Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 25 of 52

Thread: OBS: OPPDATERT-DORK synser om VM#3

Prototype

Default OBS: OPPDATERT-DORK synser om VM#3

har vil ikke jeg gå i detalj , men tror nok det blir endel biler som kjører i disse seksjonene , noen poeng her og der blir nok og delt ut vil jeg tro.
    - vondt fra mitt ståsted å si , men her mener jeg flere vil kapre noen poeng.

hvem som kommer til målstreken tør jeg ikke tenke på , men at flere passerer start , det tror jeg i sannhet vil skje.

tipper 1.2.3.plass blir premiert i hver av klassene, her tipper jeg pokaler , med største pokal til 1.plass,så en litt mindre til 2.plass og til slutt en enda mindre til 3.plass ( her blir den nok ganske likt system i klassene )

Hvem som vinner sammenlagt i år er i sannhet vondt å si , men tipper likevel det vil bli noen av deltakerene i 2009 sesongen.
    Last edited by Geir; 09-01-2009 at 10:59.

jan terje
    Gjest

Bra synsing det her fra DORK. Du får nok rett i at favorittene er de det er mest forventninger til.

Prototype

Er sikker på at både besin å disel skal få mye å gjøre denne dagen presse seg gjennom alle di slangene å komme seg frem til målet dette blir utroli spennende
    ==< Support Your Local NEW D.O.R.K. >==
    --------------South West----------------

Prototype

her ser jeg det er litt forskjellige vinklinger , utrolig spennende å lese hva dere andre 'synsere' synser.

- skal vi nok en gang oppleve at en deltaker vinner ? det er bare ett av av mange spørsmål som fyller hodet mitt på denne onsdags morgen.

jan terje
    Gjest

Nå skal ikke jeg trekke i tvil andres synsing angående VM3, men jeg vil minne om utfallet av NM i ludo på Toten i 2004 der gul overaskende slo inn rød i fjerde kast.
    Dermed ligger rutene åpne for blå som dermed fortsetter, med 3 brikker i høyden, nærmest uforstyrret inn i blå pil.
    For outsideren grønn ble det dermed kun et spørsmål om andre eller tredje plass.

jan terje
    Gjest

Har foresten fått en EDB mail fra Palle der han synser litt om VM3:

Godei i æftes drænge ou pije.
    Jæ, nau ær dæ stræks klær four VM3 aou jai ær igge dæ minste i tvivl om æt i vi gøre dæ stærk i firsærne. Dæ ær lije sau.
    Om i sko læve li skov bælæde vi i oplæve kon dæ ær i so ko kæmpe om saiæren, om lije offisiælen ko spærke i gæng.
    Nao sao ær sægt, vi i lijesao oplæve æt i kæn stærkt kore, om gæssen smæller i aou i i skoven ko køre-dæ ær lije sao. I mao bære igge bli bange!
    Mæn, aou jai ondersræjer mæn, i kæn ovsao oplæve æt Vaiær knæller til i bvjærjet mæ sin Gææp- dau ær i kort... Jæ dæ ær sau.

Lokkæ ti fræ os i Hylke 4x4 Gæsser Klob.
    Vi tæles væ.
    Vænli hilsæn Pælle.
    Last edited by jan terje; 08-05-2009 at 13:56.

Prototype

ingenting er som litt internasjonal synsing , det er jo faktisk VM vi snakker om her!

intressant at du her klarer å trekker åpenbare slutninger mellom VM#3 og NM i Ludo 2004 , hvem husker ikke dramaet som utspilte seg på Toten!

jan terje
    Gjest

En liten mail til fra Danmark:

Hai igen.
    Jai vi kon påpæje æt Hylke 4x4 Gæsser Klob vær fail, dæ sko dæ være Hylke 4 vidi Klob.

Godai igen.
    Pælle

jan terje
    Gjest

Jeg tror i tillegg at andreplass kommer rett bak vinneren i minst 2 av klassene-men også her kan Vier komme opp som en outsider.

Prototype

er ikke sikker VM en ting er sikker, en blir sist

Prototype

Quote Originally Posted by jan terje View Post
    Jeg tror i tillegg at andreplass kommer rett bak vinneren i minst 2 av klassene-men også her kan Vier komme opp som en outsider.
    her har jeg nå motatt melding fra Vier om at hans synsing snart er på trykk
    - han synset så mye pr tlf at han glemte å stanse ved supermarkede på Sveio! det sier litt om hvor ivrig denne mannen er

jan terje
    Gjest

Ja, vi synes alle at Vier er litt av en synser-eller hva synes dere?

ELVISIMITATOR/SKUESPILLER Offroadguru Solli's Avatar

Ghot aben

Narch dher gesyntzin ghjel ich meinthe das VM stronter backhzt, abar das est einere opnher gestalt.
    Vharom, haber Vier das auto gefhert? Other, est das fholthere gaz khomme?
    Helga ont mich daz glysherhonkt einere strazen khommer, daz est shant hont hwizt.
    Aber ezt daz Bergen gehalt yber deizeronkt hompfen fharen?
    Ich whenter int der spenthong, daz est zant ont whizt.

Haben zo bhra;
    Claus Dise.
    Last edited by Offroadguru Solli; 08-05-2009 at 16:08.

Hobbybonde Vier's Avatar

Mye er jo dekket når det gjelder selve arrangementet, men ingen har tatt for seg ringvirkningene for det lokale næringslivet.
    Jeg ser ikke vekk i fra at dette kan ha ringvirkninger for det lokale næringslivet.
    Øystein Vierdal
    KNA Haugaland Offroaders

Hobbybonde Vier's Avatar

Quote Originally Posted by Vier View Post
    Mye er jo dekket når det gjelder selve arrangementet, men ingen har tatt for seg ringvirkningene for det lokale næringslivet.
    Jeg ser ikke vekk i fra at dette kan ha ringvirkninger for det lokale næringslivet.
    Jeg kan nevne i fleng:

-Softis-salget.
    -Kaffi-salget.
    Øystein Vierdal
    KNA Haugaland Offroaders

ELVISIMITATOR/SKUESPILLER Offroadguru Solli's Avatar

Onth zexfhilm gezalghet!
    Sent from my WC Backfire using Tapettalk

jan terje
    Gjest

Quote Originally Posted by Vier View Post
    Nå har vel ikke akkurat det med synsing å gjøre Vier, jeg vil heller si du trekker deg bort i fra synsing og (med rette) påpeker et faktum mange sliter med å ta innover seg i disse krisetider.
    Det er klart du har rett. I disse dager da næringsliv og bedrifter sliter med omsetning på avkastning, vil selvsagt et ekte VM komme som manna fra himmelen og dryppe på hver og en som måtte være forunt et besøk av en pengesterk motorsportsutøver.
    Når det er sagt, vil jeg gjerne tilføye.

Prototype

godt å se denne synsingen sprer seg , og at Claus har kommet på banen
    - her ser vi atter ett eksempel på at selve VM statusen henger høyt , og skyggelegger andre arrangementer rundt om i verden.

angående soft-is salget vil jeg tro/tippe omsetningen vil øke ca 1870% for oktober måned.minst.

jan terje
    Gjest

Reknestykket er enkelt:

Om det blir 1000 deltakere + 1000 copiloter og de spiser 25 softis hver til dagen i 3 dager til 25 kroner stykket.
    Jeg setter her opp en mye brukt brøk:
    1000+1000X25X3X25= 3750000kr!!!!
    (tremillionersyvhundreogfemtitusen)
    Sitter selgeren igjen med 70% fortjeneste så er dette ny omsetningsrekord på softis i Dalane regionen!
    Last edited by jan terje; 08-05-2009 at 16:35.

jan terje
    Gjest

Softis (fra engelsk soft ice) er en type iskrem som ble utviklet av et forskningsteam i Storbritannia (hvor Margaret Thatcher var medlem som ung), som fant en måte å doble mengden luft i iskremen på, noe som tillot produsentene å kutte ned på råstoffmengden og dermed kostnadene. Iskremen ble også populær blant forbrukerne som foretrakk en lettere tekstur. De fleste større iskremmerker bruker nå denne fremstillingsmetoden.

Metoden muliggjorde også softismaskiner hvor softisen fordeles og serveres i kjeks på stedet. De vanligste typene er vaniljesoftis, men det finnes også softis med andre smaker, som med jordbær eller sjokolade.
    Attached Images Attached Images  

Prototype

du verden , slike ringvirkninger har jeg aldri tenkt over
    - flott å bli litt bedre opplyst ang. softis salget

noe som bekymrer meg er at ikke Gorgon eller Vaktmesteren har synset i det hele tatt
    -har de synset seg helt bort ?
    Last edited by Geir; 08-06-2009 at 08:33.

Prototype

Blir rett å slett VM i soft is spising goså

Prototype

Nå skal ikke jeg trekke i tvil andres synsing angående VM3, men jeg vil minne om utfallet av NM i ludo på Toten i 2004 der gul overaskende slo inn rød i fjerde kast.
    Dermed ligger rutene åpne for blå som dermed fortsetter, med 3 brikker i høyden, nærmest uforstyrret inn i blå pil.
    For outsideren grønn ble det dermed kun et spørsmål om andre eller tredje plass.
    tipper jeg her at man kan revolusjonere hele biltrialen i verden , ved å premiere etter fargen på pilene ? ...de som kjører f.eks. blå pil tar 1.plass , røde piler 2.plass osv ?

- eller kanskje er det nettopp fargen på bilen som blir avgjørene i denne finalerunden i VM 2009 ??

mao rett å slett konvertere Ludo reglement til Biltrial
    (da Dorks egne Ludo regler :ref revisjon 03 - 1979/91 )

jan terje
    Gjest

Reknestykket er enkelt:

Om det blir 1000 deltakere + 1000 copiloter og de spiser 25 softis hver til dagen i 3 dager til 25 kroner stykket.
    Jeg setter her opp en mye brukt brøk:
    1000+1000X25X3X25= 3750000kr!!!!
    (tremillionersyvhundreogfemtitusen)
    Sitter selgeren igjen med 70% fortjeneste så er dette ny omsetningsrekord på softis i Dalane regionen!
    Vil legge til at det i tillegg vil bli god omsetning på servietter da det må påregnes noe søl når 25 softis skal fortæres med helhjelm på hodet.

jan terje
    Gjest

En lille mail fra Danmark:

Godei i æftes drenge aou pije.
    Lit oftopik kænsje, mæn er di omtælede såftais læverede so i Dænmærk me fløebæller ou kæx?

Vi tæles væ æfter hånden,
    Pælle.

Page 1 of 3 123 LastLast

Bookmarks