Page 1 of 9 123 ... LastLast
Results 1 to 25 of 216

Thread: Velox's skogsbil/trekkvogn!

  1. #1
    Modified
    Join Date
    Feb 2008
    Location
    Tromsø
    Posts
    262

    Default

    Planene er da:

    Bilen skal lakkes snøcamo! Hvit/sort/grå.. I første omgang sort..
    2" bodylift
    2" understell fra OME, bladfjærer og alle demperne med polyforinger i alt av innfestinger.
    2 feite Banner batteri, 80Ah 700A startstrøm per batteri
    35" 12.5 15 Pro Comp Xterrain
    32" 11.5 15 Cooper White Spirit som vinterdekk, seipes..
    Fullt stereoanlegg med frontsett, 2x 10" baki, Alpine spiller.
    Alt av foringer rundt om skiftes.
    Alt av olje skiftes, samt filter
    Glødeplugga skiftes
    Dyser overhales
    Intercooler fra escort RS turbo monteres.
    Turbotrykk stilles opp
    Dieselmating stilles opp
    Åpent filter monteres
    Ny topp monteres med alt av nye pakninger.
    Ratt skiftes.. Noen tips her?!?! Tenker det blir noe american racing ratt...
    Espen S.K. 98297714
    Jeg stoler aldri på teorien!

  2. #2
    Modified Maylinn's Avatar
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Froland
    Posts
    551

    Default

    NICE..NICE...NICE..

    Så jeg lenger om på siden, bilde av bodylift til pajero..(med tuv-papirer???,er jo lov med ønsketenkning)
    Maylinn Swinburne, 93036136

  3. #3
    Modified
    Join Date
    Feb 2008
    Location
    Tromsø
    Posts
    262

    Default

    hadde jeg bare vært så heldig! :P

    Nei, er fra xpajunoffroad på ebay.. De har både 3" og 2".. Men er vel heller vanskelig med de papirene. Men det kan tenkes det godkjennes fordi det bare er 2". Får se. Satser jo på siden alt annet er nytt og jeg har lagt inn en 40000 i bilen nå, skjønner de at det er seriøst. Skal prøve først å få den godkjent med 32". Det burde ikke være noe problem. Trenger jo ikke breddere engang da. Så målet er vel likt som deg å få den godkjent på 35" :P
    Espen S.K. 98297714
    Jeg stoler aldri på teorien!

  4. #4
    Modified Maylinn's Avatar
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Froland
    Posts
    551

    Default

    Quote Originally Posted by velox View Post
    hadde jeg bare vært så heldig! :P

    Nei, er fra xpajunoffroad på ebay.. De har både 3" og 2".. Men er vel heller vanskelig med de papirene. Men det kan tenkes det godkjennes fordi det bare er 2". Får se. Satser jo på siden alt annet er nytt og jeg har lagt inn en 40000 i bilen nå, skjønner de at det er seriøst. Skal prøve først å få den godkjent med 32". Det burde ikke være noe problem. Trenger jo ikke breddere engang da. Så målet er vel likt som deg å få den godkjent på 35" :P
    Målet mitt er først å fremst å få godkjennt hevingen og så får jeg prøve meg frem med dekkgodkjenning..kommer uansett til å kjøre med 35",men da bør liksom resten være godkjennt..
    Maylinn Swinburne, 93036136

  5. #5
    Modified
    Join Date
    Feb 2008
    Location
    Tromsø
    Posts
    262

    Default

    Quote Originally Posted by Swinburne View Post
    Målet mitt er først å fremst å få godkjennt hevingen og så får jeg prøve meg frem med dekkgodkjenning..kommer uansett til å kjøre med 35",men da bør liksom resten være godkjennt..
    Ja, kan være greit at resten er godkjent. Kanskje ikke politiet ser noe problem i det da heller. Vet at her i Tromsø har det vært mye triksing og miksing.. VI har noen stoore hiluxer som er blitt godkjent, men som i realiteten aldri har sjangs å bli godkjent. Svæære! Så det har vært snakket om dette på diverse møter hos BT og de lurer på hva slags sertifisert verksted som har EU-godkjent dette! :P:P
    Espen S.K. 98297714
    Jeg stoler aldri på teorien!

  6. #6
    Modified
    Join Date
    Feb 2008
    Location
    Tromsø
    Posts
    262

    Default

    Noen bilder av arbeid som har blitt gjort.

    Skifet foringer i styresnekke, ikke laget smørenippel enda.. Får se om jeg lager det.




    Skiftet foringer på stab stag fremme..



    Samt så fant jeg ut at det var faktisk akkurat montert dempere fra OME fremme på bilen! Dette var jo flott, for da har jeg to helt nye dempere bare liggende for fremtida! Du ser litt av dempern på bilde over.

