Results 1 to 18 of 18

Thread: Cummins trimming

Natural born looser Noclass's Avatar

Default Cummins trimming

Kom med innspill og erfaringer...
    Stein Rui
    90849036

On the internet you can be anything you want.
    It’s strange that so many people choose to be stupid

You wanker Mad Max's Avatar

Modified

Default Smarty programvare nedlasting?

Er det noen med 2.gen (98.5-02) Cummins Ram som har prøvd å oppgradere programvare på sin Smarty Catcher? Jeg har en ca 2år gammel Smarty(versjon S02)....ser nå at madselectronics har kommet med en ny og bedre programvare S03 : http://www.madselectronics.com/DownloadS03A.html .Det står en forklaring på deres web side,men er ingen PC ekspert så tips motas med takk:)

Original

Jeg har oppdatert min Smarty, gikk helt fint det, bare å følge anvisningene på nettet. Jeg har en av de 01,5 som slet med ujevn effektkurve, og fixen som Marco kom med var mye bedre :)
    --
    2001,5 Dodge Ram 2500 4x4, litt justert :rolleyes:

Modified

Okay da får jeg prøve..egentlig på tide Marco kom med en oppgradert programvare på 24v ISB gen.2, ser ut til han prioriterer mest gen3 å oppover ...Merker du noe forskjell etter S-03 versonen???.Har lest på mange forum at catcher#1 fuel saver gir betraktelig mindre dieselforbruk en den gamle versonen.Marco skulle også komme med en ny programvare på 650rpm tomgang som han ser ut til å ha glemt
    Last edited by Å.H; 10-21-2008 at 16:38.

Hva er å foretrekke her? Alle har vel hver sin mening, men jeg har kikket litt på den Edge Juice med Attitude (monitor) Er det andre løsninger der en får monitor inne i bilen? Ser flere prater om Smarty? Er den bedre?

mvh

Og hvor anbefaler dere å handle?

Modified

Jeg har en TST pm3 boks med fjernkontroll og Smarty i tilegg,men effektmessig er TST`n overlegen i forhold til Smarty`n,men med de i kombinasjon funker Cummins`n noe jævlig..TST`n gir ca samme effekt som Edge juice`n,men skulla jeg handlet en ny en så har jeg godt for denne : http://www.quadzillapower.com/produc...ine_98-02.html som jeg har lest mye posetivt om og da får du alt i et.Hvor det lønner seg å handle er jeg ikke sikker på...du får søke litt på nett for billigst frakt og pris.Jeg har en gen2 99modell.
    Last edited by Å.H; 10-21-2008 at 16:41.

Standard

tenkte påå kjøpe en slik boks. Men ka med gir kassa? tåler den det??

Modified

Quote Originally Posted by Remyota View Post
    tenkte påå kjøpe en slik boks. Men ka med gir kassa? tåler den det??
    Automatkasse, ekstra fødepumpe m/manometer (Fass/BD e.l) må/bør oppgraderes før en slik boks monteres.
    Last edited by Å.H; 10-21-2008 at 18:26.

Modified

Quote Originally Posted by Remyota View Post
    va det denne du mente? kor man gjør det. å ka koster de?

Jeg mente Quadzilla Adrenaline som jeg linket til...monterings anvisning ligger i linken.Den koster 699$

Standard

kor kan man kjøpe det til gir kassa?? blir å bestille den quadzilla.

Hobbybonde Vier's Avatar

Er det nok å trimme disse girkassene elektronisk? Eller snakker vi om 20-30k i ombygging?
    "Litt" skeptisk til nyere Mopar-kasser... ihvertfall med så mye dreiemoment som kan tas ut av disse motorene.
    Øystein Vierdal
    KNA Haugaland Offroaders

Modified

Har aldrig åpnet en mopar automatkasse 47RE eller hva de heter..har manuell NV 4500 i min heldigvis,men jeg har oppgradert clutch på clutch til Luk cerametallic 13" som skal holde 550hk/1100ft.lb som også begynner å slippe så vitt etter 2 års brutalt bruk på full effekt. mener dem fleste monterer annen converter,lameller og ventilhus.veldig greit å studere litt på dodge forum i statene først på hva som er anbefalt av produkt http://www.dieseltruckresource.com/ ,men jeg handler en del fra summitracing som går veldig greit..http://store.summitracing.com/egnsea...=KeywordSearch
    Last edited by Å.H; 10-21-2008 at 21:11.

Hvor i vårt langstrakte land er det mulig å få preppa automatkassene våre da? Hva blir gjort og hvilken pris snakker vi?

Modified

fant en heftig dieselram her: 11:1 i komp 109psi(7.5bar)i ladetrykk som utvikler 1300hk/2140lb-ft(2889NM): http://www.dieselpowermag.com/featur...ins/index.html
    Last edited by Å.H; 11-06-2008 at 18:23.

Original
    Quote Originally Posted by the Merg
    Move along, nothing to screw here...

Bookmarks