Page 3 of 3 FirstFirst 123
Results 51 to 55 of 55

Thread: Kjøpe GD

Original

Jeg har sett den! Og ja, jeg synes den var kjempe fin! Men diesel er og blir ett anke punkt. Spesielt etter Rossi sitt åpenhjertige regnestykke på offroad.no
    Gassdrift på 280? er det mulig og økonomisk forsvarlig?

Den bilen er perfekt å sette en dieselmotor i. En OM606 med 24V og 136 hk hadde vært mitt førstevalg, eller en OM603 med turbo. Utvekslingen gjør den helt ideel!

Original

Vi må snart se å få skiftet navn på den tråden her. Til alt som kan ha med gd å gjøre
    Uansett så har jeg trålt diverse forum for å få litt info om ombygging fra bensin til diesel. Mulig jeg er litt lat men det virker som litt arbeid.
    Ikke sånn at jeg kan kjøre på bensin på vei til barnehagen og på diesel når jeg henter dattern i huset Iver dukker opp på nesten alle forum og gir gode råd. Hva om du bare flytter inn i sokkel leiligheten min. Du kan skru for husleia. hahaha.

Jeg bor allerede meget godt like bak Leutenhaven
    Men skulle du rote deg opp i DF22021 så kjenner jeg den inn og ut, så litt skruhjelp skal du ikke se bort i fra! Kupevifte, dempere, fjærer, tank, radiator osv er byttet, drivverket var i utmerket stand og vibrasjonsfritt, sånn sett den beste 460 jeg har kjørt! Om det ikke er gjort de siste årene så tror jeg den trenger nye hjullager foran og bak, muligens også styre/paralellstag. Bakdøra var ny i 2003.

Får alliere oss med Bilkar og Subbman, da smeller vel en diesel inn på en helg. Mellomakselen slipper du å kødde til med denne, siden det er 6er med automat.

The G Rossi's Avatar

Quote Originally Posted by drinking View Post
    Vi må snart se å få skiftet navn på den tråden her. Til alt som kan ha med gd å gjøre
    Uansett så har jeg trålt diverse forum for å få litt info om ombygging fra bensin til diesel. Mulig jeg er litt lat men det virker som litt arbeid.
    Ikke sånn at jeg kan kjøre på bensin på vei til barnehagen og på diesel når jeg henter dattern i huset Iver dukker opp på nesten alle forum og gir gode råd. Hva om du bare flytter inn i sokkel leiligheten min. Du kan skru for husleia. hahaha.
    Tror helt klart dette er den lengste kjøpe "GD-tråden" jeg har sett
    Men sånn helt serriøst tror jeg den bien kan være helt rett for deg Drinking! Spesiellt siden Iver460 har god kjennskap til den fra før....... Såvidt jeg forstår det er det en grei jobb å skifte fra 280 til 300Turbodiesel på denne, girkassen passer rett på så da er det bare å få tak i en BRA dieselmotor og gå igang. Mulig du må få tak i motorfester til en GD300 men det MÅ jo være en smal sak siden den er så vanlig

Quote Originally Posted by Iver460 View Post
    Får alliere oss med Bilkar og Subbman, da smeller vel en diesel inn på en helg. Mellomakselen slipper du å kødde til med denne, siden det er 6er med automat.
    Fikk akkurat en helt ny forståelse for uttrykket "Dream-team"............

Med Iver460,Subbman og Bilkar på laget er du i GANSKE så trygge G-hender vil jeg tro Drinking

Page 3 of 3 FirstFirst 123

Bookmarks