    Balansereim med nytt strammehjul montert.




    LED lys i tak fremme. Ble dritfet lys av det der! Og så håper jeg jo at pære skal vare evig. :P Kanskje..




    Monterte rødt lys bak i bilen for morro skyld.





    Så skifta jeg registerreim og strammehjulet der også.




    Koppholder og mobilholder montert. Men nå ser dere at justeringen på kulda på ventilasjonen ikke vil fungere optimalt iogmed at jeg har montert holderen til mobilen midt i veien. Regner med at jeg ikke vil få bruk for kaldluft her oppe i det tropiske nord! :P




    Skiftet til sterkere pærer med annet fargeforhold. 5500 pærer..





    Her sitter jeg å pusser gammeltoppen før jeg fant sprekka i den!





    Subbene baki..




    Tweetere og frontsett.. Meget bra lyd for den prisen! Alt av anlegg fra www.kickstart.no






    Litt bilder av selve bilen og den sexye fargen!!







    Noen gamle bilder fra da jeg hadde bilen for to år siden.. Ja, jeg kjøpte den tilbake! :P (ikke bry dere om de to karene der, de er speeda)





    Har enda de her felga, ganske kule.. 15" 8.0





    Flere bilder..







    Her er rallycrossbilen..

    Espen S.K. 98297714
    Jeg stoler aldri på teorien!

  7. #7
    Modified
    Join Date
    Feb 2008
    Location
    Tromsø
    Posts
    262

    Default

    Fant enda flere bilder. Disse er to uker gamle.

    Bremsetrommeln, det var en del spor i den, men prøver allikevel å montere den og se hvordan bilen fungerer.




    Er fornuftig, bruker jackstands!! :P




    Gammel bladfjær, med orginale sjakler og foringer. Blir ikke å montere OME fjærer før jeg har vært på eu-kontrollen. Skal inn på BT etterpå tenkte jeg. Eller er det like greit å bare bytte alt før EU, godkjenninga? Har jo TUV papirene i behold.








    Gammel og ny demper. Det er ikke mer flex i de nye, men er vel det i bladfjære som dempern er festa i. Den er i allefall mye tykkere og fabrikert i ordentlig stål, ikke sånt tynt dritt som den gamle var i. Kunne slå den i stykker med hammern! Noe jeg måtte gjøre for å få den av.



    Var et smertehelvette å få på den andre dempern på andre siden av bilen. Der står dempern motsatt vei opp imot karosseriet. Var skikkelig trangt der ja.. :P

    Nå gleder jeg meg bare til å komme hjem fra ferien og montere de nyoverhalte dysene og skifte alt av stab foringer bak på bilen. Samt og kanskje da montere de nye fjærene. Har dere noen synspunkter på det? Burde jeg vente med det til etter EU, godkjenninga? Har jo også et bodylift som må monteres!
    Espen S.K. 98297714
    Jeg stoler aldri på teorien!

  8. #8
    Modified
    Join Date
    Feb 2008
    Location
    Tromsø
    Posts
    262

    Default

    Gamle biler jeg har hatt, kan hende det ikke passer seg her, men artig å se bilder av dem igjen! :P

    Hadde 8500 pærer på GMC'en..









    Kom meg ikke inn i garasjen nei!








    Kondemnerte en bil gjor jeg og! Men hannes feil.





    Husker jeg fant den her på nett. Min største kjærlighet en liten stund!!






    Bilen til en kompis til venstre, heva K5 og rallycross bilen min i midten og min til høyre..







    Sjekk det lørvette bakdekke på pajeroen! :P






    Husker jeg stressa på jobb, hadde lite luft i orginal dekket, slang reservehjulet på.. Men det hadde nok vært reservehjul litt for lenge. Det sprakk etter 1km.. :P






    Pajdeoen til en kompis, ble solgt fort etterpå.. 2.6 bensin.





    Den her brukte jeg før som banebil/privatbil, men er nå ombygget som rallycrossbil. Det er denne pajeroen skal trekke!









    Hvis du vil lese om den er det en fin tråd her. Og noen filmer av kjøringa mi med den. Samt noen eksoslyder og diverse. Greit lesestoff.

    http://www.bilforumet.no/sunny/19105...san-sunny.html


    Her er prosjekttråden, og bygging av RC bil..

    http://www.bilforumet.no/prosjektfor...lcrossbil.html



    Denne bilen var det jeg hadde og solgte for å få råd til offroad!! :P
    Og gjett om jeg er glad for det.. Ble jo ingenting skruing på volvoen nesten! Så det var fantastisk og kjøpe pajero!





    Men nå skal jeg ikke forsøple tråden mer med biler. Nå er det bare pajero fremover! :P
    Espen S.K. 98297714
    Jeg stoler aldri på teorien!

