Results 1 to 12 of 12

Thread: How to: Håndgass

  1. #1
    let's wheel! ShuDuck's Avatar
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Telemark
    Posts
    4,596

    Default How to: Håndgass

    Det hender en har en fot for lite i teknisk vanskelig situasjoner, så å kunne ha en fot på bremsen så er håndgass utrolig kjekt. Fungerer også super til å oppjustere tomgangen noen hundre rpm, slik at man kan smyge seg over hindre på 800rpm uten å kvele bilen. Andre fordeler er om en har forgasser med manuell choke så kan en justere tomgangen når den er kald

    Fant en girhendel på en gammel sykkel på låven. Pussa og smurte den opp. Er mange varianter av disse i plast osv.
    Kutta til ei gummislange for å få stramma den fast på girstanga
    Name:  DSC00200.jpg
Views: 788
Size:  46.8 KB

    Gjeng opp et hull under dashbordet og fest vaieren. Jeg laga meg en slik
    Name:  DSC00202.jpg
Views: 659
Size:  36.7 KB


    vaieren festes i toppen av gasspedalen, der den orginale sitter
    Name:  DSC00203.jpg
Views: 660
Size:  61.0 KB

    ferdig
    Name:  DSC00204.jpg
Views: 696
Size:  73.3 KB
    Name:  DSC00205.jpg
Views: 905
Size:  62.3 KB
    Last edited by ShuDuck; 12-14-2008 at 20:50.
    wut?

  2. #2
    Modified
    Join Date
    Jun 2007
    Location
    Eydehavn, The beach
    Posts
    582

    Default

    Men hvordan gjorde du det i motorrommet, hvordan ble det festet der?

  3. #3
    Sandblaster Blesvik's Avatar
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Норвегия
    Posts
    4,218

    Default

    Jeg brukte en bremsehendel fra tråsykkel på girstanga.
    Funket veldig bra!
    Pål Blesvik
    46943034

  4. #4
    Sandblaster Blesvik's Avatar
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Норвегия
    Posts
    4,218

    Default

    Men jeg brukte den til å gi gass de gangene jeg brukte både brems og clutch, den forenklet bakkestart i terrenget veldig
    Turtallet datt tilbake til tomgang når jeg slapp hendelen.
    Pål Blesvik
    46943034

  5. #5
    let's wheel! ShuDuck's Avatar
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Telemark
    Posts
    4,596

    Default

    Quote Originally Posted by supervitara View Post
    Men hvordan gjorde du det i motorrommet, hvordan ble det festet der?
    festet den på gasspedalen, i rød ring
    Attached Images Attached Images  
    wut?

  6. #6
    let's wheel! ShuDuck's Avatar
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Telemark
    Posts
    4,596

    Default

    Quote Originally Posted by RockStar View Post
    Men jeg brukte den til å gi gass de gangene jeg brukte både brems og clutch, den forenklet bakkestart i terrenget veldig
    Turtallet datt tilbake til tomgang når jeg slapp hendelen.
    En bedre løsning når en kjører konkurranse, og har nok motor med evt. automat men med ikke så mye motor og manuell så er det kjekt å kunne låse gassen der man vil
    wut?

  7. #7
    Rett til himmels Kaare's Avatar
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Ski, Norway
    Posts
    1,727

    Default

    Quote Originally Posted by RockStar View Post
    Men jeg brukte den til å gi gass de gangene jeg brukte både brems og clutch, den forenklet bakkestart i terrenget veldig
    Turtallet datt tilbake til tomgang når jeg slapp hendelen.
    Kunne du ikke da like gjerne brukt håndbrekket?

  8. #8
    Avdanka biltrialfører Tommy's Avatar
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Froland
    Posts
    9,866

    Default

    ofte dårlig med brekk på disse trialbilene....
    Tommy Olsen
    tlf: 94141987
    tommy @ pirate4x4.no

  9. #9
    Sandblaster Blesvik's Avatar
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Норвегия
    Posts
    4,218

    Default

    Quote Originally Posted by Kaare View Post
    Kunne du ikke da like gjerne brukt håndbrekket?
    Jeg slipper aldri girstanga (har rattkule) for der sitter knappene til sperrene.
    Derfor brukte jeg ikke brekket.
    Hadde hydraulisk håndbrekk.
    Pål Blesvik
    46943034

  10. #10
    Rett til himmels Kaare's Avatar
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Ski, Norway
    Posts
    1,727

    Default

    Quote Originally Posted by Tommy View Post
    ofte dårlig med brekk på disse trialbilene....
    Quote Originally Posted by RockStar View Post
    Jeg slipper aldri girstanga (har rattkule) for der sitter knappene til sperrene.
    Derfor brukte jeg ikke brekket.
    Hadde hydraulisk håndbrekk.
    OK - da forstår jeg mer. Max kontroll og minst mulig plunder og heft

  11. #11
    Moderator
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Bardufoss
    Posts
    478

    Default

    Shu, du har rett og slett laga en primitiv cruise-control
    I'm a TREK'er!
    zuki @ pirate4x4.no
    Now 1WD...

  12. #12
    let's wheel! ShuDuck's Avatar
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Telemark
    Posts
    4,596

    Default

    hehe, hadde det bare eksistert rett nok vei her til at det var brukelig til det så
    wut?

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •