Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 28

Thread: Jimmi A's Turbo Zuki

  1. #1
    Modified Palle's Avatar
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Denmark
    Posts
    551

    Default Jimmi A's Turbo Zuki

    Her tror jeg snart der kommer nogle billeder og reportager omkring en Suzuki SJ413turbo intercooler

    Den består af en Samurai ramme, standard motor, med hjemmelavet sintermetal clutch, hjemmelavet manifolde(både ind og ud), intercooler, turbo fra en PSA 2,5TDI motor, megasquirt efi med EDIS tænding.
    Men må indrømme, at vi måske ikke er helt så flittige til, at få taget billeder, når nu klaveret spiller, som man burde være, eller jeg er ikke

    Jeg har foreksempel ingen at lægge ud endnu, så jeg låner lige JT's

    Men jeg kan da lige nævne, at vi har snart kørt 500km rundt i kommunen, med en bærbar i skødet for, at køre den ind, og det er bestemt ikke kedeligt

    Faktisk så har Jimmi lige sat mig af efter, vi har været ude og justere, resultatet er ved at være ok.
    Vi har leget lidt med Cranking/coldstart enrichment og Accel enrichment i aften, så nu koldstarter den ganske fornuftigt, og den tager den gassen uden udsættere, så mon ikke det skal lykkes på et tidspunkt

    Som sagt der kommer mere, ligesom Jimmi har nogle byggebilleder, vi hellere må lægge ud.

    P.S: Da han kørte herfra for lidt siden, stod jeg lige og tænkte at vi meget snart, skal få lavet en video af den under acceleration For DET lyder bare godt
    Attached Images Attached Images   
    Venlig hilsen
    Palle
    http://www.spirillenracing.dk

  2. #2
    Avdanka biltrialfører Tommy's Avatar
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Froland
    Posts
    9,867

    Default

    tøft som fy... hvor mange hk tror du at det er i den...
    Tommy Olsen
    tlf: 94141987
    tommy @ pirate4x4.no

  3. #3
    Modified Palle's Avatar
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Denmark
    Posts
    551

    Default

    Jeg vil gætte på, at den har 110-115hk og et rigtig godt moment, den kan sagtens presses meget mere, men det er ikke nødvendigt, da den trækker helt fint som det er nu

    Glemte forresten at skrive portet top på listen over ændringer(sikkert ikke det eneste jeg har glemt)
    Venlig hilsen
    Palle
    http://www.spirillenracing.dk

  4. #4
    Original
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    STORD
    Posts
    10

    Default

    Quote Originally Posted by Palle View Post
    Jeg vil gætte på, at den har 110-115hk og et rigtig godt moment, den kan sagtens presses meget mere, men det er ikke nødvendigt, da den trækker helt fint som det er nu

    Glemte forresten at skrive portet top på listen over ændringer(sikkert ikke det eneste jeg har glemt)
    Stilig ...hvordan fikk du til innsprøytningen og tenning?
    hvor ligger senoren på tenninga?

    Her er min 413 med turbo :)
    http://s61.photobucket.com/albums/h5...t=b9d74454.jpg

  5. #5
    Mr. J4 landcruiser DK krüger's Avatar
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Horsens, Danmark
    Posts
    496

    Default

    her er hans åbne værksted hvor det hele er bygget

    bemærk det fine "fuel drop" til patienten
    Attached Images Attached Images   

  6. #6
    Original
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Horsens DK
    Posts
    30

    Default

    her er lidt flere billeder fra fremstillingen trigger hjulet er fra en BMW
    60-2, føleren er fra en alfa, dyser fra en citroeen xantia 2,0 16v, gasspjæld også citroeen, tændspole fra opel corsa, bosch tomgangs regulator, turbo fra fiat ducato 2,5td, intercooler fra en nissan silvia
    Attached Images Attached Images              
    Last edited by Jimmi A; 12-06-2008 at 20:38.

  7. #7
    Dieseldyr Bergum's Avatar
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Kristiansand, Norway, Norway
    Posts
    3,136

    Default

    Pent, meget pent....
    http://www.b4x4.no
    Bjarne Bergum 9012 3748
    Suzuki Samurai 1,9td

  8. #8
    Original
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    STORD
    Posts
    10

    Default

    Quote Originally Posted by Jimmi A View Post
    her er lidt flere billeder fra fremstillingen trigger hjulet er fra en BMW
    60-2, føleren er fra en alfa, dyser fra en citroeen xantia 2,0 16v, gasspjæld også citroeen, tændspole fra opel corsa, bosch tomgangs regulator, turbo fra fiat ducato 2,5td, intercooler fra en nissan silvia
    Ser ut som det er noe kvasse kanter på der du har freset ut ved ventilene....problemene man kan få ved å ha kvasse kanter inni toppen er at det er den første plasssen der det blir veeeeldig varmt.
    Fikk tips fra ei bok om porting av topper at alle kanter må rundes/slipes butte.

    Men dette vet du sikker....dette er ett rått prosjekt :)
    Likte spesielt manifiolden din
    Trur jeg må kopiere den hvist det er greit

  9. #9
    skrukæll sven's Avatar
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Den røde by'n
    Posts
    2,100

    Default

    Dysene er løst på samme måten vi har gjort på den gule vår....