  9. #9
    Modified
    Join Date
    Feb 2008
    Location
    Tromsø
    Posts
    262

    Default

    Hva er det slags dekk det her?

    Last edited by velox; 03-21-2008 at 12:22.
    Espen S.K. 98297714
    Jeg stoler aldri på teorien!

  10. #10
    Modified
    Join Date
    Feb 2008
    Location
    Tromsø
    Posts
    262

    Default

    SÅNN!! :P




    De ble små de hjula da! :P

    Må være 35" her. Bilen blir jo ikke så høy heller. Tok bare litt i for morroskyld. Har ikke photoshop, så nøyde meg med en enkel paint tegning! :)
    Espen S.K. 98297714
    Jeg stoler aldri på teorien!

  11. #11
    Modified
    Join Date
    Feb 2008
    Location
    Tromsø
    Posts
    262

    Default

    Litt nyere hjul..

    Espen S.K. 98297714
    Jeg stoler aldri på teorien!

  12. #12
    Modified Maylinn's Avatar
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Froland
    Posts
    551

    Default

    kikket på bildet av demperene dine en god del lenger opp på siden og stusset litt over at det ser ut som demperene foran og bak har ulikt utseende/ulik type..Hvorfor???? er lengden på demperene den samme foran og bak????
    Maylinn Swinburne, 93036136

  13. #13
    Prototype
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Surnadal
    Posts
    2,240

    Default

    Jeg kjente igjen den sunny'en når jeg så det første bildet

    så leste jeg videre å der var den kappa i biter gitt
    Jim Erlend Holten
    +47 40044799
    Surnadal

  14. #14
    Fotograf knixen's Avatar
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Tromsø
    Posts
    4,195

    Default

    Bra prosjekt det her! Du kan nok trygt montere ome-settet før eu kontroll. Det er jo en formalitet å få det inn i vk også. Større dekk og bodylift kittet derimot er værre, og kan være vanskelig om ikke umulig og det spesielt her i byen.

    Du får få skilter på den og stille på treff!
    used to have a runner...


    "I used to go missing quite a lot... Miss Canada, Miss United Kingdom, Miss World." —British soccer bad boy George Best

  15. #15
    Modified
    Join Date
    Feb 2008
    Location
    Tromsø
    Posts
    262

    Default

    Quote Originally Posted by Swinburne View Post
    kikket på bildet av demperene dine en god del lenger opp på siden og stusset litt over at det ser ut som demperene foran og bak har ulikt utseende/ulik type..Hvorfor???? er lengden på demperene den samme foran og bak????
    Nei, demperne fremme har ei anna innfesting. Der trengs det ikke like lange. I tillegg er det jo bærebruer fremme og ikke stiv aksling. Det vet du jo. Demperne er mye tjukkere enn de orginale, men ikke mye mer fleks.

    De bak er vel 10-14cm lengre.
    Espen S.K. 98297714
    Jeg stoler aldri på teorien!

  16. #16
    Modified
    Join Date
    Feb 2008
    Location
    Tromsø
    Posts
    262

    Default

    Quote Originally Posted by Holten View Post
    Jeg kjente igjen den sunny'en når jeg så det første bildet

    så leste jeg videre å der var den kappa i biter gitt
    Har du sett den før da?

    Fant så mye rust i innfestinga til dempertårnet bak, samt bærevangene til taket.. Valgte da å heller bygge den om til rallybil iogmed at jeg alltid har ønske og ha en herjebil!! Elsker å konkurrere! Er jo en ganske bra motor i disse sunnyene. Lette og trimme. Turtallsvillig som faen, og vanskelig å ødelegge!

    Bilen står i garasjen. Driver å skifter kammer, ventiler osv..
    Espen S.K. 98297714
    Jeg stoler aldri på teorien!

  17. #17
    Modified
    Join Date
    Feb 2008
    Location
    Tromsø
    Posts
    262

    Default

    Quote Originally Posted by knixen View Post
    Bra prosjekt det her! Du kan nok trygt montere ome-settet før eu kontroll. Det er jo en formalitet å få det inn i vk også. Større dekk og bodylift kittet derimot er værre, og kan være vanskelig om ikke umulig og det spesielt her i byen.

