Her er et bilde fra et løp vi kjørte i Rogaland, nær kongeparken...
den gangen var dette reglementert sikkerhetsutstyr... hjelmen var vel en gammel hopphjelm såvidt jeg husker...
![]()
![]() |
![]() |
|
![]() |
|
Her er et bilde fra et løp vi kjørte i Rogaland, nær kongeparken...
den gangen var dette reglementert sikkerhetsutstyr... hjelmen var vel en gammel hopphjelm såvidt jeg husker...
![]()
Tommy Olsen
tlf: 94141987
tommy @ pirate4x4.no
Dette bildet er vel fort 10 år gammelt...
Kjørte standard en periode, og vant Norgescup og Nordisk med denne bilen i 2000, Nordisk var i Finland, og det føltes gromt å vinne etter en omkjøring mellom meg en svenske og en finne.... Bengt Søderlund kjørte LJ50, jeg i en SJ 413 og Anssi Oivanen (Han kjører formula i dag)
Tror det var 4 omkjøringer før det var klart...
![]()
Tommy Olsen
tommy @ pirate4x4.no
Noen som kjenner igjen denne bilen... den gangen het den Sandklatrur, det er nok mange tusen siden og ikke minst mye irritasjon siden..
fortsatt er det noen likheter til hva det har blitt i dag... noen som ser??
![]()
Tommy Olsen
tommy @ pirate4x4.no
Imponerte vel på Matrand?
En Lux jeg hadde tidlig på 90 tallet... var et gromt oppsett den gangen..
Hevesett og 33 tommere var nesten monsterbil...
Denne bilen eide jeg et par ganger... 80 mod, bensin... Kort utgave
Noen som vet hvor denne går nå, eller om den i det hele tatt eksisterer...
![]()
Tommy Olsen
tommy @ pirate4x4.no
Den berømte luxen til Dehnes... traktordekker var tingen, med dvask diesel var det ikke så mange som fulgte denne karen...
Tror dette er pinsetreffet på Trandum i 93
![]()
Tommy Olsen
tommy @ pirate4x4.no
Synes det er morsomt med gamle bilder. gøy å se hva folk kjørte med før jeg begynte med trial i 2006. Kom gjerne med flere bilder![]()
Ja mer bilder, det er artig å se. Er for ung til å ha opplevd den gode gamle tiden
wut?
Min gamle Lux, jeg og Kjell kjørte denne til Finland i 2000, på vei bort lå vi i 140 og ble forbikjørt av en lite tykk sørlending med Volvo 245 MED HENGER![]()
They ain't scratches, they're beauty marks!
Her er den første bilen jeg bygde fra bunnen av, enkelt billig og effektivt konsept den gange... og den gangen var dette Proto!!!
Valp understell og Jeep karroseri, "Vass" B20, sveist sperre bak, lekk merke til buret, slik bygde vi de den gangen, med sveisebenn...
![]()
Tommy Olsen
tommy @ pirate4x4.no
Et bedre bilde av Hiluxen til Tom K...
Den kjørte han som sagt Nordisk med i Finland... han bløffer fælt om den historien da han ble forbikjørt... Luxen gikk ikke mer enn 120....
![]()
Tommy Olsen
tommy @ pirate4x4.no
Premieutdelingen på Holms i Larvik fra det aller første året vi kjørte Norgescup under NBF i 2000.
Hmmm skal vi se om jeg husker alle navnene...
Bak fra venstre
Jan Hagestrand, Morten Løvskogen, Widar Torjussen, Ulf Drakenheim, Tore Hansen, Per H Torjussen, Kjell M Rimstad, Andre Randsjø, Geir Slåttkjær, Hans Stiansen, Grete?? Dalen, Runde Dalen, Morten Hansen, Øystein Dehnes.
Foran fra Venstre
Tommy Olsen, "Hansa" Martinsen, Trond Heistad, Frank Eddy "Pito" Johansen
Tommy Olsen
tommy @ pirate4x4.no
Dette bildet er fra Nordic Trial i 99, Norge arrangerte for andre gang Nordic Trial (Første gangen var i 95 Trandum).
Sportslig la vi fortsatt mange mil bak våre nordiske naboer, vi vant en klasse og det var Tom Knigge i Original, ellers så tror jeg ikke vi hadde noen på pallen i noen andre klasser.... Svenskene vant både modifisert og Proto...
Bildet er av Torger Johansen og Femmern, dette var et velkjent syn på trialkonkurranser på 90 tallet, jeg er ganske sikker på at dette var den siste trial konkurransen Torger kjørte....
Tommy Olsen
tommy @ pirate4x4.no
Dette bildet er av Arne Johannessen, med Lightfoot, bilen ble det stadig mindre karroseri på...
tipper dette er fra Speed Trial på Magnor i 2000
![]()
Tommy Olsen
tommy @ pirate4x4.no
noen som har bilder i fra midten på 80 tallet på trandum?
Last edited by fullgass; 01-10-2010 at 14:10.
patrol y60, 4,5" heving, 37"
youtube`n
RegNr: PN51638
KJØRETØYDATA
Kjøretøy: TOYOTA HILUX 4WD RN36L-KRW
Understellsnummer: RN3600900289
Typegodkjenningsnummer: 00600011980
Årsmodell: 1980
Førstegangsreg.:
Førstegangsreg. i Norge: 19800514
Avregistreringsdato: 20010709
Importert: N
Fra Understellsnummer:
Karosseritype:
Kjøretøygruppe: LB
Farge:
MOTORDATA
Drivstoff: Bensin
Motorkode:
avskiltet i 2001. Så det spørs vel om den finnes noe mere.
Den Hilux'n har jeg hatt. Kjøpte den av en kar her i Oslo i 1998 eller noe, da var den svart matt og litt shabby. Parkerte ved siden av container'n på jobben, demontert og kastet alt jeg klarte og skru av karosseriet og bestillte dette nytt. Plansidene ble rettet og etter litt jobb var bilen lakkert fin og blå. Nye skjermer, panser, dører, panser, grill med lykter, dørhåndtak, emblem og frontrute. Monterte også inn en 4Y motor og 5trinns kasse og nyere aksler. Satt også på noen 33" med blanke felger. Tok turen til Bgnor og kjøpte Arb foran og bak og 5.29 giringer. Der blei jeg kjent med Hoeler'n.
Stolt over min nyoppussa Hilux fyker jeg ned på Eukontroll og får mangellapp på heving, hjul, slakk i dørhengsler osv.. Skuffa over denne dustette mangellappen ble det ny tur til Hoeler'n der jeg kjøpte hans gamle 36" pluss mer heving. Nå skulle kjerra brukes i skogen..
Og det ble den til gangs, Jeg og Hoel hadde hver vår Hilux og det ble noen gode runder i Nord Odal'n og Kongsvinger med "klarer ikke følge meg" leken... Etterhvert ble kjerra rett og slett brukt opp så Arb'ene ble demontert og resten solgt til en kar i Stange tror jeg. Er ganske sikker på at denne bilen ikke eksisterer den dag i dag...
Legger ved ett bilde ifra Kongsvinger...
![]() |
![]() |
![]() |
Bookmarks