Page 1 of 26 12311 ... LastLast
Results 1 to 25 of 639

Thread: Vegard's ''BESTEMOR'' & HILUX garasje, nå også bj70

Promodified

Default Vegard's ''BESTEMOR'' & HILUX garasje, nå også bj70

var å henta meg bil i helga:

Utstyr: Safari snorkel, ARB luftsperr foran og bak, bare bak er montert.
    Turbo og stor intercooler, 3' eksos, 35x12,5-15 BF mud på 8x15' på alu felg, 4stk 4cm alu spacere med muttere, 16/35-15 super swamper boggere på 10x15 gul lakkerte white spoke felger, 4 stk 35' løse eldre dekk hvor ett er litt ødelagt, orginale dekk og felger, old man emu fjærer foran og dempere foran og bak, seter foran er byttet ut med noen bedre,
    Deler skiftet:
    Tank og påfyllingsrør, handbremswire, br sko bak, kryss i mellomaksel til foraksel, hjullager vsf, alle lykter er nye, varmeapparat radiator i dashbord, bremse caliper hsf, div simmerringer på motor, gir og aksler.

er et relativt stor rustprosjekt, men med god hjelp så satser jeg på at den er på veien snart. litt kjedelig at det er elgjakt så jeg ikke kan få testa den i skogen.

planene fremover er: fikse rust og div mangler på eu-kontroll, fikse litt opp inni med ledninger og diverse til kompressoren(mulgens prøve å finne en annen plassering)sveise rust, få tak i omformer(inverter?) til 12v så jeg kan koble den til bilens batterier, fikse strøm til cd-spilleren, få på kufangeren og noen ekstralys,koble til arbeidslysa på taket. prøve å få tak i gangstercap, sveise rust,få på noen hevesjakler,montere arb forran og eh nevnte jeg rust.++ får se hvordan tid og kunskaper strekker til etterhvert.
    Last edited by vegsir; 12-15-2011 at 20:05.
    Landcruiser hj60 : ''BESTEMOR'' 37''
    Hilux mk3 37''AT:shaking:
    http://pirate4x4.no/forum/showthread.php?t=18537Thefinger
    '' i got your jeep thing, now it burn's when i pee pee''
    Vegsir: ''Bruker sin TLC på en måte som imponerer noen og gir kuldegysninger til andre.''

Fotograf knixen's Avatar

tøff bil!!! Mye gromt utstyr på den også! Grattis!!!
    used to have a runner...

"I used to go missing quite a lot... Miss Canada, Miss United Kingdom, Miss World." —British soccer bad boy George Best

Promodified

Quote Originally Posted by knixen View Post
    tøff bil!!! Mye gromt utstyr på den også! Grattis!!!
    jo takk langt igjen til 4runneren din da
    Vegsir: ''Bruker sin TLC på en måte som imponerer noen og gir kuldegysninger til andre.''

Fotograf knixen's Avatar

Quote Originally Posted by vegsir View Post
    jo takk langt igjen til 4runneren din da
    Neida, ingenting du ikke tar igjen iløpet av vinteren
    used to have a runner...

"I used to go missing quite a lot... Miss Canada, Miss United Kingdom, Miss World." —British soccer bad boy George Best

Modified

Detta skal nok bli så bra atte Vegard Er enflott bil du har fått deg, vis ser bort ifra ehhh...rusta Men ikke så galt som jeg forventa egentlig, er jo en gammel bil

Grattis

Modified

så jo riktig tøff ut den, veldig mye dyre fine deler på den, du er forøvrig velkommen til forumet på nlck.no der er det veldig mye kompetanse om disse bilene

Promodified

Quote Originally Posted by knut e View Post
    så jo riktig tøff ut den, veldig mye dyre fine deler på den, du er forøvrig velkommen til forumet på nlck.no der er det veldig mye kompetanse om disse bilene
    takker meldte meg inn der her om dagen, har bare ikke kommet noe lengre enn å lese der ennå

Quote Originally Posted by supervitara View Post
    Detta skal nok bli så bra atte Vegard Er enflott bil du har fått deg, vis ser bort ifra ehhh...rusta Men ikke så galt som jeg forventa egentlig, er jo en gammel bil

Grattis
    nei blir nok bra etterhvert

Quote Originally Posted by knixen View Post
    Neida, ingenting du ikke tar igjen iløpet av vinteren
    eller kanskje aldri

Standard

Grattis med ny bil. Mye bra deler på den også, bortsett fra Bogger'erne, som du bør kvitte deg med snarest. Jeg kan være grei og overta de for en billig penge, så får jeg prøve og få brukt de hvis 75'en skal draes veldig langt ut i driten..
    "I UNDERSTAND THE JEEP THING, THATS WHY I DRIVE A TOYOTA"

Promodified

Quote Originally Posted by Gi Gass View Post
    Grattis med ny bil. Mye bra deler på den også, bortsett fra Bogger'erne, som du bør kvitte deg med snarest. Jeg kan være grei og overta de for en billig penge, så får jeg prøve og få brukt de hvis 75'en skal draes veldig langt ut i driten..
    takker
    je jeg vet er bare noe dritt dekk, men siden ingen vil ha de så tenkte jeg å lage hagebord av de

Standard

takker
    je jeg vet er bare noe dritt dekk, men siden ingen vil ha de så tenkte jeg å lage hagebord av de
    Kommer gjerne på hageparty, med 3 kompiser, og skjenker verten...
    "I UNDERSTAND THE JEEP THING, THATS WHY I DRIVE A TOYOTA"

Modified

De dekka skulle du vel donere til sukiene Var ihvertfall sånn jeg forstod dethehe...

Promodified

Quote Originally Posted by Gi Gass View Post
    Kommer gjerne på hageparty, med 3 kompiser, og skjenker verten...
    ja bare å komme det vettu men mamma passer på bare så det er sagt

De dekka skulle du vel donere til sukiene Var ihvertfall sånn jeg forstod dethehe...
    suzukien??? har vel kanskje sagt til konå di at ho kan få lov til å låne de, men tror jeg ombestemte meg siden ho ikke ville kjøre oss til byen

fant forresten et sånn firkantrør i dag, så trenger et til så kan jeg/esben begynne å sveise. var også en som kikka litt på eu-feila, og mente det at endel av de kunne jeg bare drite i tuta funka også litt i dag forresten. sto i en litt merkelig stilling i skogen og så funka den plutselig så er dårlig kontakt en plass.

men lurer fryktelig på en ting for dere som har peiling på turbo. på turoben sitter det et stag som skal være kobla til wastegaten, men det er knekt gjør det noe?

Promodified

bilde av den turbosak tingen. den med rød ring rundt er knekt

Promodified

Den er jo _litt_ viktig da, staget til wastegate'en

Tøff HJ60.
    Boggerne ser tøffe ut, utvilsomt
    Mikael Berberg - KNA Telemark
    Tlf: 40634552

Modified

Kan vi ikkebare fikse den wastegate tingen din da vegard? Jeg og esben må ta oss en tur henn en dag, å se på deg jobbe Da har du vel pepsi'n klar regner jeg med

Hviken dim ble det på firkantrøra

Promodified

Quote Originally Posted by Mikael View Post
    Den er jo _litt_ viktig da, staget til wastegate'en

Tøff HJ60.
    Boggerne ser tøffe ut, utvilsomt
    ja har en mistanke om det er liksom derfor jeg spør om det kan gjøre skade lurer på å prøve å lime den med stålepoksy. men får vel først prøve å få den av og se om den er grei å få ut.

ja de er tøffe de, men må nok ha høyere bil skal det funke ordentlig. det subber bare med de bf dekka når den flekser bittelitt.

Kan vi ikkebare fikse den wastegate tingen din da vegard? Jeg og esben må ta oss en tur henn en dag, å se på deg jobbe Da har du vel pepsi'n klar regner jeg med

Hviken dim ble det på firkantrøra
    joda den må fikses etterhvert den, prøver bare å finne ut hvordan. nei nei du har missforstått dere må komme å fortelle meg åssen jeg skal gjøre ting. og hjelpe meg litt igang så jeg klarer resten selv. bare si ifra i god tid før så skal jeg hive en flaske i frysa å ta me opp

blei 8x8 fant et i bua, men trenger et til(ta en tur i boden din å hente ja!) må bøye ut restene etter kanalen litt så tenkte jeg litt på å sveise den fast i det. men dere må komme i morra å se

satte forresten CB(en venn av meg) i gang med å slipe rust på kufangeren. han sto der å holdt på et par timer mens jeg slipte litt på bilen og malte på litt hammerlite her og der. før vi fant ut at jeg heller tar å sandblåser den.

ps VIKTIG INFORMASJON!

ikke hell tynner i isoporbegre
    Last edited by vegsir; 10-09-2008 at 22:02.

Modified

Joda, du kan vel låne det røret jeg har stående. Men har planer for det, så må ha et nytt et, men ikke sånn bråhast Så det går nok så greit atte...Men er det langt nok?

Vi får prøve å få tatt en tur i morra kveld ja, skal snakke med "kjellermannen"

Og de bogger'ne er ubrukelige på din bil vettu, hadde gjort seg mye bedre på konebilen

Har du mø-fangern skrevet inn i vognkortet?

Promodified

Joda, du kan vel låne det røret jeg har stående. Men har planer for det, så må ha et nytt et, men ikke sånn bråhast Så det går nok så greit atte...Men er det langt nok?

Vi får prøve å få tatt en tur i morra kveld ja, skal snakke med "kjellermannen"

Og de bogger'ne er ubrukelige på din bil vettu, hadde gjort seg mye bedre på konebilen

Har du mø-fangern skrevet inn i vognkortet?
    har stållager så det går nok greit får bare bort dit å hente meg et. ja for tror jeg ikke kan ha det lengre frem enn til der fremskjermen begynner, for der er jo festet til fremskjermen.

jaja jeg vet. skal nok få heva bilen litt etterhvert.

nei er nok desverre ikke noe kufanger, i vognkortet.

Promodified

ja har en mistanke om det er liksom derfor jeg spør om det kan gjøre skade lurer på å prøve å lime den med stålepoksy. men får vel først prøve å få den av og se om den er grei å få ut.
    Er litt viktig at den har samme lengde som før, ellers vil du kanskje få en liten variasjon i ladetrykket ditt.
    Jeg tror jeg ville satsa på å få tak i et nytt ( eller annet et )..
    Mikael Berberg - KNA Telemark
    Tlf: 40634552

Promodified

Quote Originally Posted by Mikael View Post
    Er litt viktig at den har samme lengde som før, ellers vil du kanskje få en liten variasjon i ladetrykket ditt.
    Jeg tror jeg ville satsa på å få tak i et nytt ( eller annet et )..
    om jeg limer så blir det jo likt som før bare jeg finner spora der den knakk.om den kommer en mm lengre ut eller ikke kan jeg ikke se at gjør noe. men takk for tipset

Avdanka biltrialfører Tommy's Avatar

Kult og se flere 60er i distriktet, uten tvil en tøffing... kunne vært gøy å sett den live... hvordan går det med rustsveisinga... har masse som må taes på min også....
    Tommy Olsen
    tlf: 94141987
    tommy @ pirate4x4.no

jan terje
    Gjest

Du har sett den live Tommy... Den var på Evje når vi var der. Bilen er tøff, har sett den flere ganger-den har også gjestet Sokndal. Håper du får mye glede av den, men er litt forundret over att den ble solgt. Han var veldig entusiastisk over bilen forrige eier.

Promodified

Noen bilder av den fra Evje juni 2oo7
    Attached Images Attached Images     

Promodified

Quote Originally Posted by Tommy View Post
    Kult og se flere 60er i distriktet, uten tvil en tøffing... kunne vært gøy å sett den live... hvordan går det med rustsveisinga... har masse som må taes på min også....
    takker. er det du som har den blåe med sjefspiraten som kjører litt i tvedestrand? kommer til å se meg der i hvertfall når jeg får den gjennom eu.og så må jeg vel opp å hente noen klistremerker å ha på bilen. rustsveisinga går det dårlig med. skal prøve meg litt frem idag å se om jeg får sveisa på et firkantrør.

Quote Originally Posted by jan terje View Post
    Du har sett den live Tommy... Den var på Evje når vi var der. Bilen er tøff, har sett den flere ganger-den har også gjestet Sokndal. Håper du får mye glede av den, men er litt forundret over att den ble solgt. Han var veldig entusiastisk over bilen forrige eier.
    hadde egentlig ikke lyst på hj60, synes de var for svære og ikke så pene. men han overtalte meg med utstyret som fulgte med. og jo mere jeg ser på den og kjører jo bedre liker jeg den
    når den var der, la du merke til om den subba i når den fleksa og svingte forran da?

slik han forklarte meg så var det blitt så lite miljø der han bodde. og han var ikke så gira på å kjøre lange avstander for å kjøre. bytta den i bmwen min. lurer på om han snakka om å prøve seg på drifting.

Quote Originally Posted by arctic View Post
    Noen bilder av den fra Evje juni 2oo7
    se der ja. bilen er blitt skikkelig brukt å ja. må bare komme med flere bilder hvis dere har!

Avdanka biltrialfører Tommy's Avatar

Hva slags pris var det på denne, jepp, jeg som kjører den mørke blå 61eren...
    Tommy Olsen
    tlf: 94141987
    tommy @ pirate4x4.no

Page 1 of 26 12311 ... LastLast

Bookmarks