Dekk, dekktrykk og kjørestil har mest å si. Punkt en: Unngå hjulspinn...
Sperrer er noe du ikke bruker før du virkelig sitter der. Dvs ikke noe for veibruk.
![]() |
![]() |
|
![]() |
|
Dekk, dekktrykk og kjørestil har mest å si. Punkt en: Unngå hjulspinn...
Sperrer er noe du ikke bruker før du virkelig sitter der. Dvs ikke noe for veibruk.
Ja det med rammen er nok ikke så dumt. Intercooler og turbotrykk får vente. Jeg har ikke behov av noe mere motoreffekt, og den har et voldsomt forbruk allerede :p Jeg kjører bare etter fartsgrensen og drar små tilhengere med snøscootere på. Oljebytte på akslinger og gir er ikke en dom ide, samt felger og dekk. EGR-ventilen, hvor er den? Regner med det kommer en detaljert forklaring på hvordan man blokkerer EGR'en i din garasje snart, siden du skulle ta for deg motoren nå ;-)
Jeg har akkurat nå på noen gamle (harde) vinterdekk med ekstra varebilpigg i. Dimensjon på dekkene er bare 205/80-16". Har du noe ca trykk jeg brude ha i disse hjulene? Jeg er ikke bare på veien heller. Men slik som det er nå tørr jeg nesten ikke svinge av på en utkjørsel med alt fra 25cm og oppover med sørpe eller snø, for da sitter jeg stuck! Jeg har jo sett klipp fra youtube på disse bilene kjører i snø helt opp til panseret og bare brøyter seg vei. Men det er nok veldig mye løs snø inne i bilde. Kanskje veldig bra dekk, sperrer å oppjustert å full gass!
Last edited by sinnsyk; 02-02-2011 at 11:14.
Snowmobile & 4x4 !
Og vis noen lurer på om di skal justere ventilene på sin 2,8td. Så er det ikke nødvendig og tenke noe mere på det, det er hydrauliske løftere :-p
Tips om hvordan olje jeg burde bruke på?:
- Motor
- Akslinger
- Gir
Snowmobile & 4x4 !
fra haynes manualen:
![]()
Nå er det lenge siden jeg har vært innom her og har imellomtiden også avsluttet min tid som mod for Nissanforumet, men dere trenger da ikke gå helt i stå av den grunn?!
ja, lenge siden den karen har gitt lyd fra seg
Har du lagt nissan på hylla også?
Gærhølet 4x4 Klubben for uavhengige
NO BULLSHIT FOUNDATION
==< Support Your Local NEW D.O.R.K. >==
2 METER FANSKAP
Sant. Lagt på hylla for en stund, men kommer nok tilbake etterhvert. :-)
Har for mange offroadopplevelser igjen å oppleve til at det blir stuet helt bort i glemmekroken.
Imponert over at du har klart både hus og 2 biler samtidig!
Sent from my HTC Legend using Tapatalk
ja, det er vel helt normalt å ta pause fra hobbyer. Jeg har gjort det samme med MC nå. har solgt sykkelen, men kjenner jo at det hadde vært morsomt å hatt en stående klar til bruk. men ble bare for lite tid/bruk.
sliter litt med å få satt patrolen på veien nå for tiden. får rett og slett ikke satt av tid nå om dagene til å fullføre, har full sluttspurt på gammelhuset for å klargjøre for salg. må liksom fikse alle de småtingene man har utsatt.
Men det er jaggu bare småtteri igjen før bilen kan komme på veien, det blir moro tenker jeg..
Kjenner til den... Har satt istand og solgt 2 hus siden du var og hentet "Herbie". Er i full gang med totalrehab av hus #3, men denne gangen akter jeg å bli boende! (= det kommer, det kommer... ;-)
Når du omsider er klar med "Herbie", håper jeg inderlig at du tar den med til Lappland Trophy!!!
Jan: Herlig å se at du har fått liv i gamle monsteret igjen! Kjerra er jo udødelig!![]()
Fungerer godt, det ble 2. plass i Mudracet.
Gærhølet 4x4 Klubben for uavhengige
NO BULLSHIT FOUNDATION
==< Support Your Local NEW D.O.R.K. >==
2 METER FANSKAP
bare lurer, noen som vet im jeg kan sette frihjulsnav fra en patrol 160 på en Y60? passer de på akselen? er det evt noen som har 2 frihjulsnav liggende?
Jens Erik Klausen
Tlf: 40013703
Klausen Racing
Friløbsnav passer ikke fra y160 på y60.
Noen som vet av islandsbreddere eller lignende til patrol 160?
Alt av interesse, skader og mangler:)
Håper noen vet av noe....
http://pirate4x4.no/forum/showthread...rol-y60-hugges
bredderene her er det noe du kunne brukt? de har fungert ypperlig på min bil stive og gode samtidig som de tåler og bli presset inn. (de kommer ut igjen)
Nestleder NMK Kristiansand Offroad
Man bygger biler, de kjøpes ikke.
Skikkelig... Jeg som hadde planer om å bruke Patrol også for turbil nr. 2....
E
Var litt oppfriskende å lese gamle tråder her, så jeg legger inn ett bilde av en av de siste bilene vi har i garasjen nå, håper dere liker den , Patrol Y61 2008=9 mod 4,2l orgenal , på 46" bilen er kjørt ca 32000 km
Grom bil!
Snowmobile & 4x4 !
![]() |
![]() |
![]() |
Bookmarks