Dævven steike det va no en syk buss
vi veit kor fæstn blir i år da skjønne æ? haha :P
Å du Toro, du har itj sjangs i år læll du. Æ wska grus derre portalan dine så det ose i sommer![]()
![]() |
![]() |
|
![]() |
|
Dævven steike det va no en syk buss
vi veit kor fæstn blir i år da skjønne æ? haha :P
Å du Toro, du har itj sjangs i år læll du. Æ wska grus derre portalan dine så det ose i sommer![]()
Utkanten Offroaders NAF
tlf: 46837885
hahahahahahaha!!!! lille bjerk1 har ingen sjangs heller i årmen det e jo fint dokker har trua....
vært ut å lufta bila i dagstår væll klar på hengern te neste hælg allerede...
må flikke litt maling å sånn småting så er det bare å tut å kjør! Glæde mæ te 1 runde i TC
å som vanli vart kamerae glæmt hjæm...
![]()
Kålles farga vart det så du valgt da? Er det rosa![]()
I fjor honet vi alle bremsesylindrene på Hot Spider. På første cuprunde merket vi at bremsene tok ugjevnt, så i går demonterte vi alle bremsene, fire av dem var helt opprustet alerede!
Så om du har Volvoaksling med dårlig brems som ikke har vært honet i det heletatt, så vet du hvordan de ser ut!
![]()
Bjørn Michaelsen - bjorn@insaneracing.no
Insane Racing
YouTube: Armadi94
Website: InsaneRacing.no
Facebook: InsaneRacingTeam
Hm, hva kan være årsaken til det ?
Rart at det ruster så fort igjen..
Mikael Berberg - KNA Telemark
Tlf: 40634552
Har du tatt feil av springen og bremsevæska?![]()
Jeeps are bils, not båts!
Sylindrene var like rustne i fjor før de ble honet. Antar at honingen kun har tatt det ytterste laget av rusten. Ser for meg masse porer med rust i sylindrene rett etter honing. Bilen har stått mest ute i vinter og rusten har fått muligheten til å blomstre.
Det eneste som teller når det ser slik ut er vel noe nytt. Skulle ønske at jeg hadde montert skiver med en gang. Nå blir det bare masse ekstraarbeide og snart samme kostnaden som skiver i og med at jeg også har brukt penger på nye bånd og pakkninger.
Martin
De sylindrene koster vel bare ca 100 lappen for stykket.
Pål Blesvik
46943034
Åjøss.... takk skal du haJeepir har vært inspirasjonen, jeg har klødd meg fælt i huet for å finne ut åssen han får det til. Syns det begynner å hjelpe på meg nå, jeg er ingen fotograf når det gjelder utsnitt og sånt, men begynner å få kameraet til å virke som jeg vil det skal hvertfall
Speilrefleks og trial er vanskelig å kombinere dessverre... når jeg kjører selv altså.
Men tilbake til saken, bremsene dine. Det som er rart er at bremsevæske skal jo holde fuktighet borte, og så lenge systemet er tett tar det jo normalt flere år før den har trukket til seg fuktighet og trenger å skiftes. Derfor er det rart det har rusta, selv om den har stått hele vinteren.... ?
Jeeps are bils, not båts!
Så på bila di idag Toro når æ va å henta panseret t Vidar. Så bra ut altså
Tvile på at æ har sjangs t å ta dæ i år gitt, men bættre mæ æ ska gjør ALT æ kan for å få det t!!!!!!
hehe!!
Utkanten Offroaders NAF
tlf: 46837885
Jeg kjøpte fra ett firma i stavanger.
De har tydligvis steget noe, nå koster de 118kr til bak og 187kr til framme.
Sjekk HER
Pål Blesvik
46943034
Vil også tro at disse til 80kr passer framme på portal aksel.
![]()
Pål Blesvik
46943034
Godt jobbet! Begynner å se fordelen av fri flyt av informasjon! Det ble nøyaktig halve prisen av å handle fra Sverige. Litt uvanlig egentlig! Til 80,- pr stk så er det vel ikke så mange grunner til å kjøre med gamle sylindre. Skulle selvsagt ha skiftet i første omgang i stedet for å bruke like mye på honing. Blir vel bare litt oppgitt over meg selv når jeg ser slikt.
Martin
Passer disse så tror jeg jaggu jeg også må ha et sett....
Tommy Olsen
tlf: 94141987
tommy @ pirate4x4.no
Kjøp en og sammenlikn!
Men jeg er rimelig sikker på at disse er like.
Det er jo Land Rover 2 og 3 serie 6-8 sylindret utgave som Volvo hentet bremsene til portalene fra.
Pål Blesvik
46943034
Etter bildene å dømme så har ikke sylyndrene rusta der hvor bremseveska er. Rusta har kommet på utsiden av pakningen.Dersom du renser eller honer en sylynder og så monterer sammen uten å beskytte metallet utenfor pakningen skjer dette.Det finnes et monteringsfett som smøres på utenfor pakningen for å hindre at dette skjer.Bremseveske beskytter ikke mot vann tvert imot så trekker den til seg vann.
vært og kjørt konkuranse i dag!! å bilen er faktisk i samme stand som før konkuransen startet1 gang i historien!!! synes bilen begynner og fungere nå, eneste probleme er at servoreima hoppet av i 3 seksjoner...litt tungt å styre kan man si!! men ellers er jeg strålende fornøyd
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
Bookmarks