    Du får få skilter på den og stille på treff!
    Nei, får nok ikke godkjent 35", og har jo ikke TUV på bodyløftinga.. Så den er jo grei. Men da montere æ fjæran i løpet av uka. Håper på start i morra på Pajja! :P

    Og så slit æ med mye forstyrring i anlegget når det skrur sæ på og av, samt når æ skifte sang. Vet jo at Mitsubishi har varieranes jording, men så e nok den interne jordinga i spillern gåen slik at alle signala blir sendt ut på linjeutg. istedefor til jord. Er en heelt ny Alpine spiller fra bilstereospesialisten. Det ordner de nok. Var litt uheldig med at den ene høytaleren kom anni gods i monteringsfasen. Så da jeg skrudde på anlegget, smalt det bare! hehe

    Kanskje det må trekkes egen jording helt frem til batteriet for å hindre at det blir forstyrrelser på høytalera. Alt av lyder bilen lager går igjen på høytaleran. Når man blinker med lys o.l.

    Men ja.. Skal få på skilt og hive mæ med! Sammen med Lundblad og dere andre! GLEDE MÆ!!
    Espen S.K. 98297714
    Jeg stoler aldri på teorien!

  18. #18
    Modified
    Join Date
    Feb 2008
    Location
    Tromsø
    Posts
    262

    Default



    Den til venstre er fremme og den til høyre er bak..
    Espen S.K. 98297714
    Jeg stoler aldri på teorien!

  19. #19
    Fotograf knixen's Avatar
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Tromsø
    Posts
    4,195

    Default

    jord spilleren i gods og ikke på batteriet...
    used to have a runner...


    "I used to go missing quite a lot... Miss Canada, Miss United Kingdom, Miss World." —British soccer bad boy George Best

  20. #20
    Prototype
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Surnadal
    Posts
    2,240

    Default

    Quote Originally Posted by velox View Post
    Har du sett den før da?
    Har lest om den på bilforumet.net..
    Jim Erlend Holten
    +47 40044799
    Surnadal

  21. #21
    Modified
    Join Date
    Feb 2008
    Location
    Tromsø
    Posts
    262

    Default

    Ahok, ja ting skjer fort i bilverden! :P
    Espen S.K. 98297714
    Jeg stoler aldri på teorien!

  22. #22
    Modified
    Join Date
    Feb 2008
    Location
    Tromsø
    Posts
    262

    Default

    Quote Originally Posted by knixen View Post
    jord spilleren i gods og ikke på batteriet...
    Vil det hjelpe no? Forsterkern er jorda til gods, mens spilleren går til batteriet. Men kan jo prøve det da!


    I dag henta jeg dysene!!

    Nå vet jeg hvordan jentene føler det når de får en ring eller et smykke! :P

    LYKKE!!
    Espen S.K. 98297714
    Jeg stoler aldri på teorien!

  23. #23
    Modified
    Join Date
    Feb 2008
    Location
    Tromsø
    Posts
    262

    Default

    Skal skifte ut alle jordingene på motoren og i karosseriet fremme. Kablene er nok eira og gamle. Ser at de er svarte i tilkoblingspunkter. Kan være dårlig jord som hemmer batterier. Skifter også alle klemmer. Øker kvadratet til 35mm. Er vel 25mm ca fra før.

    Fikk ikke start i går. Men bilen turna litt i ny og ned. Det lekker som F*** på retur røra på dysene. De ringene som ligger mellom dyse og returskinna er nok de samme som jeg hadde på når jeg leverte dysene. Trudde de skifta de ringene også, men det har de nok ikke. Alt er jo nytt der, men har kanskje skrudd opp og igjen for mange ganger! De mister jo sin funksjon da. Må kjøpe nye ringer først og se om det blir tett da. Røykosen stod ut fra motoren når den begynte å få litt temperatur. Er nok mye Diesel på motoren nå!

    Ellers skrudde jeg på akslingen i går igjen, alt er tight og fint nå! Fikk også flere foringer til krengingsstag bak.

    Noen som kan ha en ide om hvorfor dekka på den ene sida stikker 5-6cm utfor skjermen, mens på den andre sia går de 3-4cm inn under skjerma??
    Espen S.K. 98297714
    Jeg stoler aldri på teorien!

  24. #24
    Fotograf knixen's Avatar
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Tromsø
    Posts
    4,195

    Default

    Tja, forskjellige felger f.eks...

    evt hvis det er på bakakselen og du har hevet bilen så kan det være panhard staget som har fått feil vinkel og trekker bakakselen til den ene siden.
    used to have a runner...


    "I used to go missing quite a lot... Miss Canada, Miss United Kingdom, Miss World." —British soccer bad boy George Best

  25. #25
    Modified Maylinn's Avatar
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Froland
    Posts
    551

    Default

    Quote Originally Posted by velox View Post


    Den til venstre er fremme og den til høyre er bak..
    Mente var att alle mine dempere ser ut som den til venstre,selvsagt forskjellig
    innfestning foran og bak da..
    Alle er liksom slike med bare gummimansjett over demperstaget ikke kopp som du har bak...
    Maylinn Swinburne, 93036136

Page 1 of 9 123 ... LastLast

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •