Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 26 to 43 of 43

Thread: Endnu en GD i Pirate4x4(DK)

The G Rossi's Avatar

Quote Originally Posted by Palle View Post
    Hehe. jeg vil nu ikke sætte 37"erne på, tror jeg ikke ihvertfald

Med hensyn til forakselen, er danmark jo som bekendt, ikke ligefrem oversvømmet med brugte GD stumper, med mindre det er fra Militærbiler(240gd).
    *) Ærgeligt jeg ikke fik taget et billede af hans GE, den var fin! Stod på 36" Simex Extreme trekker
    Militärbilene har jo akslinger med 5:33 giring( i Norge, usikker på Danmark?) så hvis du har tenkt og bruke store hjul vil det jo faktisk väre bedre med militärakslinger.....;)
    Mercemann kjörer med 5:33 akslinger på Gelenda og det fungerer veldig bra

Hvor ble det av bilen med 36" da?

Modified Palle's Avatar

Jeg fik monteret en anden foraksel, med 4.88 gearing, men det blev gjort sideløbende, med et stort jordflytningsprojekt, vi har gang her på gårdspladsen(bliver ca 800m2 større), så det er lidt småt med billeder( men det var jo også "bare" et simpelt akselskift).

Den med 36" findes stadig, men jeg skulle jo have taget nogle fotos af den, da jeg stod ved siden af den, det er jo en challengebil, så den kan jo let få skrammer, inden næste gang jeg ser den

Et par off topic billeder af vores gårdsplads.
    Attached Images Attached Images   
    Venlig hilsen
    Palle
    http://www.spirillenracing.dk

Modified Palle's Avatar

Nu hvor bilen er kørende igen, og jeg har prøvet den i lidt forskellige situationer, kan jeg allerede nu afsløre, at der kommer, som minimum Turbo på, i nærmeste fremtid
    Jeg vil tro, der skal ændres på, virkemåden på regulatoren i pumpen, det fungerer ikke!
    Bilen kører for så vidt ganske godt, men den er jo håbløs langsom
    Man kan mærke, at den har trækkraft nok, det bliver bare begrænset af regulatoren, det må laves om! SNART!!

Ellers er det en rigtig dejlig bil, som jeg er sikker på, jeg bliver glad for.

Et bevis på, at selv om, der er spær på begge aksler, kan den godt sidde fast, men den holder nu godt ud, selv på skæreskiver, med alt for meget luft
    Venlig hilsen
    Palle

The G Rossi's Avatar

Det finnes dem som sier att den storste forskjellen er att med sperrer kan man kjöre seg enda bedre fast en uten sperrer

Fint du har fått bilen til å fungere igjen, gratulerer:)

Ser ut som om du har en del plass å leke deg på hjemme, önsker jeg og hadde det
    Ta bilder av 36" Challenge-G:en ved neste anledning

Modified Palle's Avatar

Hej Igen

Nu er der sket lidt igen med GD'eren.

Det ene støddæmperfæste var knækket af, og det i den anden side, var godt på vej til at gøre det samme.

Så ville jeg skifte dæmpere ved samme lejlighed, men kunne ikke lige finde nogen med stud i top og æje i bunden, men jeg havde nogle meget lange Emu dæmpere liggende, bare med øje/øje.

Så da der alligevel skulle laves nye befæstigelser, kunne jeg bare lave til øje/øje.
    Som sagt så gjort, de emu dæmpere der kom på istedet, var ca samme længde i sammentrykket tilstand, og ca 100mm længere i yderstilling. Så jeg fik en hel del mere udflex
    Og betragtelig mere dæmpning

Her er lidt telefonbilleder af hvordan jeg har lavet befæstigelserne.
    Venlig hilsen
    Palle

Modified Palle's Avatar

Flere billeder
    Venlig hilsen
    Palle

Modified Palle's Avatar

flere
    Venlig hilsen
    Palle

Modified Palle's Avatar

Ja. så er vi ved at være ved vejs ende(i den ene side)
    Det gav 38cm fra skærmkant ned til hjulet ved max udflex, det var 25cm før

Kørehøjden er der ikke ændret på, da det er samme fjedre som før, jeg har dog tænk på, at lave en 4cm spacer over fjedrene, så der bliver plads til lidt større hjul(ikke større end 33-35").

Næste projekt TURBO(før montering af store hjul
    Venlig hilsen
    Palle

The G Rossi's Avatar

Wow!! Må si jeg er meget imponert over arbeidet ditt Palle

Denne jobben burde du nesten legge på HowTo sånn att vi andre kan kopiere dine lösninger..............
    Jeg kjörer 35" på min bil og synes igrunnen det fungerer veldig ok men jeg har jo turbo på min så det kanskje hjelper en del

Når regner du med att du får montert turbokit på G-wogna? Husk på å ta masse bilder av den jobben og legge dem ut som en "howtotråd" her på forumet!

Modified Palle's Avatar

Quote Originally Posted by Rossi View Post
    Wow!! Må si jeg er meget imponert over arbeidet ditt Palle

Denne jobben burde du nesten legge på HowTo sånn att vi andre kan kopiere dine lösninger..............
    Jeg kjörer 35" på min bil og synes igrunnen det fungerer veldig ok men jeg har jo turbo på min så det kanskje hjelper en del

Når regner du med att du får montert turbokit på G-wogna? Husk på å ta masse bilder av den jobben og legge dem ut som en "howtotråd" her på forumet!
    Tak for det Rossi, meningen er, at når den skal synes/bestigtiges, skal det jo helst ikke springe i øjnene på synsmanden, at jeg har lavet det lidt om.

Jeg tænkte godt nok på, at lægge den i How to, men var ikke sikker på, om andre ville bruge den løsning, frem for at skaffe den rigtige type dæmpere
    Grunden til at jeg gjorde det på denne måde, var jo at det var nogle dæmpere, jeg lige havde liggende.

Men hvis det er muligt, og nyttigt, kan en af moderatorene vel kopiere det over i how to tråden?

Vedr. turbo, ligger jeg i "forhandling" med en nordmand om et turbosæt, men det gik desværre galt med logistikken, mht. afhentningen, skal snart til norge igen, så jeg håber vi får det til der.

Hvis alt går galt, har jeg en "nødløsning" liggende på hylden, der består af en Eaton M62, fra en SLK230kompressor
    Jeg ved ikke hvordan en gammel dieselkværn vil køre med kompressor
    Men det var måske en god grund, til bare at gøre detHehe.
    Last edited by Palle; 04-05-2008 at 19:38.
    Venlig hilsen
    Palle

The G Rossi's Avatar

Hvis alt går galt, har jeg en "nødløsning" liggende på hylden, der består af en Eaton M62, fra en SLK230kompressor
    Jeg ved ikke hvordan en gammel dieselkværn vil køre med kompressor
    Men det var måske en god grund, til bare at gøre detHehe.
    Go for it!!!!!

Er selv litt intressert av kompressorlösning da jeg synes kraften kommer litt höyt oppe i registret på min bil sånn som den er nå

The G Rossi's Avatar

Hvordan går det på den Danske G-fronten da?? Lenge siden det trillet inn noen oppdateringer her nå....................

Modified Palle's Avatar

Quote Originally Posted by Rossi View Post
    Hvordan går det på den Danske G-fronten da?? Lenge siden det trillet inn noen oppdateringer her nå....................
    Der ramte du et ømt punkt

Bilen kører fortrinligt hver dag(uden tryk), men tiden har været 111% ikke eksisterende til, at lave andet end nødvendige reparationer(og nogle vil måske sige: ikke engang det) på GD'en.

Tiden går med arbejde, i mange forskellige afskygninger, og al min meget sparsomme fritid går i øjebliket på Spirillen, da jeg er ved at skifte til V8

Og i morgen tidlig rejser jeg til Ærø( en meget lille ø i syd Danmark) og skal arbejde der hele ugen, ikke lige det jeg havde tid til

jeg håber på snart, at kunne vise lidt mere på G fronten.

NB: Tak for omsorgen
    Venlig hilsen
    Palle

Modified

V8 sier du?
    Fra hvilken bil har du tenkt å hente fra?
    Bensin eller diesel? Har selv lekt litt på tanken med v8!
    Got mud?

Prototype

det er en Lexus/Toyota V8 som skal inn i Spirillen.

The G Rossi's Avatar

Der ramte du et ømt punkt

Bilen kører fortrinligt hver dag(uden tryk), men tiden har været 111% ikke eksisterende til, at lave andet end nødvendige reparationer(og nogle vil måske sige: ikke engang det) på GD'en.

Tiden går med arbejde, i mange forskellige afskygninger, og al min meget sparsomme fritid går i øjebliket på Spirillen, da jeg er ved at skifte til V8

Og i morgen tidlig rejser jeg til Ærø( en meget lille ø i syd Danmark) og skal arbejde der hele ugen, ikke lige det jeg havde tid til

jeg håber på snart, at kunne vise lidt mere på G fronten.

NB: Tak for omsorgen

Var ikke meningen å være vanskelig nei Er bare litt nysgjerrig på bilen din og hva du finner på med den, du hadde jo litt annerledes planer for den og det er alltid gøy

Spirillen så jo ut til å være ett MEGET underhållende prosjekt må jeg si!! Skjønner att du velger å prioritere den........

Du får ha det bra på den lille øya sør i Danmark så ser jeg frem mot litt oppdateringer etter hvert

Modified Palle's Avatar

Hej igen

Jeg har været uden pc i en måneds tid, og er først lige kommet igang igen.

Gd'eren har kørt fint(stadig uden tryk) men vandpumpen er stået af, så den må jeg lige have skiftet.

Jeg har ikke været så privillgeret at jeg har kunnet få lavet noget som helst, på diverse 4x4 projekter pga. tidsmangel, men det ser lidt lysere ud nu
    Venlig hilsen
    Palle

The G Rossi's Avatar

Hej igen

Jeg har været uden pc i en måneds tid, og er først lige kommet igang igen.

Gd'eren har kørt fint(stadig uden tryk) men vandpumpen er stået af, så den må jeg lige have skiftet.

Jeg har ikke været så privillgeret at jeg har kunnet få lavet noget som helst, på diverse 4x4 projekter pga. tidsmangel, men det ser lidt lysere ud nu
    Godt å høre att der er liv i Danmark

Bra att det ser ut som att du får mere tid til GD:en!

Page 2 of 2 FirstFirst 12

Bookmarks