får egentlig bare andre aksler og hjul. Kjedelig og bruke så mange timer på og bygge en bil jeg aldri kan konkurere med uten og være for stor og tung. Men setter på 14 bolter aksler forran og bak så ingenting iveien og hive på noe større hjul om det blir noe rockbouncer baner ettervært ;)
Jens Erik Klausen
Klausen Racing
Nei nei🙈 du må ikke det, den blir jo jævelig Kul!
Alt for dårlig til og bruke forumet. Men rockbounceren er vekk og jeep wrangler ble handlet inn. Denne skal inn i modified. Dana 60 forran. Gm14 bak. 1kzt diesel med jeep ax15 girkasse og np243 transfer. Dekk blir rundt 37 tenker jeg. Er også bygget om til spiraler med radiusarmer forran og K-link bak
Jens Erik Klausen
Klausen Racing
Litt bilder
Jens Erik Klausen
Klausen Racing
Ny bil igjen 🙈 så wranglern må vike. Bilen er en cj7 med patrol y60 aksler. 35" TSL SX og 1kzt motor. Skal være klar til våren. Riktignok bare med sveiset sperre bak men tar det litt og litt😊
Jens Erik Klausen
Klausen Racing
det var tøfft, og med 1kz'er![]()
-
J4 serie landcruiser garage: http://pirate4x4.no/forum/showthread.php?t=5569
1965 Ford Mustang på 44" bogger: http://pirate4x4.no/forum/showthread.php?t=5983
Kvikksand Trophy/Challenge/Ultra4 bygge:http://pirate4x4.no/forum/showthread...d=1#post302544
Ja blir virkelig spennende og se hvordan 1kz'n vil fungere til biltrail bruk😊
Jens Erik Klausen
Klausen Racing
![]() |
![]() |
![]() |
Bookmarks