    Bare vær litt OBS på at det fort kan bli litt lite gods inn imot vippearmsgalleriet.... så hullet til dysene kan ikke være alt for stort...


    Hvor mye har dere dekomprimert ved å maskinere slik dere har gjort i forbrenningskammeret i toppen?

  10. #10
    Original
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Horsens DK
    Posts
    30

    Default

    Hvor mye har dere dekomprimert ved å maskinere slik dere har gjort i forbrenningskammeret i toppen?[/QUOTE]

    jeg tror ikke kompressions forholdet er ændret noget særligt, da jeg har planet topstykket ca. ½ mm

    jeg har udskiftet wastegate aktuatoren med en fra en volvo, så den lader 0,5 bar og det går fint uden tændingsbanken
    Last edited by Jimmi A; 12-08-2008 at 21:17.

  11. #11
    Moderator
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Bardufoss
    Posts
    478

    Default

    Knallbra prosjekt! Går sikkert bra den der...
    I'm a TREK'er!
    zuki @ pirate4x4.no
    Now 1WD...

  12. #12
    Modified Palle's Avatar
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Denmark
    Posts
    551

    Default

    Tillykke med den fine titel Jimmi
    Venlig hilsen
    Palle
    http://www.spirillenracing.dk

  13. #13
    Avdanka biltrialfører Tommy's Avatar
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Froland
    Posts
    9,867

    Default

    Jeeps Jimmy... velfortjent og masse kreditt for jobben du har gjort og dokumentert..

    Er det forresten greit om jeg flytter denne tråden over til prosjektene...
    Tommy Olsen
    tlf: 94141987
    tommy @ pirate4x4.no

  14. #14
    Original
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Horsens DK
    Posts
    30

    Default

    tak

    ja, det er iorden at du flytter den over til projekter

  15. #15
    Modified
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Tromsø
    Posts
    658

    Default

    Imponerende
    Got mud?

  16. #16
    let's wheel! ShuDuck's Avatar
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Telemark
    Posts
    4,596

    Default

    Hva med en video? Veldig tøft prosjekt
    wut?

  17. #17
    Modified Palle's Avatar
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Denmark
    Posts
    551

    Default

    Quote Originally Posted by ShuDuck View Post
    Hva med en video? Veldig tøft prosjekt
    JA!
    Jimmi det må vi lave, evt. sammen med den sidste indkøring.
    Venlig hilsen
    Palle
    http://www.spirillenracing.dk

  18. #18
    Original
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Horsens DK
    Posts
    30

    Default

    ja, jeg tror jeg vil prøve at montere den originale wastegate
    aktuator, den åbner først ved 0,8bar, hvis den ikke
    tændingsbanker

  19. #19
    Modified Palle's Avatar
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Denmark
    Posts
    551

    Default Rullefelt udskrift.



    Aldrig over 0.53 bar i ladetryk
    Attached Images Attached Images  
    Last edited by Palle; 05-18-2009 at 20:25.
    Venlig hilsen
    Palle
    http://www.spirillenracing.dk

  20. #20
    Modified Palle's Avatar
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Denmark
    Posts
    551

    Default

    Her er sekvensen på video:



    Eller link:http://www.youtube.com/watch?v=nt_VgvFTXuY


    Forresten så var sluthastigheden 196km/t
    Last edited by Bergum; 05-18-2009 at 14:24. Reason: Fikset link
    Venlig hilsen
    Palle
    http://www.spirillenracing.dk

  21. #21
    let's wheel! ShuDuck's Avatar
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Telemark
    Posts
    4,596

    Default

    118hk er ikke dårlig, veldig bra
    wut?

  22. #22
    Modified Palle's Avatar
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Denmark
    Posts
    551

    Default

    Quote Originally Posted by ShuDuck View Post
    118hk er ikke dårlig, veldig bra
    Nej det er faktisk fint, men jeg er mest imponeret over den "flade" kurve hele vejen op til maks.
    Venlig hilsen
    Palle
    http://www.spirillenracing.dk

  23. #23
    jan terje
    Gjest

    Default

    Quote Originally Posted by Palle View Post
    Her er sekvensen på video:



    Eller link:http://www.youtube.com/watch?v=nt_VgvFTXuY


    Forresten så var sluthastigheden 196km/t
    Er det Torkild & Krugers danseorkester vi hører i bakgrunden? Synes å dra kjensel på en av deres mange slagere.

  24. #24
    Modified Palle's Avatar
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Denmark
    Posts
    551

    Default

    Quote Originally Posted by jan terje View Post
    Er det Torkild & Krugers danseorkester vi hører i bakgrunden? Synes å dra kjensel på en av deres mange slagere.
    Næsten!

    Det er den melodi Krüger fodrer høns til og Thorkild plukker æbler til
    Venlig hilsen
    Palle
    http://www.spirillenracing.dk

  25. #25
    skrukæll sven's Avatar
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Den røde by'n
    Posts
    2,100

    Default

    men er 118 hk og 170 Nm effekt og moment på hjula? eller er det regnet inn tap i aksel og tranfer og gearbox?

    uansett er det supre tall på en 1300 suzukimotor...

Page 1 of 2 12 LastLast

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •